Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії |
Східний похід Александра Македонського.
Тема.Східний похід Александра Македонського. Мета: познайомити учнів з подіями Східного походу Александра Македонського; розкрити причини перемог Александра Македонського та утворення його імперії; розглянути роль Александра Македонського в історії; розвивати вміння працювати в групах, користуватися історичними картами; виховувати повагу, толерантність,інтерес до предмету. Обладнання: підручник Шалагінова О., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (К., 2006), атлас «Історія стародавнього світу. 6 клас»,роздатковий матеріал, малюнки,слайди, уривки з художнього фільму «Александр». Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку. I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань учнів. Бесіда: III. Повідомлення теми та мети уроку. IV. Вивчення нового матеріалу. План. 1. Дитинство та юність Александра. 2.Перебіг Східного походу, основні битви. 3.Імперія Александра Македонського. 1.Слово вчителя. У Філіппа був син Александр і саме він в майбутньому став знаменитим завойовником стародавнього світу. - Як це сталося ми дізнаємося сьогодні на уроці. А) Робота з підручником, с.191-192 (зачитати про дитинство та юність Александра). Б)складання історичного портрету Александра Македонського протягом усього уроку (на дошці портрет, а навколо нього записуються характерні риси ). В) розповідь вчителя про становище Македонії та Персії напередодні Східного походу Александра. Г)робота з схемою «Армія Александра», слайд № 4. Д) Робота в групах – « Військові репортажі»: І група: битва на р.Гранік (додаток №1), опис ілюстрації + показ на карті ІІ група: битва при Іссах (додаток №2,с.133,документ,с.134). + показ на карті ІІ група: захоплення м.Тір.(с.193, додаток №3)+ показ на карті Е) Складання таблиці: «Основні битви Східного походу». Дата Назва битви Наслідок 334р.до н.е. на р. Гранік Перемога Александра 333 р.до н.е. біля м. Ісси Перемога Александра 331 р. до н.е. біля Гавгамел Перемога Александра Є)розповідь вчителя про єгипетський похід. Ж) робота з документом, с.194. З) робота з планом - схемою «Александрія Єгипетська»(слайд 10). И)робота з підручником,с.194(зачитати про битву під Гавгамелами) + показати на карті. І)перегляд фрагменту фільму «Александр» про битву під Гавгамелами. Ї)робота з підручником, с.195-196.(вибіркове читання), документом, с.195. Й)бесіда: Александр в Індії 2.А) робота з терміном: монархія. Б)робота з підручником, с.196(зачитати діяльність Александра у своїй державі). В)Складання схеми «Імперія Македонського»: Г)робота з підручником: Знайти і зачитати які держави утворилися на руїнах імперії А.Македонського? -Назвати їх правителів. Д) Висновок.Які наслідки та результати Східного походу Македонського? 1)Було знищено Перську імперію 2)Імперія Алксандра Македонського виявилась не життєздатною 3)Великі багатства захоплені Александром Македонським були пущені в оборот, давши поштовх розвитку торгівлі. 4) поєднання грецької і східної цивілізацій, культур, їх взаємообмін. V.Оцінки.Їх мотивація. VI.Закріплення. А) Метод «Мікрофон». -Яку тему ми вивчали на уроці? -Хто такий А.Македонський? -Які країни захопив Македонський?... Б)Хронологічна задача: -Скільки років тому відбулася битва під Гавгамелами?(2013-331= -Скільки століть тому? 7. -Скільки років минуло від битви під Іссами до смерті Македонського? (333-323=10). VI.Домашнє завдання.§40,заповнити контурну карту,завдання 1,4, с.197. Додатки: 1. Битва на річці Гранік Битва на р. Гранік відбулася у травні 334 р. до н.е. Александр вишикував свої війська так, що в центрі була фаланга важкоозброєної піхоти, а з флангів – кавалерія та легка піхота. У такому порядку солдати македонського царя форсували річку та знищили перських лучників. Потім ударила кіннота, яка розбила ворожу кавалерію й грецьких найманців. Перемогу було здобуто. Військо Дарія відступило. історик Плутарх про битву на річці Ґранік Александр першим кинувся в річку з тринадцятьма відділами кінноти. Він вів військо на ворожі стріли й списи, на стрімкі скелі, вщерть заповнені піхотою і кіннотою ворога, через бурхливу річку, яка несла і топила коней і людей... Перси втратили там убитими 20 тисяч піхотинців і 2,5 тис. кіннотників. ...Втрати Александра становили всього 34 чоловіки, у тому числі 9 піхотинців. Загиблих у битві на р. Гранік Александр наказав поховати з великими почестями, їхні сім’ї було звільнено від податків та громадських робіт.На честь героїв скульптор Ліссіп створив ряд мідних статуй. 2.Битва на річці Ісси Сили сторін у битві при Ісси: персів 130 тис.,армія Александра- 30тис. Битва почалася вдалою атакою кінноти Александра на персів. 3.Облога Тіра. Tip здався після семи місяців важкої облоги. Македонянам довелося побудувати дамбу, що сполучила материк з островом, на якому було місто. І тільки тоді війська змогли підійти до мурів Тіра. Під час облоги Александр застосував бойові метальні машини, встановлені на кораблях. Македонський цар жорстоко помстився оборонцям після перемоги: 8 000 жителів міста було вбито, близько 30 000 продано у рабство. І група: 1) Скласти військовий репортаж (не більше 10 речень) про битву на річці Гранік(дивитися розданий текст). 2) Позначити битву на контурній карті. 3) Показати битву на карті на дошці. 4) Записати дату битви у таблицю на дошці. ІІ група: 1)Скласти військовий репортаж (не більше 10 речень) про битву при Іссах (дивитися розданий текст), підручник, с.133, документ с.134. 2) Позначити битву на контурній карті. 3) Показати битву на карті на дошці. 4) Записати дату битви у таблицю на дошці. ІІІ група: 1)Скласти військовий репортаж (не більше 10 речень) про облогу міста Тір (дивитися розданий текст), підручник, с.193. 2) Позначити місто на контурній карті. 3) Показати місто на карті на дошці. 4) Записати дату облоги Тіра у таблицю на дошці. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3517 | |
Всього коментарів: 0 | |