Головна » Статті » Класному керівнику » Робота з батьками |
Доля дітей у батьківських руках
В умовах сучасного світу турбота про емоційний розвиток дітей набуває особливо важливого значення, і якщо почати займатися розв’язанням цієї проблеми зараз, то цілком можливо, що, коли ці діти виростут і народять своїх дітей, то вони намагатимуться докласти всіх зусиль для того, щоб виховати їх добрими, чуйними, приємними у спілкуванні, здатними розв’язувати емоційні проблеми, що зробить їх щасливішими й успішнішими. Сім’я — один із найважливіших суспільних інститутів, роль та значення якого у формуванні особистості важко переоцінити. У сім’ї тісно сплетені подружні, батьківські та дитячі взаємини. І саме тому основною причиною деформації в емоційному та особистісному розвитку дитини стає порушення системи дитячо-батьківських стосунків. З метою покращення взаємин між батьками та дітьми, в сім’ях пропоную класним керівникам провести цей тренінг, або включити деякі вправи до звичайних батьківських зборів. Завдання: · Корекція негативних емоційних виявів у дітей і розвиток адекватних форм прояву цих емоцій. · Розвиток взаємної емпатії у дітей та дорослих. · Розвиток у дітей позитивного самосприйняття. · Формування навичок спілкування дітей з дорослими і дорослих — з дітьми. · Навчання навичкам зняття тілесного напруження і прийомам релаксації, а також контролю своєї поведінки. Перебіг заняття 1. Знайомство. Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, що починається зі слів: «Не хочу хвалитися, але я...» (Називає свої позитивні якості.) Необхідно задіяти всіх учасників тренінгу. 2. Інформаційне повідомлення «Що таке тренінг» Слово «тренінг» походить від англійського to train — «учити», «тренувати». Тренінг — це запланований процес, призначений для надання знань, удосконалювання наявних навичок і одержання нових на основі власного досвіду з метою зміни поведінки. 3. Ознайомлення з правилами роботи в групі Правила потрібні для створення таких умов, щоб кожен учасник: · Міг відкрито висловлювати свої почуття і погляди. · Не боявся стати об’єктом глузувань і критики. · Був упевнений у тім, що все особисте, що обговорюється на занятті, не вийде за межі групи. · Одержував інформацію сам і не заважав одержувати її іншим. Учасники самостійно визначають правила, які записуються на плакаті: · Бути позитивним. · Говорити по черзі. · Бути активним. · Слухати і чути кожного. · Толерантно ставитись одне до одного. · Бути пунктуальним. · Забезпечувати конфіденційність. · Діяти за принципом «тут і зараз». · Користуватися «правилом руки». 4. Повідомлення мети і завдань тренінгу 5. Вправа «Сфера сім’ї» Мета: формувати адекватні реакції на різноманітні ситуації у сім’ї, збереження психічного здоров’я дітей; розвивати уміння слухати співрозмовника, вести з ним розмову; надати рекомендації батькам з окремих питань сімейного життя та виховання здорової дитини. Прийоми: аналіз життєвого досвіду, обговорення інформації. Обладнання: магнітофон, записи релаксаційної музики, висловлювання Ґете. Місце проведення: зала для проведення тренінгів. Перебіг вправи Класний керівник. «Якщо б усі батьки були гарно виховані, народжувались би тільки гарно виховані діти» (Ґете). Сім’я — це декілька людей різного віку, різної статі, з різними характерами. Отут і починається маса проблем, пов’язаних з розумінням одне одного. Батьки думають про те, як слід виховувати свою дитину, а дитина думає про те, як би зробити так, щоб тебе розуміли батьки. Багато неприємностей, роздратування і навіть горя виникає в сім’ї, якщо немає взаєморозуміння між батьками і дітьми. Робота в групах (10 хв.) Батьки поділяються на мікрогрупи по 5–6 осіб. Батькам пропонується сформувати основні правила сімейного виховання, записати чіткі та конкретні положення, якими повинні керуватися батьки, бабусі та дідусі, а також інші родичі, що беруть участь у вихованні дитини в сім’ї. Кожен із батьків, який бере участь у тренінгу, має право вносити свої пропозиції, аргументуючи їхню необхідність, наводячи приклади зі «своєї практики» тощо. Але будь-яке рішення приймається спільним голосуванням. Той, чиїх пропозицій буде прийнято найбільше, оголошується «головним фахівцем із сімейного виховання». Після етапу роботи в мікрогрупах, вислуховується представник кожної із них і складається спільний список правил, до якого входять положення, що зустрілися у пропозиціях кожної мікрогрупи. Питання для обговорення «Що дала нам робота над цією вправою?» Рекомендації для батьків: · Сприймайте дитину. · Активно слухайте про її переживання і потреби. · Будьте поряд (читайте, грайтеся, займайтися з нею). Не заважайте дитині під час заняття, з яким дитина може впоратися сама. 6. Розминка Ведучий дає настанови: · Встаньте (ноги розставлені), стисніть одну руку в кулак. · Швидко підніміть руку над головою й опустіть кілька разів. · Щоразу, опускаючи руку, вигукуйте фразу на зразок: «Я бадьорий!», «Я відчуваю приплив енергії!», «Я добре почуваюся, я здоровий!», «Я відчуваю ентузіазм та бадьорість!», «Я досяг успіху!». Відчуйте приплив енергії та ентузіазму і скоро ви відчуєте бадьорість і будете готові взятися за будь-яку справу. 7. Вправа «Сімейне благополуччя» Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 6063 | |
Всього коментарів: 0 | |