Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Вчителю початкової школи |
Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел.
Тема: Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення). Складені задачі на збільшення й зменшення суми двох чисел на кілька одиниць. Мета: Закріплювати в учнів уміння письмово додавати й віднімати двоцифрові числа; складати й розв’язувати задачі на дві дії; розвивати логічне мислення, схильність до аналізу й синтезу; виховувати уважність, старанність. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Організаційний момент. Подивіться у вікно Прийшла до нас бабуся У білому кожусі Поля причепурила, Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте: хто вона, Бабуся чепурна? (Зима) - По чому ми дізнаємося що прийшла зима? - Як треба одягатися взимку, щоб не змерзнути? - А ось спробуйте відгадати про що йтиметься в цій загадці. Хоч хатинонька маленька, та затишна і тепленька: як мороз кусається, п’ять братів сховається. (Рукавиця) ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. - Сьогодні у нас зимовий урок математики, на якому ви використаєте знання отримані на попередніх уроках. Ми будемо додавати і віднімати двоцифрові числа, розв’язувати складені задачі. А щоб урок пройшов успішно, нам допоможуть ось ці чарівні рукавички. Вони підкажуть нам про те, які завдання ми виконаємо на уроці. 1) Усний рахунок. Гра «Спустімося з гірки». - Взимку діти дуже люблять гратися. А які зимові розваги знаєте ви? - Чи любите ви кататися на санчатах? - І ось перша рукавичка принесла нам таке завдання. Потрібно спуститися з математичної гірки, обчислюючи приклади як кругові. - Молодці! Ви добре впоралися із завданням. 2) Каліграфічна хвилинка. - Поглянемо, що ж нам принесла друга рукавичка. - Вона пропонує нам провести каліграфічну хвилинку. - Відкрийте зошити, покладіть його під кутом, а ноги поставте під прямим кутом. - Скажіть скільки клітинок потрібно пропустити від попередньої роботи? Запишіть число, класна робота. - Скажіть, а скільки чарівних рукавичок завітало до нас на урок? (7) - Тож запишіть рядочок цифри 7. Сидіть рівненько, пишіть охайно, красиво. - А тепер запишіть всі двоцифрові числа, де у розряді одиниць буде цифра 7. - Перевіряємо за допомогою пальчиків. 3) Математичний диктант. - Скажіть, які новорічні свята приходять до нас у грудні? - Яке найголовніше свято грудні, на яке чекають і дорослі, й діти? Так це Новий рік. - Назвіть головних героїв цього свята. - З кожним роком Дід Мороз стає все сучаснішим і сучаснішим. В нього вже з’явився ноутбук, інтернет, мобільний телефон. - Урок у нас незвичайний, сповнений несподіванок. І ось сьогодні зі мною сталася прикрість. Я хотіла зателефонувати Дідусю Морозу та запросити його до вас на свято, але загубила номер його мобільного. - Відновити номер можна виконавши завдання, яке принесла нам третя рукавичка. А це математичний диктант. - Приготуйтеся записувати числа у рядочок через клітинку. Хто не знає відповіді робимо прочерк. Запишіть число, в якому 10 десятків. (100) Запишіть число, яке передує числу 47. (46) Запишіть число, в якому 8 десятків і 5 одиниць. (85) Запишіть число, яке є сумою чисел 60 і 3. (63) Запишіть число, яке є різницею чисел 46 і 6. (40) - Перевіряємо за допомогою оплесків рук. (фіксую на дошці правильні відповіді) - Ну ось, мобільний є, ми обов’язково зателефонуємо Дідусю і запросимо його на свято. ІІІ. Розвиток математичних умінь. 1) Робота в групі - А нас чекає наступна рукавичка і її завдання робота в групі. - Сьогодні у нас скільки неприємностей. До нас завітали сніжинки, але вони зачаровані. - Ви знімете з них чари, коли правильно розв’яжете приклади. - А щоб швидше їх розчарувати 1 група прокоментує розв’язок першого прикладу, 2 група – розв’язок другого прикладу, 3 група – третього прикладу, а 4 група – четвертого прикладу. - Чари зникли і сніжинки дякують вам за це. - Поки ми працювали, морозець надворі приготувався пощипати ваші щічки і носики. - Тому, щоб не замерзнути виконаємо завдання із наступної рукавички. Зробимо фізкультхвилинку. 2) Фізкультхвилинка. - Встаньте із-за парт. Робіть як я. - Намалюйте очима ялинку. - Подивіться, як падають сніжинки з неба на землю. - Подивіться як сніжинка впала вам на ліве плече, на праве плече. - А тепер погляньте як сніжинка впала вам на носика. - Зловіть сніжинку лівою рукою, а тепер правою рукою, зловіть обома ручками - Покружляйте на місці як сніжинки. - Тихесенько сядьте за парти. 3) Розв’язування задач. - Скажіть будь ласка, що потрібно для того, щоб не застудитися взимку? - Давайте поглянемо яке завдання принесла наступна рукавичка. А це задачі. - Відкрийте підручник на с. 82, знайдіть задачу під № 4, 3, 1. (№431) - Прочитайте її самостійно. - А щоб було зрозуміло всім присутнім про що розповідається в задачі, її вголос прочитає ……….. - То скільки драже потрібно на тиждень двом другокласникам? - Прокоментуй обчислення задачі. - Скажіть, яка головна красуня на Новорічному святі, біля якої співають пісні, розповідають вірші, водять хороводи? - А чи любите ви прикрашати ялинку. Ось і сьогодні ми прикрасимо ялинку, але після того як розв’яжемо задачу про іграшки. Зірочок – 15 Кульок – 26 Сніжинок - ?, на 12 більше - Про що відомо в задачі? - А що треба дізнатися? - Чи можемо відразу дати відповідь на головне запитання задачі? Чому? - Якою дією дізнаємось скільки було зірочок і кульок разом? - Чи можемо тепер дізнатися скільки було сніжинок? - Якою дією? - Якими способами можна розв’язати задачу? - А ми розв’яжемо її по діях. 4) Робота з геометричним матеріалом. Робота в парах. - Як ви готуєтесь до Нового року. А остання рукавичка пропонує нам попрацювати в парах і підготувати клоуна Тошу до Нового року. - Ми пошиємо йому новорічний костюм. - Подивіться на клоуна і скажіть, що йому потрібно. - На яку геометричну фігуру схожа шапочка? (трикутник) - На яку геометричну фігуру схожі штанини? (прямокутник) - На яку геометричну фігуру схожий каптанчик без рукавів? (квадрат) - І щоб швидше справитися із завданням ми утворимо із кожного ряду бригаду кравців. - 1-ша бригада шитиме шапочку для клоуна. - 2-га бригада шитиме каптанчик. - 3-я бригада – штанці. - Але перед тим, як приступити до роботи, давайте згадаємо, що таке периметр? (сума довжин усіх сторін фігури). Тепер приступаємо до роботи. - На цьому ряді найсправніші кравці. Але давайте за допомогою оплесків рук перевіримо чи правильно ви обчислили периметр. - Починаємо зі слів: Периметр трикутника - ….. - Тепер в нас клоун прийде красивим на свято. IV. Підсумок уроку. - Як і перед Новим роком всі чекають на останню хвилину, згадують, що було приємного у минулому році, так і добігають останні хвилини нашого уроку. - Давайте пригадаємо, що ми робили на сьогоднішньому уроці. - Яке завдання від чарівних рукавичок вам сподобалося найбільше? Олефір Юлія Анатоліївна Вчитель початкових класів Зіньківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 м. Зіньків Полтавська обл. Письмове додавання й віднімання двоцифрових чисел (закріплення). Складені задачі на збільшення й зменшення суми двох чисел на кілька одиниць. (2 клас) Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2871 | |
Всього коментарів: 0 | |