Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання


Шкільний семінар

Шкільний семінар

Шкільний семінар — форма заняття, що представляє собою групове  співробітництво учнів і вчителя з обговорення проблеми, теми під безпосереднім керівництвом учителя. Це не спосіб перевірки й оцінки навчальних досягнень учнів, а специфічна форма організації навчально-пізнавальної діяльності учнів, що припускає творче вивчення програмного матеріалу. І неприпустиме перетворення семінару на механічне заслуховування підготовлених доповідей тому, що створюється фрагментарність сприйнят­ій інформації, культивується пасивність учня. Виступ на семінарі вимагає ретельної домашньої підготовки: робота з першоджерелами, таблицями , картами. У семінарі бере участь увесь клас.

Якість освіти — питання складне і багатогранне, як багатогранний і сим освітній процес, з якого і складається якісна освіта. Ми на сьогодні все частіше визначаємо процес не як процес підготовки школяра до життя, бо він не є «додатком» до нього — теорія освіти, стає теорією життя, теорією якісної освіти.

Звертаючись до поняття процесу, слід констатувати, що процес — це послідовна закономірність зміни певних явищ, станів тощо; сукуп­ність послідовних дій, спрямованих на досягнення конкретного резуль­тату з огляду на поставлену мету. Мета як кінцевий результат навчально­го процесу складає якісну освіту.

Виходячи із нових реалій і потреб суспільства ми повинні для себе чітко сформулювати, що продовжуючи працювати так, як ми працювали  раніше, ми не в змозі достатньо якісно виконувати головну задачу освіти - давати таку освіту, яка б дозволяла випускнику правильно сприй­мані дійсність, не виживати в суспільстві, а жити гідним життям, реалізувати  свої здібності. Йдеться про зміни, які відбулися останнім часом й соціальному середовищі.

Соціальне середовище — явище багатогранне і складне, наше завдання полягає не в тому, щоб детально його описувати. Спробуємо окресли­ти ключові складові для визначення педагогічних завдань, моментів за які, порт за все, несе відповідальність система освіти.

Сьогодні від системи освіти чекають випускника — особистість, який повинен володіти цілим набором якостей:

• самостійністю у виборі в і прийнятті рішення;

• умінням виконувати і відповідати за свої рішення;
• готовністю нести відповідальність за себе і за своїх близьких;

  готовністю діяти в нестандартних ситуаціях;

• володіти прийомами вчитися самостійно і сприймати природно змі­ни і постійну перепідготовку;

• володіти набором ключових компетентностей і компетентностями з різних галузей знань;

• толерантністю, тобто розумінням того, що крім власної думки, яку треба вміти відстоювати, аргументувати і захищати, є інші, які також мають право на існування. Життя в соціумі — це постійний пошук ро­зумних компромісів;

• вмінням ідентифікувати одночасно себе як члена того чи іншого ет­носу, носієм національної культури і просто громадянином світу. Зрозуміло, що зростити за роки шкільного життя особистість з такими якостями,— задача досить складна, але іншого шляху немає, якщо ми хо­чемо гідно жити в сьогоднішньому і завтрашньому суспільстві.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Технології навчання | Додав: uthitel (04.05.2011)
Переглядів: 2353 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]