Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання |
Метод
дискусії Цей
метод є гнучким інструментом у розвитку підлітка, в організації його
самопізнання, в розвитку креативності, а також вирішує багато
внутрішньо-особистісних проблем. Метод створює можливості для пошуку і
закріплення позитивних еталонів у комунікативній поведінці й у ставленні до
себе. Зміст
дискусії може бути організований, наприклад, з приводу аналізу навчальної
ситуації. Суть його полягає в тому, що учням задається ситуація певних
психологічних відносин, які пропонується розглянути з погляду вибору певного
типу поведінки: найбільш доцільного, найбільш вірогідного і допустимого. Метод
будується на типових прикладах, навчає навикам застосування практичних
загальних правил. У той самий час він дозволяє учасникам витягувати загальні
принципи з аналізу конкретних ситуацій. За
змістом дискусія може розгортатися з приводу якогось предмета, випадків з
практики (суть — подолання суб'єктивного апломбу), будь-якої розповіді і т.д.
Самі дискусійні методи достатньо детально розглянуті в літературі, тому немає
потреби наводити тут їх опис, проте хотілося б зупинитися на деяких моментах,
які важливо враховувати при проведенні процедури обговорення, щоб організувати
дискусію ефективніше. 1. Не потрібно примушувати учнів слідувати в
обговоренні тому порядку ідей, які є головними з погляду вчителя. Хай учні
діють за порядком, продиктованим їх власними інтересами. 2. Не слід кожного разу наполягати на
обговоренні тільки тих теоретичних» концептуальних, понятійних ідей, які
важливі на думку вчителя. Дозвольте розвивати дискусію у напрямі тих проблем,
які виникають у розумінні підлітків під час їх діалогу один з одним. 3. Не слід багатослівне обговорювати відносно
неважливі або спірні питання за рахунок значніших, крупніших понять і ідей,
частиною яких ті є. 4. Прагніть підкріплювати теоретичні ідеї
практичними вправами, 5. Заохочуйте учнів створювати власні ідеї. 6. Учіть учнів виявляти проблеми в процесі їх
діалогів у ході дискусії. 7. Примушуйте учнів усвідомлювати власні
припущення, ідеї, питання, які створюються ними в процесі дискусії. 8. Заохочуйте учнів говорити один з одним. 9. Прагніть уважно (рефлексивне) слухати те, що
говорить учень, і заохочуйте учасників дискусії слухати один одного. 10. Підбадьорюйте учнів, коли вони знаходять
аргументи або підтвердження власним ідеям, переконанням. Що
дають дискусійні методи в навчанні? 1 — розвивають суб'єктивну активність; 2 — розвивають уміння слухати; 3 — показують, що більшість проблем мають
неоднозначне вирішення; 4 — підвищують мотивацію включення у вирішення
проблеми; 5 — дають можливість аргументувати свої ідеї; 6 — задовольняють потребу в самоповазі; 7 — дозволяють показати перевагу особистої
позиції і навести свою аргументацію незалежно від тиску групової думки. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3226 | |
Всього коментарів: 0 | |