Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків біології 7 клас |
Цілі уроку: сформулювати поняття про царство Рослини;
показати його положення в системі органічного світу; познайомити учнів з
основами класифікації рослин. Обладнання й матеріали: таблиці із зображенням рослин. Базові
поняття й терміни уроку: рослини, автотрофи, життєвий цикл, корінь, стебло,
листок, ріст, розмноження, фотосинтез, хлорофіл. Хід уроку І. Організаційний етап II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів Питання для бесіди 1. Яка наука
займається класифікацією живих організмів? 2. Які царства живих організмів ви знаєте? 3. Які характерні ознаки є властивими для царств живої природи? III. Вивчення нового матеріалу Урок проводиться як бесіда за схемою. 1. Розповідь учителя про різноманіття рослин та їх
значення в природі. Під час цієї розповіді, звертаючись до знань, одержаних
учнями в 5–6 класах з курсу «Природознавство», учитель узагальнює
характеристику рослин. Під час уроку вчитель разом з учнями формулює
такі положення: 2) Рослини ростуть необмежено довго, не мають органів руху й ведуть прикріплений
спосіб життя. 3) Рослини мають
органи: стебло, листок, корінь, квітку, плід. 4) Рослини здатні до розмноження - відтворення подібних до себе - і поширення з допомогою насіння. 2. Друга частина уроку передбачає знайомство учнів з
основами систематики рослин. На конкретних прикладах познайомити учнів з
поняттями: вид, родина, клас, порядок, відділ, царство рослин; з основними
відділами рослин та розподілом рослин на вищі й нижчі. При цьому учням демонструються фотографії та
ілюстрації рослин, гербарні зразки (мохи, водорості, плауни, хвощі, папороті,
голонасінні (хвойні), покритонасінні (квіткові)). Слід відмітити, що поділ рослин на вищі й
нижчі заснований на особливостях будови тіла рослин. У вищих рослин тіло
розчленоване на органи — корінь і пагін, що складаються з різних тканин. У
нижчих рослин тіло представлене таломом, що не поділений на органи й не має
тканинної будови. дерево; чагарник; напівчагарник; багаторічна трав’яниста рослина; однорічна трав’яниста рослина. Як узагальнення складається спрощена схема філогенетичних зв’язків
у царстві Рослини із зазначенням основних відділів (або їх груп) рослин. Відділи
рослин, які будуть вивчатися в цьому курсі: Зелені водорості. Червоні водорості. Діатомові водорості. Бурі водорості. Мохоподібні. Хвощеподібні. Плауноподібні. Папоротеподібні. Голонасінні. Покритонасінні. IV. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів Дати відповіді на питання Які організми називають автотрофними? Які ознаки є характерними для представників царства
Рослини? Чим відрізняються вищі й нижчі рослини? На які органи поділяється тіло вищих рослин? Навіщо рослинам потрібен поділ тіла на корінь і пагін? V. Домашнє завдання Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2905 | Коментарі: 2 | |
Всього коментарів: 2 | |
| |