Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 9 клас |
Урок № 68 Т ема. Тематична атестація «Від романтизму до реалізму. Російська література початку ХІХ ст.»
Мета: перевірити якість знань учнів за темою «Від романтизму до реалізму. Російська література початку ХІХ ст.»; розвивати творчі здібності учнів, виховувати прагнення досягти високих результатів. Обладнання: картки із завданнями. Тип уроку: контроль знань учнів. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Ознайомлення із завданнями та їх виконання Варіант I Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть прізвища письменників — представників «золотої доби» російської літератури: а) Гончаров, Пушкін, Некрасов; б) Пушкін, Лермонтов, Гоголь; в) Пушкін, Гоголь, Тургенєв; г) Лермонтов, Гоголь, Толстой. 2. Укажіть причину «світлої печалі» ліричного героя у вірші «Я вас кохав…»: а) кохання, яке згасає; б) нерозділене почуття любові; в) ревнощі; г) кохання, що раптово відродилось. 3. Укажіть вірш Лермонтова, поява якого стверджувала той факт, що в Росії з’явився новий геніальний поет, послідовник Пушкіна: а) «Кавказ»; б) «Вітрило»; в) «Смерть поета»; г) «Бородіно». 4. Укажіть причину, яка спонукала Печоріна стривожити спокій мирних контрабандистів: а) бажання розкрити темні справи порушників закону; б) бажання мати певний матеріальних зиск; в) спроба стати «своєю людиною» для злочинців; г) бажання пережити пригоду, пов’язану з розкриттям таємниці. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть, як М. Гоголь визначив жанр свого твору «Мертві душі»: а) поема; б) роман; в) повість; г) роман-епопея. 6. Укажіть, чим займався Акакій Акакійович Башмачкін у конторі: а) формував архів; б) реєстрував папери; в) переписував папери; г) наглядав за іншими. Завдання з вибором кількох правильних відповідей 7. Укажіть, що вплинуло на поведінку Євгенія Онєгіна, коли він погодився на дуель з Ленським: а) бажання помститися; б) світські правила; в) думка таких, як Зарецький; г) бажання розвіяти нудьгу. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) 8. Установіть відповідність між героями роману «Євгеній Онєгін» та їхніми авторськими характеристиками. а) Євгеній Онєгін; 1) «Як рано міг він хитрувати, б) Ленський; Ховать надію, ревнувати…»; в) Тетяна Ларина; 2) «Він майстер був посперечатись, г) Ольга Ларина. І гостро, й тупо відказати…»; 3) «Слухняна, завжди непримхлива, Весела завжди, як весна…»; 4) «Печальна, дика, мовчазлива, Неначе сарна, полохлива…»; 5) «Душею мрійник геттінгенський, Красунь, стрункий, як очерет, Поклонник Канта і поет…» (а1, б5, в4, г3) Завдання на встановлення хронологічної послідовності 9. Розташуйте глави роману «Герой нашого часу» так, щоб події, які в них зображуються, були в хронологічній послідовності: а) «Бела»; б) «Максим Максимович»; в) «Княжна Мері»; г) «Тамань». (г, в, а, б) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 10. Впишіть жанр роману, якому відповідає визначення: «Роман, сюжет якого складає дослідження процесів внутрішнього бутя особистості, психології людини, її внутрішніх конфліктів, називається…» (морально-психологічним). Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Чому Онєгін став «зайвою» людиною, «розумною непотрібністю»? Як ви вважаєте, чи міг він щось виправити у своєму житті? Відповідь аргументуйте. Варіант II Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть ім’я видатного російського письменника, який подарував О. Пушкіну свій портрет із написом: «Переможцю-учню від переможеного вчителя»: а) Г. Державін; б) І. Крилов; в) В. Жуковський; г) М. Карамзін. 2. Укажіть, як вплинув на почуття головного героя роману О. Пушкіна «Євгеній Онєгін» лист, написаний Тетяною Лариною: а) зворушив; б) залишив байдужим; в) обурив; г) розвеселив. 3. Укажіть, хто такий «Герой нашого часу», за словами М. Лермонтова: а) портрет його знайомого; б) портрет, складений із пороків усього сучасного йому покоління; в) його особистий портрет; г) жахлива і потворна вигадка автора. 4. Укажіть тему, яку розкриває Лермонтов у вірші «На дорогу йду я в самотині…»: а) осуд бездіяльності й моральної ницості свого покоління; б) герой та натовп; в) любов до батьківщини; г) потяг до волі, гармонії, повноти буття. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 5. Укажіть, який новий тип романтичного героя представила світові російська класика: а) герой, який шукає своє місце у світі, позбавленому гармонії; б) ідеальна людина; в) громадянин-патріот, який підкоряється суспільству; г) герой-подвижник ідей. 6. Укажіть, чому Башмачкін вирішив пошити нову шинель: а) намагався привернути до себе увагу начальства; б) попередню в нього вкрали; в) стара стала непридатна для носіння; г) намагався гарно виглядати. Завдання з вибором кількох правильних відповідей 7. Позначте, що приваблює Пушкіна в Тетяні Лариній: а) розум; б) любов до книг; в) любов до няні; г) її зовнішність; д) любов до природи; е) почуття гумору. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання на встановлення відповідності 8. Установіть відповідність між літературним напрямом і його характерними рисами. а) Реалістичність зображення; 1) Романтизм; б) аналіз душевних поривань особистості; 2) реалізм. в) герой — соціальний тип епохи; г) аналіз соціальної дійсності. (а2, б1, в2, г2) Завдання на встановлення хронологічної послідовності 9. Розташуйте в хронологічній послідовності події життя Євгенія Онєгіна: а) повернення до Петербурга після мандрів; б) зустріч з Тетяною Лариною в саду; в) приїзд в село; г) дуель з Ленським. (в, б, г, а) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 10. Впишіть пропущене в тексті словосполучення: «Ще на початку роботи над «Євгенієм Онєгіним» Пушкін писав В’яземському, указуючи на особливості жанру нового твору: «…я тепер пишу не роман, а… — диявольська різниця». (Роман у віршах) Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Хто винен у тому, що Печорін став «моральним калікою»? Чому, на вашу думку, він нічого не змінює в своєму житті? Відповідь аргументуйте. Варіант III Початковий рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором правильної відповіді 1. Укажіть назву літературного журналу, засновником якого став О. Пушкін: а) «Отечественные записки»; б) «Вестник Европы»; в) «Современник»; г) «Русский вестник». 2. Укажіть, чому, на думку Пушкіна, має підкорятися його Муза: а) Божому велінню; б) бажанню прославитися; в) думці оточуючих; г) життєвим обставинам. 3. Укажіть, взаємодією яких художніх напрямів відзначається «золота доба» російської поезії. а) Класицизму і романтизму; б) романтизму і реалізму; в) класицизму і бароко; г) бароко і романтизму. 4. Укажіть, кого по-справжньому кохає Печорін. а) Белу; б) княжну Мері; в) ундіну; г) Віру. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором однієї правильної відповіді 5. Укажіть навчальний заклад, який закінчив М. Гоголь: а) Царськосельський ліцей; б) Ніжинську гімназію вищих наук; в) Школу гвардійських підпрапорщиків; г) Петербурзький університет. 6. Укажіть причину, з якої Акакій Акакійович довго не міг придбати нову шинель: а) не мав достатньо грошей; б) було вже досить тепло; в) боявся, що це не сподобається начальству; г) не міг вибрати собі до вподоби. Завдання з вибором кількох правильних відповідей 7. Позначте причину, з якої Печорін наполегливо домагався кохання княжни Мері: а) вона була гарною і подобалась йому; б) він хотів показати свою перевагу над іншими; в) хотів довести, що кращий за Грушницького; г) йому подобалось скоряти жіночі серця. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання на встановлення відповідності 8. Установіть відповідність між героями та їхніми характерними рисами. а) Євгеній Онєгін; 1) Запальність; б) Тетяна Ларина; 2) легковажність; в) Ольга Ларина; 3) егоїзм; г) Володимир Ленський. 4) вірність. (а3, б4, в2, г1) Завдання на встановлення хронологічної послідовності 9. Розташуйте глави роману «Герой нашого часу» так, як це зробив у творі автор: а) «Тамань»; б) «Максим Максимович»; в) «Княжна Мері»; г) «Фаталіст»; д) «Бела». (д, б, а, в, г) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 10. Впишіть жанр твору, якому відповідає визначення: «Особливий жанр у літературі, який поєднує багатоплановість, епічні принципи розповіді з суб’єктивністю, притаманною ліричним творам — …» (Роман-поема) Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Чи є певні риси реалізму в деяких українських та петербурзьких повістях Гоголя? Якщо так, то які саме й у яких повістях? Свою точку зору аргументуйте. Варіант IV Початковий варіант (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання з вибором однієї правильної відповіді 1. Укажіть період у творчості О. Пушкіна, який вважається найпродуктивнішим: а) Болдинська осінь 1830 р.; б) період південного заслання; в) період «петербурзької юності»; г) Михайлівський період 1824–1826 рр. 2. Укажіть, як склалася доля Онєгіна після дуелі з Ленським: а) він повернувся до Петербурга; б) виїхав за кордон на лікування; в) залишився у маєтку; г) вирушив у подорож без мети. 3. Укажіть, що найбільше вразило офіцера-оповідача під час зустрічі з Печоріним: а) маленька аристократична рука з тонкими пальцями; б) очі, які не сміялися, коли він сміявся; в) по-жіночому ніжна шкіра; г) його стрункий юнацький стан. 4. Укажіть, над яким питанням задумався Печорін перед дуеллю: а) для чого він жив, задля якої мети народився; б) чи не можна уникнути дуелі; в) що буде з його коханою, якщо він загине; г) про причину дуелі. Середній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) 5. Укажіть назву твору, сюжет якого М. Гоголю подарував О. Пушкін: а) «Шинель»; б) «Сорочинський ярмарок»; в) «Портрет»; г) «Мертві душі». 6. Укажіть, чому привид, який довго з’являвся біля Калінкіного мосту, перестав з’являтися: а) насправді його не було, усе це вигадка; б) отримав те, чого хотів; в) він перебрався в інше місце; г) втрутилися священики. Завдання з вибором кількох правильних відповідей 7. Укажіть теми, які розкриває М. Лермонтов у вірші «І нудно, і сумно…»: а) любов до рідних, близьких; б) кохання; в) розчарування в житті; г) трагічна самотність; д) невпевненість у собі; е) дружба. Достатній рівень (кожна правильна відповідь — 1 бал) Завдання на встановлення відповідності 8. Установіть відповідність між назвами глав роману «Герой нашого часу» та можливими їх підзаголовками. а) «Тамань»; 1) Печорін і горці; б) «Фаталіст»; 2) Печорін і контрабандисти; в) «Княжна Мері»; 3) Печорін у козачій станиці; г) «Бела». 4) Печорін і «водяне» товариство. (а2, б3, в4, г1) Завдання на встановлення хронологічної послідовності 9. Розташуйте в хронологічній послідовності події, які відбувалися в повісті М. Гоголя «Шинель»: а) поява примари мерця на вулицях Петербурга; б) придбання Башмачкіним нової шинелі; в) вечірка в товариша по службі; г) походи Башмачкіна до начальства, «значної особи»; д) пограбування на вулиці. (б, в, д, г, а) Завдання відкритої форми з короткою відповіддю 10. Впишіть назву, якій відповідає визначення: «Строфічна форма, створена О. Пушкіним у романі «Євгеній Онєгін»,— строфа з 14-ти рядків (як у сонеті), побудована за схемою: «а б а б, а а б б, а б б а». (Онегінська строфа) Високий рівень (2 бали) Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю 11. Укажіть імена персонажів роману Лермонтова «Герой нашого часу», яких можна було б віднести до романтичних образів «природних людей». Для чого автор змушує Печоріна час від часу зустрічатися з такими людьми? Які психологічні, етичні та естетичні наслідки мають такі зустрічі в романі? Відповіді аргументуйте. III. Домашнє завдання Повторити вивчене протягом року, підготуватись до уроку узагальнення та систематизації знань. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 15951 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |