Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 6 клас |
Алегоричний та повчальний зміст байки
РОЗРОБКА УРОКУ ІЗ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ 6 КЛАС Тема Алегоричний та повчальний зміст байки. Відображення в ній законів життя людей, народної мудрості. Мета: поглибити роботу з поняттям байка, алегорія, допомогти учням складати характеристику байкових персонажів; сформувати вміння знаходити повчальний зміст байки, пов'язаний з народною мудрістю; розвивати в учнях виразне читання, акторську майстерність, розумові процеси (порівняння та аналіз), мовну діяльність, між предметний зв’язок; виховувати в школярів загальнолюдські цінності: доброту, справедливість, працьовитість, поважливе ставлення до інших. Тип уроку: урок засвоєння знань Форма уроку: урок-бесіда Наочність: тексти байок, ілюстрації до байок, дитячі малюнки, маски тварин, роздатковий матеріал, ІКТ. Хід уроку І. Організаційний момент 1. Привітання учителя з учнями. - Я вітаю тих, хто сьогодні на уроці. - Я вітаю тих, хто посміхається. - Я вітаю вас, маленькі творці сьогоднішнього уроку. 2. «Емоційний термометр». Слайд № 1 - Зараз я пропоную вам визначити з яким настроєм ви прийшли на урок. Сподіваюсь, що протягом уроку вас не покине позитивний настрій. І так, починаємо! ІІ. Актуалізація опорних знань 1.Слово учителя. Слайд № 2 (На екрані проектується портрет І.А. Крилова) - Чи впізнали ви цю людину? Хто це? - З яким жанром він працює? - Чи подобається вам його творчість? - Які байки Крилова ви знаєте? 2. «Теоретична скринька». Слайд № 3 - Давайте з вами повторимо, що ви знаєте, пам’ятаєте про байки… Я прошу з кожної групи до мене підійти по одному представнику, щоб відстояти честь своєї групи. Дайте поняття… (із скриньки по одному витягають листки з поняттями: байка, алегорія, мораль). Байка - невеликий, частіше віршований алегоричний твір повчально-гумористичного або сатиричного характеру. Алегорія — перенесення явищ одного кола явищ на інше, наприклад: відтворення людських характерів та взаємин в образах тварин, предметів, явищ; природи, іносказання. ІІІ. Тема та задачі уроку 1.Вправа «Квітка сподівань та очікувань». Слайд № 4 (учні пишуть на «пелюстках» свої сподівання та очікування від уроку). Учитель: в кінці уроку ми повернемося до нашої «квітки» та перевіримо: чи досягли ми своєї мети, чи справдилися наші очікування. 2. Слово учителя. Слайд № 5 - Ви дуже спостережливі діти. І насправді ми сьогодні на уроці: продемонструємо техніку виразного читання байок; будемо складати характеристику персонажів байок; знаходити та формувати мораль байки самостійно; переконано висловлювати особисту думку. + запис до зошиту ТЕМУ УРОКУ Алегоричний та повчальний зміст байки. Відображення в ній законів життя людей, народної мудрості. ІV. Мотивація навчальної діяльності 1.Слово учителя. Слайд № 6 «Заочна подорож» Санкт – Петербург… Ми з вами в Літньому саду біля пам’ятника. Дідусь у глибокій задумі сидить у кріслі, а біля його ніг зібралися бронзові звірі – леви, вовки, ведмеді та інші. Цей дідусь – відомий російський байкар І.А. Крилов, а звірі – герої його байок. - Ми сьогодні будемо говорити про байки. - Давайте звернемось до епіграфу уроку : - Чи погоджуєтесь ви з думкою, що «байка вчить, як на світі жить?» V. Робота над темою уроку 1. Гра «Хто? З якої байки?» Слайд № 7 (на екрані з’являються по черзі зображення вовка, ягня) 2. Прослуховування аудіо запису байки І.А. Крилова «Вовк і ягня» в оригіналі. Слайд № 8 - Я пропоную прослухати байку «Вовк і ягня» в оригіналі, але прослухати уважно, вдумливо, слідкуючи за інтонацією кожного персонажа. - Щойно ви прослухали байку російською мовою, а зараз давайте спробуємо відтворити байку українською мовою, виразно прочитавши її. Не просто прочитав її, а розіграв за ролями. Але перед тим давайте познайомимось з пам’яткою «Як правильно декламувати байку». + запис до зошиту 3. Розігрування байки за ролями. (представники з кожної групи) 4. «Коло вільних думок». Слайд № 9 - Учні класу аналізують виступ дітей (чи дотримувалися вони правил виразного читання) ОЦІНКИ 5. Інтерактивна вправа «Сонечко». Слайд № 10 - Робота над складанням характеристики головних героїв байки: Підібрати як можна більше характерних слів, які характеризують вовка та ягня ВОВК-груб, самодаволен, гнівний, нетерплячий, зухвалий, нещадний, владний, злий ЯГНЯ-невпевнений, схилений перед силою, владою, страхом, покірністю 6. «Спостереження». - Скажіть, ті риси, якими володіють наші герої можуть підходити до людей. Поясніть. - В чому мораль байки? Учитель: так Іван Крилов в образах вовка та ягня характеризує людей зухвалих, жорстоких, несправедливих, а також й слабких, які мають рабську покірність. 7. Гра – відпочинок. Слайд № 11 - Ми з вами говоримо, що герої байок – тварини. Я пропоную вам уявити себе одним із персонажів байок та показати, як би ви себе поводили у їх ролях. (ВОВК, ЛИСИЦЯ, ВЕДМІДЬ, ЗАЯЦЬ, СВИНЯ, ПІВЕНЬ, ЯГНЯ. МАРТИШКА). 8. Робота в групах. Дослідницька робота. Слайд № 12. - Сьогодні ми з вами познайомимось ще з однією байкою Крилова, а саме з байкою «Свиня під дубом». За цією байкою кожна група отримає завдання. 1 група) Виразне читання байки за ролями. 2 група) Визначити головних герої байки, надати їм стислу характеристику. 3 група) Дати роз’яснення словам: рилом, досита, ока продерши, корінь обнажити, жирію; пояснити своїми словами мораль байки VІ. Рефлексія Слайд № 13. 1.Порівнюємо. Скажіть будь ласка, яких байкарів ви ще знаєте? Чи можете ви порівняти чиїсь байки та відповісти, що в них схоже, а що є відмінним? 2. Слово учителя. Зображуючи всю складність стосунків персонажів, байка показує, якими заплутаним є наше життя і змушує читача замислитися, як уникати ганебних вчинків. Таким чином байка нас вчить добру, справедливості, чинності. VІІ. Оцінювання VІІІ. Домашнє завдання Всім прочитати байку І.А.Крилова «Мавпа та окуляри» 1 група Виявити головних героїв, надати їм характеристику 2 група Розіграти байку за ролями 3 група Намалювати малюнки до байки ІХ. Підсумок уроку 1.«Квітка сподівань». - Настав час повернутися до нашої «квітки сподівань». Чи досягли ми очікуваних результатів. Напишіть на пелюстках чого ви навчились на уроці. 2. Слово учителя. Слайд № 14 Сьогодні на уроці ми з вами дуже гарно попрацювали. Кожному з вас я хочу сказати, що на уроці ви були: Одним словом, ви всі були УСПІШНИМИ!! Можливо Вам це буде цікаво Джерело: http://Конспекти уроків світової літератури 6 клас | |
Переглядів: 2512 | |
Всього коментарів: 0 | |