Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків історії України |
МОНОГОЛО-ТАТАРСЬКА НАВАЛА НА УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
ТЕМА: МОНГОЛО-ТАТАРСЬКА НАВАЛА НА УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ Мета: розкрити причини перемог монголо-татар та показати наслідки монголо-татарського завоювання для Київської Русі; сприяти формуванню навичок самостійної роботи та розвитку критичного мислення учнів, розвивати вміння аналізувати історичні події на основі історичних джерел, зіставляти їх, показати героїзм народу в боротьбі проти загарбників, виховувати почуття поваги до історичного минулого. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: Свідерський Ю. Ю., Ладиченко Т. В., Романишин Н. Ю. Історія України: Підруч. для 7 кл. — К.: Грамота, 2007; атлас «Історія України. 7 клас», ілюстрації до теми,уривки документів, відеофільм. ХІД УРОКУ I. Організація класу. II. Актуалізація опорних знань: -фронтальна бесіда - Учні формулюють у вигляді окремих тверджень все, що відомо про монголо-татар з 5 класу. (не більше трьох). Зачитайте. У разі необхідності учитель може додати й своє твердження. III. Вивчення нового матеріалу План 1.Перший похід монголів на Русь. 2.Вторгнення Батия на українські землі. 3.Оборона Києва. 4.Утворення Золотої Орди. 1. А) робота з підручником, с.153. Зачитати про створення Монгольської держави , про Чінгісхана Б) робота з ілюстрацією,с.154.: -Яким було озброєння монгольського війська? В) робота з підручником с.154. -Як завойовували нові землі монголи?(с.154). Г)робота з схемою: «Походи Чінгісхана»(с.155). Д)робота з атласом,с.15.: -Знайти битву на р.Калка. -Записати дату битви(31.05.1223р). Е) перегляд відео про битву на Калці та заповнити таблицю: Дата Учасники Тривалість битви Наслідок Є)робота з рубрикою: історична цікавинка,с.155: читання у ролях. 2. А) випереджувальне завдання - повідомлення про Батия (І учень) Б) Робота з підручником , с. 156: -Яким було військо Батия? В) Скласти історичні сходинки : «Напад Батия на Русь»(на дошці стіки)+ показ на карті 1237 1238 1239 1240 Г)Робота з історичним джерелом,с.156. 3. А) перегляд відео уривка про оборону Києва. Проведення паралелі з сучасними подіями в Україні. Б)повідомлення про наслідки руйнувань Києва(І учень) Про винятково запеклий характер боротьби свідчать масштаби руйнувань столиці і втрати населення. Так, до штурму у Києві налічувалося 9 тис. дворів, понад 40 монументальних споруд, 50 тис. мешканців. Залишилося тільки 200 дворів , близько 2 тис. жителів, 5-6 церков. В) Слово вчителя: - Багато пам яток архітектури Києва, та інших українських, було зруйновано внаслідок монголо-татарської навали та були і феномени. Наприклад, мозаїка Софіївського собору, на якій зображено Оранту залишилася цілою і неушкодженою протягом багатьох століть, незважаючи на багаторазове руйнування всього собору. Захист Києва, що тривав 93 доби, є символом волелюбності й незламності духу руського народу. Це одна з найбільших оборонних битв середньовічної Європи. Г) робота з атласом с.15: -Куди рушили монголи після захоплення Києва? Д) робота з ілюстрацією Р.Кудрявцева. Монголо-татари під Галичем. Е) робота з підручником, с.157: -Зачитати про монголо-татар у Галичі. Є) Висновок: -наслідки завойовницьких походів монголів для слов’янських земель: – Руйнація та падіння ролі міст. із 74 руських міст 49 були розорені полчищами Батия. – Занепад ремесла і торгівлі – Демографічні втрати – Знищення значної частини феодальної еліти. 4. А)Слово вчителя про дальше просування монголо-татар. Б) робота з атласом , с.15(на Польщу) В)робота з ілюстрацією: Битва біля Легніци(Польща), с.159 Г) робота з атласом,с. 15. -показати територію Золотої Орди, її столицю. Д) робота з термінами: монгольське іго, баскак, данина, ставка, ярлик. Е)робота з ілюстрацією, с. 160. Є)робота з підручником, с. 161: -Значення боротьби русичів з монгольською навалою. IV. Закріплення вивченого матеріалу. А) бліц-турнір,с.161. Б) хронологічна задача: -Скільки років тому захоплено Київ? (2015-1240=775) Скільки століть? (775- 8 ст.) V. Домашнє завдання: § 16, завдання 2,4, контурна карта. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 944 | |
Всього коментарів: 0 | |