Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків музики |
3 кл "Будова музики та її настрій"урок-подорож
3 клас урок №26 Тема: Будова музики та її настрій .Тричастинна форма музики. Мета:визначити ,як будова музичного твору залежить від емоційного змісту музики; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву, ладове відчуття; виховувати інтерес до музики М.Глінки, Е.Гріга, народної пісні, почуття доброти, чемності. Музичний матеріал: Е.Гріг «Танець Анітри» М.Глінка «Попутна пісня»,українські народні пісні »Ой минула вже зима»,»Пісня пастушка»,»М.Лисенко Пісня Лисички з опери «Коза-Дереза»,Пісня Кози Тип уроку: урок поглиблення теми,урок-подорож. Обладнання :картки мажор-мінор,квитки на потяг,картки з текстами пісень і завданнями,назви станцій,портрети композиторів,маски лисички і кози,телеграма,картки з запитаннями. Хід уроку. 1 Організаційний етап уроку Вхід до класу під звучання М.Глінки «Попутна пісня» Музичне вітання «Ми прийшли сьогодні в клас». 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ — Любі учні! До нас прийшла телеграма з далекої казкової країни ДО-МІ-СОЛЬка. Зачитується телеграма: „Дорогі маленькі знавці й любителі музики 2-го класу, запрошуємо вас до нас у гості, в нашу чудову музичну країну ДО-МІ-СОЛЬку. У країні, де всі живуть ладком, у повній гармонії. Не вірите? Ось послухайте. (Звучить тонічний тризвук.) У нашій країні багато сонця, радості,казкових героїв,музики різної за будовою та за настроєм. Учитель. Чи відомо вам, що музика — справжня чарівниця? Вона може передати не тільки різні настрої та почуття. Разом з нею ми зможемо здійснити подорож по країні музики До-Мі –Солька. Тоді ми вирушаємо у подорож. .З яким настроєм? Слухаємо музику і визначаємо на якому виді транспорту будемо подорожувати. Основна частина. Слухання М.Глінка «Попутна пісня» - Про що розповіла музика? Учитель -Тож ми відправимось в подорож на потязі. На партах лежать квитки в яких ви будете відмічати свої успіхи балами ,а в кінці подорожі ми підсумуємо результати. Сідайте зручніше слухаємо музику та даємо відповіді на запитання. Повторне слухання. Робота в групах. _Хто автор музики? -Який настрій пісні ? -В якому темпі написана пісня ? -Скільки частин в пісні ? Якщо в музичних творах є два яскраво виражених характери, настрої, ми можемо говорити про його двочастинну будову. А тим часом потяг прибув на станцію «Лісова» Учитель. Ось ми й у лісі. Якщо прислухатися, то можна почути багато звуків: спів пташок, шелестіння листя, шарудіння гілочок. Це — музика лісу! Видатний український педагог В. Сухомлинський, відвідавши з учнями ліс, написав невеличку казку. Ось послухайте... «Зійшло сонце, подихнув легенький вітерець, і всі дерева в лісі заспівали. Кожне співало свою пісню... Слухаючи цей спів, хотілося підійти до білокорої красуні берізки, обійняти її. Дуб співав мужню пісню. Слухаючи цей спів, хотілося бути сильними, відважними...» Отже, привітаймося з природою її мовою! Станція «Лісова». Вокально-хорові вправи. Вправи на дихання Подув вітер у-у Дерева відповіли с-с Листя зашелестіло ш-ш Їжаки злякались ф-ф Філін Ух-ух Розспівування «По дороге Петя шёл» із зміною темпа. Що таке темп ?(Швидкість звучання) «Зозуля рябенька» відстукування ритму. Ми продовжуємо нашу подорож з піснею Виконання пісні «Вийди,вийди сонечко» Виконання всім класом з рухами. Визначаємо настрій пісні Ми прибули на станцію «Весняна». Станцію «Весняна» Чарівниця-Весна прислала свою весняночку Але нам треба впізнати її за мелодією і ритмом.Слухаючи музику,виконуючи пісні,ви,певно помітили,що є головним для музичної мови .Це-мелодія,душа музики. Мелодія –це музична думка викладена в одному голосі. Знаючи мелодію і ритм ми можемо легко впізнати знайомі пісні. Співають «про себе»,на «ля» з відстукуванням ритму. Яким є настрій пісні? В якому ладі написана? Виконання пісні «Пісня пастушка» французька народна пісня -Який настрій пісні? У прослуханому уривкові ми відчули один яскраво виражений настрій, тому він має одночастинну форму. 1 Виконання всім класом . 2 Виконання по рядам ланцюжком по куплету. Фізхвилинка «Хлопай-топай» Продовжуємо нашу подорож і слухаємо музику Е.Гріга «Танець Анітри» Що перемагає в музиці Е.Гріга: радість чи сум ?Робота з картками настрою Скільки частин у п’єсі? Якою є їх послідовність? Який характер звучання ? Повторне слухання Гра «Художник» Уявіть себе художниками. 1 гр.Підібрати кольори до 1 частини. 2 гр.Підібрати кольори до 2 частини. 3 гр.Що уявили слухаючи 1 частину. 4 гр Що уявили слухаючи 2 частину. Як ви гадаєте ,чому для фіналу композитор обрав радісний настрій? (Після суму повинна бути радість). Станція «Театральна» На станції «Театральна» ми поговоримо про театральні вистави Театральні таємниці. 1 Охайним завжди до театру ходи І чепурись,як ідеш ти туди. 2 Той хто до театру вчасно прибуває, той ввічливим себе вважає. 3 Виховані діти мусять знати- Під час вистави не треба жувати. 4Одяг у гардеробі залишають- Це правильно і діти знають. 5 Ти іншим присутнім не заважай І гучно із сусідом не розмовляй. 6 Скінчилась вистава,ти геть не спіши, А краще акторам спасибі скажи. Гра «Запитання-відповідь» Мета:повторити поняття опера,балет,арія тощо Як називається великий музичний твір де всі дійові особи співають? Як називається великий музичний твір де всі дійові особи танцюють? Які опери для дітей написав М.Лисенко? Які балети написав П.Чайковський? Який великий музичний твір з 4 частин пишуть для симфонічного оркестру? Як називається пісня в опері? Арії яких казкових героїв ми знаємо? Виконання арії Кози і Лисички за бажанням від кожної групи. Чи однакові образи Лисички і Кози Виконання пісні «Соловеєчку,сватку,сватку» -Який характер пісні?Визнач її форму.Спів з танцювальними рухами. Підсумок уроку :Який настрій після подорожі? На уроці мені сподобалось. На уроці я дізнався про … Музичні твори можуть мати одно-, дво- та тричастинну будову. Це залежить від зміни характеру, розвитку почуття та настрою. Оцінювання учнів. Хай музика завжди звучить у вашій душі. Даруйте музику ви друзям, Хай кожен день і кожен час Подібно радісному диву Вона звучить в душі у вас. Можливо Вам це буде цікаво Джерело: http://власний досвід | |
Переглядів: 1418 | |
Всього коментарів: 0 | |