Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії |
Мета: - Визначити основні причини та розглянути основні битви греко-перських воєн. - Розвивати вміння учнів працювати з контурною картою, підручником, відеоджерелами. Формувати навички аналізу конкретно історичного матеріалу, характеризувати історичні постаті. - Виховувати культуру спілкування, толерантність та повагу до інших народів світу. Давати моральну оцінку війнам, як способу вирішення суперечностям між людьми
Тип уроку: комбінований;
Обладнання: підручник, атлас, контурна карта, презентація «Греко-перська війна» с елементами відео фрагментами з фільмів та малюнків схем битв й зображення полководців; ноутбук та проектор;
Основні поняття та терміни: марафонська дистанція, Перший афінський морський союз.
Структура уроку І. Організаційний момент. 1 хв. ІІ. Актуалізація 6 хв. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 30 хв. 1. Причини греко-перських війн. 2. Основні події греко-перських війн. А) Марафонська битва; Б) Битва при Фермопілах; В) Сала мінська битва; Г) Остаточна перемога греків та її значення; 3. Перший Афінський морський союз. IV. Закріплення нових знань 5 хв. V. Підсумок уроку 2 хв. VI. Д/З 1 хв. ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ Фронтальне опитування.
ІІІ ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. Питання розглядаються за допомогою використання ПК з демонстрацією презентації, матеріал фіксується в таблицю та позначається на контурній картою.
1. Причини греко-перських війн. 1) захоплення персами земель Малої Азії, порушені торговельні зв’язки Греції; 2) Бажання персів захопити усю Грецію; Привід до війни: допомога Афін повсталими містами в області Іонія в Малої Азії проти персів (Мілет 500-496 р. до н.е. повстання)
2. Основні події греко-перських війн. 491 до н.е. посольство перського царя Дарія до Греції – Спарта та Афіни відмовилися підкоритися й вбили послів.
Демонстрація презентації, в якій розглядаються основні битви війни. А) Марафонська битва; 13 вересня 490 до н.е. Марафонська битва – 20000 персів та 11000 греків під керівництвом Мільтіада → перемога греків → марафонський біг 42 км. 195 м. Б) Битва при Фермопілах; 481 створено військово-оборонний союз Спарти та Афін. 480 до н.е. битва при Фермопілах – 300 спартанців на чолі царя Леонід та союзного війська греків проти царя Персії = перемога персів → захоплення Середньої Греції, розорення території та міст (Афін) В) Саламінська битва; 28.09.480 до н.е. битва біля острова Саламін. - 380 трієр проти 800 галер. = перемога греків Питання до відео презентації: 1) Який вигляд і чим озброєні грецькі воїни? 2) Який вигляд перських воїнів? 3) Хто такий Мільтіад, Леонід та Фемістокл? 4) Що Вам запам’яталось у Марафонській битві? 5) Що Вам запам’яталось у Саломінській битві? 6) Що позначає визначення марафонський біг? 7) Чому греки перемогли в Марафонській та Саломінський битвах? 8) Яке значення мала Фермопільска битва? Розповідь вчителя Г) Остаточна перемога греків та її значення; 479 до н.е. битва при Платеях – греків 80000 на чолі спартанець Павсатій, персів усього 170000 на чолі Мардоній = перемога греків Дрібні суточки на протязі 30 років переважно на морі. 449 до н.е. Калліїв мир між Грецією та Персією = перси відмовились від гегемонії в Егейському морі, протоки Геллеспонт та Боспор вільні для греків
3. Перший Афінський морський союз. 478-479 створення Афінського морського союзу – 30 полісів керівну роль грали Афіни, казна спочатку була на острові Делос, потів в Афінах. Розповідь вчителя з демонстрацією карти.
IV ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ Скласти узагальнюючу таблицю та позначити події на контурній карті.
V ПІДСУМОК УРОКУ Вчитель перевіряє правильність заповнення таблиці, робить висновки.
VI Д/З 1. підручник § 34;
Можливо Вам це буде цікаво | ||||||||||||||||
Переглядів: 2643 | |
Всього коментарів: 0 | |