Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови та літератури


другорядні члени речення
Тема: Другорядні члени речення. Мета: ознайомити учнів із другорядними членами речення, формувати вміння і навички розпізнавати їх; визначати способи вираження; розвивати логічне й образне мислення, спостережливість; формувати навички пунктуаційної грамотності; виховувати любов до природи. Тип уроку: комбінований. Обладнання: таблиця «Другорядні члени речення», презентація, підручник Компетентності: пізнавальна, комунікативна, мовленнєва, самоосвітня, діяльнісна, соціокультурна. Очікувані результати: Після уроку учні зможуть:  визначати у реченні другорядні члени;  розрізняти поширені і непоширені речення;  уміти графічно зображувати члени речення;  конструювати речення за схемами;  робити усне висловлювання;  пояснювати орфограми і пунктограми. Хід уроку І. Організація класу. Психологічне налаштування. Сіли, дітки, всі дружненько Рівненько й гарненько. Настрій на урок взяли Й працювати почали. ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності. ІІІ. Актуалізація опорних знань. На попередньому уроці ми з вами говорили про члени речення. На які дві групи поділяються члени речення? (головні, другорядні) - До головних членів належить … - Які види присудка ви знаєте? Слайд 1. ۞ Речення за метою висловлювання поділяються на … Слайд ІІ. ІІІ. Етап вивчення нового матеріалу. 1. Робота з підручником. §15, сторінка 63 - Поезія Д. Білоуса про другорядні члени речення (с. 63). - Розгляд і вивчення таблиці (с. 64). Слайд ІІІ. Слайд ІV. Отже, як бачимо другорядні члени поширюють речення. ІV. Закріплення навчального матеріалу. - Додаток відповідає на питання непрямих відмінків. Визначити у реченні додатки: Осінь дарує землі краплини дощу. Вітер з гаєм розмовляє. - На які питання відповідає означення? - Поширити речення означеннями. Настала осінь. Повіяли вітри. Часто ідуть дощі. Не чути співу птахів. ۞ Обставина вказує на час дії, місця, спосіб… Відповідає на питання: Як? Де? Коли? Куди? Звідки? Високо – високо сяє зоря. Ми вивчили, що речення виражає закінчену думку. Отож давайте сконструюємо речення. ۞ Творче конструювання. Складіть речення за схемами 1) 2) 3) ۞ Робота біля дошки «Отримай 12». Записати речення, зробити синтаксичний розбір. Непомітно надійшла барвиста осінь. (Розповідне, просте, поширене) Над лісовим озерцем запалав рожевий ранок. ۞ П’ятихвилинка для відпочинку. Рубрика «Усміхнись» (підручник с. 65) VІ. Підсумок уроку. Слайд V. Заповніть таблицю VІ. Оцінювання. VІІ. Домашнє завдання. Вивчити §15, вправа 143. Скласти речення за схемами.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків української мови та літератури | Додав: каріна (07.12.2014) | Автор: Лідія Петрівна Пєнкіна E
Переглядів: 1988 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]