Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання |
Шкільний семінар Шкільний семінар — форма заняття, що
представляє собою групове співробітництво
учнів і вчителя з обговорення проблеми, теми під безпосереднім керівництвом
учителя. Це не спосіб перевірки й оцінки навчальних досягнень учнів, а
специфічна форма організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що припускає
творче вивчення програмного матеріалу. І неприпустиме перетворення семінару на
механічне заслуховування підготовлених доповідей тому, що створюється
фрагментарність сприйнятій інформації, культивується пасивність учня. Виступ
на семінарі вимагає ретельної домашньої підготовки: робота з першоджерелами,
таблицями , картами. У семінарі бере участь увесь клас. Якість освіти — питання складне і
багатогранне, як багатогранний і сим освітній процес, з якого і складається
якісна освіта. Ми на сьогодні все частіше визначаємо процес не як процес
підготовки школяра до життя, бо він не є «додатком» до нього — теорія освіти,
стає теорією життя, теорією якісної освіти. Звертаючись до поняття
процесу, слід констатувати, що процес — це послідовна закономірність зміни
певних явищ, станів тощо; сукупність послідовних дій, спрямованих на
досягнення конкретного результату з огляду на поставлену мету. Мета як
кінцевий результат навчального процесу складає якісну освіту. Виходячи із нових реалій і
потреб суспільства ми повинні для себе чітко сформулювати, що продовжуючи працювати
так, як ми працювали раніше, ми не в
змозі достатньо якісно виконувати головну задачу освіти - давати таку освіту,
яка б дозволяла випускнику правильно сприймані дійсність, не виживати в
суспільстві, а жити гідним життям, реалізувати свої здібності. Йдеться про зміни, які
відбулися останнім часом й соціальному середовищі. Соціальне середовище —
явище багатогранне і складне, наше завдання полягає не в тому, щоб детально
його описувати. Спробуємо окреслити ключові складові для визначення
педагогічних завдань, моментів за які, порт за все, несе відповідальність
система освіти. Сьогодні від системи освіти
чекають випускника — особистість, який повинен володіти цілим набором якостей: • самостійністю у виборі в
і прийнятті рішення; • умінням виконувати і
відповідати за свої рішення; • готовністю діяти в нестандартних ситуаціях; • володіти прийомами
вчитися самостійно і сприймати природно зміни і постійну перепідготовку; • володіти набором ключових
компетентностей і компетентностями з різних галузей знань; • толерантністю, тобто
розумінням того, що крім власної думки, яку треба вміти відстоювати,
аргументувати і захищати, є інші, які також мають право на існування. Життя в
соціумі — це постійний пошук розумних компромісів; • вмінням ідентифікувати
одночасно себе як члена того чи іншого етносу, носієм національної культури і
просто громадянином світу. Зрозуміло, що зростити за роки шкільного життя
особистість з такими якостями,— задача досить складна, але іншого шляху немає,
якщо ми хочемо гідно жити в сьогоднішньому і завтрашньому суспільстві. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2353 | |
Всього коментарів: 0 | |