Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української літератури 7 клас |
А. Малишко. « Пісня про рушник».
Українська література. 7 клас. Тема: А. Малишко. « Пісня про рушник». Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю поета, із давнім символом слов’янських народів-вишитим рушником, допомогти усвідомити ідейно- художні особливості твору, його значення як візитної картки України; розвивати навички самостійної роботи, виразного читання ліричного твору, його аналізування, висловлення своєї думки щодо прочитаного; виховувати любов до матері, Батьківщини; прищеплювати повагу до традицій свого народу. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Форма уроку: урок з використанням проектної технології Обладнання: портрет письменника, українські вишивані рушники, підручники з української літератури ( автор О.Слоньовська), комп’ютер, проектор, кольорові аркуші. Методи та прийоми: бесіда, презентації, робота з підручником, «асоціативні кущі». Перебіг уроку I. Організаційна частина уроку II. Мотивізація навчальної діяльності III. Оголошення теми та мети уроку 1.Слово вчителя: Україно моя, далі, грозами свіжо пропахлі, Польова моя мрійнице. Крапля у сонці з весла. Я віддам свою кров, свою силу і ніжність до краплі, Щоб з пожару ти встала, тополею в небо росла. -Діти, які почуття розкриваються у цьому уривку вірша А.Малишка? ( Розкривається любов до Батьківщини, відданість своєї країні з її краєвидами, символами…..) - Отже, у ваших відповідях я почула такі слова як: любов, Батьківщина, символи. Я пропоную зараз групам взяти по одному слову: 1-любов,2- Батьківщина,3- символи.ї, і зробити «асоціативні кущі» з них. 2. «Асоціативні кущі»(1 хвилина, відповіді). 3. Слово вчителя. - Яке слово зустрічається у кожній команді? (рушник) - Отже дійсно, рушники – це традиційна прикраса житла, предмет побуту та обрядовості, яка здавна поширена в Україні та є одним з символів нашої Батьківщини. IV.Сприймання учнями навчального матеріалу 1.Слово учителя. -Сьогодні, ви на урок поділилися за командами та готували кожна своє творче завдання. Так, перша група підготувала матеріал про один із символів нашої Неньки – України – рушник. 2.Презентація учнів 3. Бесіда - Що ви дізналися про рушник із презентації першої групи? - Які обрядові значення мають рушники з’ясовувала 2 група учнів нашого класу. 4. Інсценізація учнів (зустріч гостей, у побуті, на еконі, пеленали новонародженого, на дорогу, весілля.) - Давайте спробуємо відгадати ці призначення рушника. Учні: Ще одне призначення має рушник - проводи людини у останній путь, але цього ми не будемо інсценувати, так як наш урок сьогодні перетворений у маленьке свято. 5.Слово учителя. - Яку пісню ви чули під час показу презентації 1 групи? ( «Пісня про рушник») - А хто автор слів цієї пісні? ( А. Малишко) - Хто ж він, Андрій Самойлович Малишко? І це з’ясовувала 3 група учнів. 6. Презентація учнів. 7. Бесіда. - Що ж ви дізналися про А.Малишка? Фіз.. хвилинка. 8.Робота з підручником. - Напевно, колись дала рушник у дорогу мати й Андрієві Малишку і він подарував нам вірш « Пісня про рушник», який багато людей вважають народним. Давайте зараз прочитаємо його вірш в наших підручниках. ( стор. 284-285) 9. Бесіда. - Які образи наявні у вірші?(мати, символ – рушник, ліричний герой – син) - Що таке « ліричний герой»? - Дайте визначення слову «символ» у літературі. - За допомогою яких художніх засобів творення вдалося поетові створити такий чудовий образ матері? - Назвіть художні засоби, якими зображені син та рушник. - Визначте ідею твору. V. Закріплення вивченого матеріалу Бесіда - Отже, сьогодні ми з вами поглибили знання про символ України – рушник, про поета та його чудовий вірш, який отримав найвищий статус – став народною піснею. Музику до якої написав Платон Майборода і вперше пролунала ця пісня у виконанні Олександра Таранця у фільмі « Літа молодії». Потім її співав Дмитро Гнатюк, Таїсія Повалій та інші. А на нашому уроці її заспіває Поліна. VI. Підсумок(оцінки) VII.Д./ з. стор.284-285 вивчити вірш та зробити ілюстрації до нього. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 4605 | |
Всього коментарів: 0 | |