Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків правознавства 10 клас |
Людина на роботі Мета: ознайомити учнів з основними нормами, що регулюють трудові відносини, поняттям та порядком притягнення працівників до дисциплінарної та матеріальної відповідальності; розвивати вміння складати порівняльні таблиці, виховувати повагу до трудової дисципліни. Обладнання: витяги з К одексу законів про працю України, порівняльна таблиця «Скорочений та неповний робочий час». Основні поняття: дисциплінарна та матеріальна відповідальність, трудова дисципліна, скорочений та неповний робочий час, надурочні, заохочення, стягнення. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організаційний момент уроку ІІ. Перевірка домашнього завдання Цифрова розминка • 14, 15, 16 (вік влаштування на роботу з різними умовами); • 5 (строк видачі трудової книжки при першому вступі на роботу тощо). Розв’язання юридичних задач (під час імітаційної вправи «Прийом на роботу») 1. Учням, які отримали роль осіб, що влаштовуються на роботу, — підібрати з числа пропонованих «документи» (листи з назвами документів або копії їх обкладинок), які вони мають подати, вступаючи на роботу. 2. Учням, які отримали роль керівника підприємства, — перевірити подані «документи» та визначити правильність поданого пакету, а також запропонувати строк випробування тим, для кого він може бути встановлений. Пропоновані ситуації 1. Випускник дев’ятого класу, який вирішив продовжити навчання у вечірній школі, влаштовується прибиральником. 2. Хлопець після звільнення зі строкової служби у Збройних силах України влаштовується на фірму, де працював до армії. 3. Чоловік, який має значний професійний досвід, влаштовується в будівельну фірму зварювальником. 4. Дівчина, закінчивши медичний університет, влаштовується лікарем у поліклініку (до навчання в університеті ніде не працювала) тощо. Пропоновані для вибору учнями «документи» (орієнтовний перелік): • свідоцтво про народження; • дозвіл батьків на влаштування на роботу; • дозвіл служби у справах неповнолітніх на роботу; • трудова книжка; • характеристика з попередньої роботи; • характеристика зі школи; • свідоцтво про освіту; • диплом тощо. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Запитання Ми дізналися про те, як здійснюється прийом на роботу, як припиняється трудовий договір. Але ж певні питання мають бути врегульовані і тоді, коли особа працює. Які ж питання цікавлять особу, яка працює? ІV. Вивчення нового матеріалу Робочий час Запитання 2. Пригадайте, якою була тривалість робочого часу на початку ХХ ст. 1-й варіант. Розповідь вчителя 1. Норма повного робочого часу (40 год на тиждень). 2. Скорочений робочий час (36 год на тиждень). 3. Неповний робочий час. 2-й варіант. Завдання групам 1. Ознайомтеся з ст. 51, 53, 54 КЗпП (с. 211 підручника). 2. Складіть порівняльну таблицю «Скорочений і неповний робочий час» (с. 212 підручника). Розповідь вчителя1. Перерва для відпочинку та прийому їжі («обідня перерва»). 2. Вихідні дні (заборона роботи у вихідні та можливі виключення з цього правила). 3. Святкові та неробочі дні. Пригадайте державні свята, які є неробочими днями. 4. Відпустки (види відпусток, мінімальна тривалість відпусток — 24 календарних дні для повнолітніх осіб; 31 календарний день — для неповнолітніх працівників). Поточне закріплення Визначте, які пільги щодо робочого часу та часу відпочинку надаються неповнолітнім. Трудова дисципліна Бесіда 1. Як, на вашу думку, працівники дізнаються про свої права та обов’язки на підприємстві? 2. До чого може призвести відсутність чіткої дисципліни? 3. Чи потрібно заохочувати працівників до сумлінної роботи і навпаки? У ч и т е л ь. На кожному підприємстві існують Правила внутрішнього трудового розпорядку, з якими має бути ознайомлений кожний, хто влаштовується на роботу. Робота в малих групах 1. Уявіть себе учасниками конференції трудового колективу заводу, де ви працюєте. 2. Обговоріть можливі варіанти заохочення кращих працівників. 3. Висловіть свої пропозиції щодо різних видів заохочень. Поняття дисциплінарної та матеріальної відповідальності та порядок їх застосування Розповідь вчителя зі складанням порівняльної таблиці 1. Поняття матеріальної та дисциплінарної відповідальності. 2. Види дисциплінарних стягнень (догана та звільнення). 3. Строки накладення дисциплінарних стягнень. 4. Порядок накладання стягнень. 5. Розмір матеріальної відповідальності. Під час розповіді вчителя заповнити таблицю «Дисциплінарна та матеріальна відповідальність». V. Закріплення матеріалу Закріплення вивченого матеріалу проводимо шляхом перевірки та відповідного коригування (у разі потреби) записів в таблиці. VІ. Домашнє завдання Опрацювати § 28 підручника. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 4218 | |
Всього коментарів: 0 | |