Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання


Метод дискусії

Метод дискусії

Цей метод є гнучким інструментом у розвитку підлітка, в організації його самопізнання, в розвитку креативності, а також вирішує багато внутрішньо-особистісних проблем. Метод створює можливості для пошуку і закріплення позитивних еталонів у комунікативній поведінці й у ставленні до себе.

Зміст дискусії може бути організований, наприклад, з приводу аналізу навчальної ситуації. Суть його полягає в тому, що учням задається ситуа­ція певних психологічних відносин, які пропонується розглянути з погляду вибору певного типу поведінки: найбільш доцільного, найбільш вірогідно­го і допустимого. Метод будується на типових прикладах, навчає навикам застосування практичних загальних правил. У той самий час він дозволяє учасникам витягувати загальні принципи з аналізу конкретних ситуацій.

За змістом дискусія може розгортатися з приводу якогось предмета, ви­падків з практики (суть — подолання суб'єктивного апломбу), будь-якої розповіді і т.д. Самі дискусійні методи достатньо детально розглянуті в літературі, тому немає потреби наводити тут їх опис, проте хотілося б зу­пинитися на деяких моментах, які важливо враховувати при проведенні процедури обговорення, щоб організувати дискусію ефективніше.

1. Не потрібно примушувати учнів слідувати в обговоренні тому поряд­ку ідей, які є головними з погляду вчителя. Хай учні діють за порядком, продиктованим їх власними інтересами.

2. Не слід кожного разу наполягати на обговоренні тільки тих теоретич­них» концептуальних, понятійних ідей, які важливі на думку вчителя. Доз­вольте розвивати дискусію у напрямі тих проблем, які виникають у розумін­ні підлітків під час їх діалогу один з одним.

3. Не слід багатослівне обговорювати відносно неважливі або спірні пи­тання за рахунок значніших, крупніших понять і ідей, частиною яких ті є.

4. Прагніть підкріплювати теоретичні ідеї практичними вправами,

5. Заохочуйте учнів створювати власні ідеї.

6. Учіть учнів виявляти проблеми в процесі їх діалогів у ході дискусії.

7. Примушуйте учнів усвідомлювати власні припущення, ідеї, питання, які створюються ними в процесі дискусії.

8. Заохочуйте учнів говорити один з одним.

9. Прагніть уважно (рефлексивне) слухати те, що говорить учень, і заохо­чуйте учасників дискусії слухати один одного.

10. Підбадьорюйте учнів, коли вони знаходять аргументи або підтверд­ження власним ідеям, переконанням.

Що дають дискусійні методи в навчанні?

1 — розвивають суб'єктивну активність;

2 — розвивають уміння слухати;

3 — показують, що більшість проблем мають неоднозначне вирішення;

4 — підвищують мотивацію включення у вирішення проблеми;

5 — дають можливість аргументувати свої ідеї;

6 — задовольняють потребу в самоповазі;

7 — дозволяють показати перевагу особистої позиції і навести свою ар­гументацію незалежно від тиску групової думки.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Технології навчання | Додав: uthitel (08.05.2011)
Переглядів: 3226 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]