Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків історії України |
Нова Січ. Ліквідація Запорозької Січі
Тема уроку: Нова Січ. Ліквідація Запорозької Січі. Мета уроку: охарактеризувати становище Запорозької Січі в другій половині XVIII ст., визначити причини її ліквідації та наслідки; з’ясувати роль діяльності П.Калнишевського в історії нашої держави; з’ясувати чим завершились російсько – турецькі війни другої половини ХVІІІ ст.; розвивати в учнів уміння аналізувати та систематизувати матеріал, зіставляти інформацію з різних джерел, робити висновки, узагальнення й порівняння, давати характеристику історичному діячеві; виховувати учнів у дусі відданості своїй державі Тип уроку: засвоєння нових знань Обладнання: підручник В.Власова «Історія України» (8 клас), роздавальний матеріал, карта України, портрет П. Калнишевського, схема Фішбоун, «Довідник з історії України», Інтернет - ресурси, пам’ятка «Як скласти історичний портрет» Хід уроку 1. Організація початку уроку. 2. Актуалізація опорних знань учнів. 2.1. Фронтальне опитування - Коли і де була заснована перша Запорозька Січ? - Як вона називалася? - Який вигляд вона мала? - Чи змінювала Запорозька Січ своє місце розташування? Чому? - Який адміністративний і політичний устрій вона мала? - Чому Запорозьку Січ називали козацькою республікою? 3. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. 4. Сприймання та усвідомлення нового навчального матеріалу. Робота в группах І група опрацьовує питання «Адміністративно – територіальний устрій та господарство Нової Січі» на основі матеріалу підручника (ст. 221 - 222) та роздаткового матеріалу і дає відповіді на запитання: 1. Де була розташована Січ? Чи вдало вибрано місце? 2. Що являв собою адміністративно – територіальний устрій Нової Січі? 3. Яким було господарство Нової Січі? ІІ група опрацьовує питання «Ліквідація Запорізької Січі» на основі матеріалу підручника (ст. 222 - 223) та додаткових матеріалів і складає схему Фішбоун ІІІ група опрацьовує питання «П. Калнишевський» на основі матеріалів Інтернет – ресурсів та довідника і складає історичний портрет останнього кошового отамана. ІV група опрацьовує питання «Російсько – турецькі війни другої половини ХVІІІ ст.» на основі матеріалу підручника (ст. 224 - 225) та складає схему 5. Узагальнення та систематизація знань. 5.1. «Ти - мені, я - тобі» 5.2. «Мікрофон» 6. Домашнє завдання: § 33, відповідати на питання; * презентація «П. Калнишевський»; * ілюстрація «Нова Січ» 7. Підсумок уроку Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 1009 | |
Всього коментарів: 0 | |