Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання |
Технологія «мозкового
штурму» Правила «мозкової атаки» • Вибір ведучого при рівноправному положенні
всіх учасників. • Влада уяви. Позитивне налаштування на партнерів. • Можливі лише уточнюючі
питання, заохочення й підтримка партнерів. Це не відноситься до експертів. • Неприйняття критичних зауважень і проміжних
оцінок у процесі «штурму» (наприклад: «згоден, але можна й по-іншому»).
Можливі доповнення й комбінування ідей. • Чіткість й узагальненість
формулювання суджень, ідей. Дія за принципом: чим більше ідей, рішучіше атака,
тим ближче досягнення мети штурму. • Відхід від деяких (попередньо позначених)
педагогічних стереотипів і традицій. Доброзичливий настрій і розкутість
учасників. • Активність усіх учасників
команд оцінюється балами. Пасивні учасники дають привід експертам знімати бали
з команди (при домовленості правил проведення «штурму».) • Оптимізм і впевненість. • Етапи й методика
«мозкового штурму» 1. Формулювання
навчальної проблеми: • Обґрунтування задачі та
ЇЇ рішення. • Визначення умов і правил колективної роботи.
Утворення робочих груп та експертної, що повинна буде оцінювати й відбирати
кращі ідеї. 2. Експрес-розминка: • Швидкий пошук відповідей на питання й задачі
тренувального характеру, підготовлені ведучим (або вчителем). Це одночасно
настрій і перевірка роботи груп: учні в групах перевіряють свій
інтелектуальний потенціал. 3. «Штурм»
поставленої проблеми. . (Ще раз ведучим уточнюється задача і правила.) 4. Обговорення
експертами підсумків роботи груп. 5. Добір
та оцінка найкращих ідей. 6. Повідомлення
про результати «мозкової атаки» («штурму») за етапами проведення. 7. Публічний захист
найкращих ідей. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 22380 | |
Всього коментарів: 0 | |