Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків географії 6 клас |
Тема. НАРОДИ ТА ДЕРЖАВИ Мета: формування первинних знань про народи та держави світу, особливості їх розвитку та культури; розвиток первинних практичних навичок аналізувати політичну карту світу, визначати географічне положення держави; ознайомлення зі способами зображення населених пунктів на плані місцевості та карті. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: атласи, підручники, політична карта світу, зображення (відеосюжет) пам’яток різних країн світу, контурні карти. Опорні поняття: раси, культура, географічне положення, населення, населений пункт, план, карта. Базові поняття: народ, держава, політична карта, діаспора. ЗМІСТ УРОКУ I. Організаційний момент II. Актуалізація опорних знань і понять Прийом «Інтелектуальна розминка» — «Світлофор» • Які основні людські раси ви знаєте? • Наведіть приклади характерних зовнішніх ознак кожної із рас та поясніть їх виникнення. • Хто з учених першим навів докази рівності рас? • Чому багато представників різних рас проживає сьогодні поза районами свого формування? IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності Прийом «Практичність теорії» Сьогодні перед вами незвичайна карта (політична карта світу). Вона дуже несхожа на вже звичну для вас та зрозумілу фізичну карту півкуль (світу). З’ясуймо, чим же відрізняються та що спільного мають ці карти. (Учні пропонують варіанти відповідей.) Фізична карта вже розкрила для вас свої таємниці, а от чи зможете ви розгадати секрети політичної карти? IV. Вивчення нового матеріалу Розгорнутий план етапу 1. Народ, його ознаки, умови виникнення. (Робота в парах — прийом «Мозкова атака»)
2. Поняття про державу: а) ознаки державності (кордони, населення, господарство, органи влади, Конституція, незалежність, державна символіка — на прикладі України); б) спосіб зображення держав на політичній карті світу (робота з картою); в) найбільші та найменші за площею держави світу (робота в групах); Завдання. Проаналізуйте політичну карту світу та випишіть у дві колонки найбільші та найменші за площею держави. г) географічне положення держави. (Продовження роботи в групах) План характеристики географічного положення держави: • в якій півкулі та в якій частині материка розташована держава; • з якими країнами межує; • якими морями омивається; • приблизна протяжність із заходу на схід та з півночі на південь; • назва столиці та її географічні координати. Держави: Україна, Японія, Франція, Бразілія, США, Австралія, Філіппіни. 3. Поняття про діаспору (на прикладі української). 4. Міські та сільські населені пункти. Особливості їх зображення на плані та карті. V. Закріплення вивченого матеріалу 1. Практична робота (можна дати як домашнє завдання) Завдання. Позначте на контурній карті кордони найбільших за площею держав світу та підпишіть їх назви і столиці. Альтернативні варіанти 2. Прийом «Географічний практикум» (робота в парах) Завдання. Назвіть особливості господарства й побуту міста та села і знайдіть взаємозв’язки між цими населеними пунктами. 2. Прийом «Проблемне питання» Чи може змінитися кількість країн на політичній карті світу? Відповідь обґрунтуйте за допомогою конкретних прикладів. VI. Підсумок уроку Заключне слово вчителя На Землі проживає кілька тисяч народів, які мають власну мову, історію та культуру. На політичній карті світу зображено держави та країни. Головною ознакою держави є її незалежність від інших держав. Держава має свої кордони, населення, господарство, органи влади. Діаспора — це проживання представників певного народу поза територією його формування. Переважна частина населення Землі проживає в населених пунктах — міських або сільських. VII. Домашнє завдання • Опрацювати текст параграфа. • Скласти кросворд, використовуючи назви держав та їх столиць. • Об’єднатися в групи, принести папір формату А3 (по два аркуші на групу), маркери, фломастери. Додатковий матеріал до уроку • Десятка найбільших за територією країн світу
• Десять найменших за площею територій країн світу
• До найбільш поширених мов належать китайська (нею розмовляє понад 1 млрд 300 млн чол.), англійська, іспанська, арабська, хінді, бенґалі, портуґальська, російська, японська, німецька. Шість мов (англійська, французька, російська, іспанська, арабська, китайська) є робочими мовами ООН. • Пекін став першим великим містом, кількість населення якого перевищила 1 млн чол. Це сталося 1800 р. Сьогодні у світі існує понад 260 таких великих міст. Найбільші міські агломерації, що включають кілька великих міст,— Токіо, Нью-Йорк і Мехіко. Кількість населення в кожній із них перевищує 18 млн чол. Можливо Вам це буде цікаво | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 4179 | |
Всього коментарів: 0 | |