Головна » Статті » Класному керівнику » Години спілкування, тренінги, тести |
Дорога добра
Методична розробка класної години - подорожі для 2 класу "Дорога добра" (2 клас) Мета заходу: 1. Формувати в учнів ціннісну орієнтацію, здатність формулювати моральні судження. 2. Розвивати уявлення дітей про добро і зло, вміння прислухатися до себе і бути самокритичним, виховувати прагнення робити добрі справи. 3. Виховувати повагу до батьків, товаришів. Підготовка: 1. Підбирається аудіозапис пісні "Дорога добра" (Слова: Ю. Ентін, музика: М. Мінков.) 2. Роздруковуються ситуативні завдання групам . 3. Готуються плакати з назвами зупинок. 4. Готується модель старовинних ваг, кошичок з крапельками синього і жовтого кольору, вирізки зі старих журналів. Для дітей - кольорові олівці. 5. Тлумачний словник С. В. Ожегова, вірш А. Барто "Визнання". Очікуваний результат: Розширення розуміння учнями значення слова "доброта", розвиток вміння відрізняти погане від доброго. Беруть участь учні 2 класу, класний керівник. Діти розсідаються по 3 групам. Назви зупинок з'являються один за одним. Хід класного години: 1. Введення в тему. - Добрий день, дорогі діти! Пропоную розпочати нашу зустріч з прослуховування пісні. Вона допоможе вам дізнатися, про що в нас сьогодні піде розмова. (Звучить пісня "Дорога добра".) - Правильно, ми поговоримо про добро. 2. Поняття "доброта". - Що таке добро? ( Це все хороше, добре, гарне. Наприклад, весна, сонце, усмішка, мама...) - Ви любите подорожувати? Давайте уявимо, що ми отруїлися на ракеті в космічний простір і приземлилися на планеті Добра. Зупинка 1. Проспект Добра. Робота в групах. - Пофантазуйте і намалюйте, що ви побачили на планеті під назвою Добро. Виступи груп. - На цій планеті, напевно, живуть добрі люди. А яку людину можна назвати доброю? ( Добрий чоловік той, хто любить людей і готовий у важку хвилину прийти на допомогу. Добра людина любить природу і береже її. Добра людина любить птахів і звірів і допомагає їм вижити в зимову холоднечу. Добра людина намагається бути ввічливим і чемним у спілкуванні з товаришами і дорослими. ) - Давайте заглянемо в тлумачний словник С. В. Ожегова і дізнаємося значення слова "доброта". (Доброта - чуйність, душевна прихильність до людей, прагнення робити добро іншим.) 3. Читання і обговорення вірша. А. Барто "Визнання". Зупинка 2. Поетична вулиця. Один учень читає вірш А. Барто "Визнання". Піди дізнайся, піди зрозумій, Що стало з хлопцем років восьми? Він усіх в один з ясних днів Мало не довів до сліз, Його звуть - стоїть як пень, Як ніби в землю вріс. - Дивись, не пий води сирої!- Радить сусід. Один стакан, потім другий Андрійко п'є у відповідь. Піди дізнайся, піди зрозумій, Що стало з хлопцем років восьми? - Прийдеш обідати до трьох годин,- Йому сказала мати. Він пробурчав: - Я знаю сам... І сам з'явився в п'ять. - Ну що з тобою, Андрюшенька? І син зізнався їй: - Коли я вас не слухаюсь, Я виглядаю подорослішала! - Чи можна героїв цього вірша назвати добрими? - Додасть грубість року Андрійку? Чи стане він доросліший від непослуху і неввічливості? ( Невихованість та грубість не роблять людину старше.) - Чому вірш називається " Визнання" ? 4. Вправа на усвідомлення своєї індивідуальності. - У цьому світі кожна людина неповторна, унікальна. У кожного з нас є свої відмітні особливості, свій характер. Зупинка 3. Струмочок Доброти. - Побудуємо струмочок, вставши в 2 лінії обличчям один до одного. Струмочок допоможе нам дізнатися, якими якостями ви володієте. Один з вас проходить по струмочку, а інші хлопці, доторкаючись до проходить, висловлюють йому свою похвалу, любов і схвалення. З потічка виходить щаслива людина. Щасливим його зробило добре слово. Частіше говоріть людям компліменти, добрі слова. "Добре слово людині, що дощ у засуху,"- говорить народне прислів'я. Як ви розумієте сенс? ( Добре слово може нас підбадьорити, вселити впевненість, зігріти душу.) 5. Добрі справи. - Тільки за кількістю добрих слів, які вимовляє людина, можна судити про його доброту? ( Не тільки слова, але і справи повинні бути добрими.) " Не одяг красить людину, а добрі справи,"- говорить прислів'я. Зупинка 4. Ситуативні завдання. У житті доводиться стикатися з різними складними ситуаціями. Вчинити правильно, зробити добру справу часом виявляється не так-то просто. Як би ви вчинили в запропонованих ситуаціях? Робота по групам. Ситуація 1. Один з ваших однокласників сміється над вашим другом, обзиває його. Як ви вчините? - будете плакати - будете захищати товариша кулаками - теж будете сміятися над одним - свій варіант Ситуація 2. Ваш однокласник схопив вашу ручку без дозволу. Як ви вчините? - будете кричати і спробуєте відібрати ручку - поскаржитеся вчителю - нагамсельте однокласника - поясніть, що чужі речі брати без дозволу не можна Ситуація 3. Хто з однокласників навмисне штовхнув вас і звалив з ніг. Як ви ступите? - будете плакати - поскаржитеся вчителю - не кажіть нічого - свій варіант Загальне рішення можна знайти у тому випадку, якщо сторони, між якими відбулися розбіжності, готові вислухати один одного і прийти до згоди. 6. Ігрова ситуація. Зупинка 5. Сад Добра. Ми потрапили в сад Добра. Пройдемося по цьому саду і уявимо, що ми-дерева, що ростуть в саду. Я буду називати справи, які роблять хлопці. Якщо ви схвалюєте поведінку дітей, то піднімаєте руки вгору. Дерево радіє, шелестить листочками. Якщо вам не подобається поведінка хлопців, то опускаєте руки вниз. Дерево засмучується, гілочки плачуть. - привітатися при зустрічі - поступитися місцем в автобусі літній людині -скаржитися на всіх підряд - шпаківню змайструвати - перебивати дорослих, які розмовляють - приготувати подарунок мамі на 8 Березня - допомогти полити влітку грядку на городі - смітити у класі та в інших громадських місцях - допомогти товаришеві вирішити завдання 7. Розвиток уміння бути самокритичним. Зупинка 6. Старовинні ваги. - Як ви думаєте, навіщо ми сьогодні завели розмову про доброту? Чого на землі більше: добра чи зла? Розібратися в цьому питанні нам допоможуть старовинні ваги. На одну чашу терезів ми будемо " класти зло", на іншу - "добро".У останнім часом з'явилося багато зла. Зло звершується по відношенню один до одного, до природи. - Що ви вважаєте злом? ( Заздрість, жадібність, грубість, зрада, брехня, війна.) - У вашому житті були випадки, коли вас ображали? ( Діти беруть з кошички крапельки синього кольору і поміщають їх на чашу "зла".) Щоб перемогти зло, треба наповнити чашу ваг з добром. Пригадайте, які добрі справи ви зробили і покладіть їх на чашу ваг з добром. ( Діти беруть з кошички крапельки жовтого кольору і поміщають їх на чашу "добра".) Здійснюючи добрі справи, можна перемогти зло. Крапельки добра, зливаючись, перетворюються в струмочок, струмочки - в річку, ріки - море добра. Зробивши добро, людина сама стає краще, чистіше, світліше. 8. Колективна творча робота. Зупинка 7. Як прекрасний цей світ. Пропоную всім разом зробити спільну добру справу. На столі лежать вирізки зі старих журналів. Створимо колаж . Діти працюють колективно. - Як ми назвемо нашу картину? ( Як прекрасний цей світ.) - Кому можна подарувати? ( Майбутнім першокласникам і розповісти про правила доброти.) - Яке почуття ви відчували, роблячи добру справу? ( Було приємно і радісно.) 9 . Рефлексія. Зупинка 8. Піраміда Добра. Пропоную всім встати в коло і взятися за руки. Ви відчуваєте, як тепло переходить від однієї руки до іншої? Стає добре і спокійно на душі. Піднімемо наші ручки вгору і побудуємо піраміду Добра. Дивіться, яка вийшла висока піраміда. Я вірю, що попереду у вас багато славних справ, і наша піраміда добра буде зростати. Закінчується наша зустріч. Що ви можете побажати своїм друзям? Я дякую всім за теплий довірлива розмова, за добрі думки, за творче ставлення до роботи. Пам'ятайте: добрі слова - коріння, добрі думки - квіти, добрі справи - плоди, Добрі серця - сади. Піклуйтеся про свій сад і не дозволяйте йому заростати бур'янами, наповнюйте його сонячним світлом, добрими словами і справами. Література: 1. Ожегов С. В. Словник української мови: Близько 57000 слів / Під ред. Н.Ю. Шведової. М., 1987. 2. Персидська В. В. Класні години в 1-4 класах.- Волгоград: Учитель, 2007. 3. Класні класні справи в початковій школі: Методичні розробки виховних справ у класі / Під ред. С.О. Домбек. Вип. 2. - М: ТЦ Сфера, 2007. 4. Дереклеева Н. В. Довідник класного керівника. Початкова школа. 1-4 класи. М.: "ВАКО", 2003. 5. Барто А.Л. Вірші. М., 1989. Можливо Вам це буде цікаво Джерело: http://notatka.at.ua/publ/0-0-0-0-1 | |
Переглядів: 1286 | |
Всього коментарів: 0 | |