Головна » Статті » Вчителю початкових класів » Конспекти уроків читання 4 клас |
Урок 47. «Я і мій телевізор» (за В. Кавою). В. Сухомлинський «Як Микола став хоробрим», «Веселе слово» Мета: удосконалювати навички правильного і виразного читання та літературного аналізу твору, вміння працювати самостійно; формувати оцінні судження; розвивати читацькі навички; виховувати уміння правильно організовувати своє дозвілля. Обладнання: тлумачні словники, картки, таблиці. Хід уроку I. Організаційний момент II. Підготовка до сприймання нового матеріалу 1. Відгадування загадки. Ось так дім — одне вікно, Кожен день в вікні кіно. (Телевізор) 2. Хвилинка етимології. — Знайдіть і прочитайте у словниках тлумачення цього слова. 3. Гра «Визначте, який це текст». — Послухайте текст про телевізор. Визначте, який він — науково-популярний чи художній. (Вчитель читає текст із додаткової літератури.) III. Повідомлення теми уроку. Робота над заголовком твору — Прочитайте назву твору Віктора Кави. Поміркуйте, про що у ньому може йти мова. — Зробіть своє передбачення й обґрунтуйте його. — Художній чи науково-популярний твір може бути з такою назвою? IV. Робота над темою уроку 1. Опрацювання оповідання «Я і мій телевізор» (за В. Кавою). 1) Словникова робота. а) Читання рядків слів, тренування у швидкості читання. • байдуже подалося засиджуєшся • бідкалася похнюпилися скалатнулися • кінострічка мекаєш-бекаєш мультиплікаційні б) Тлумачення незрозумілих слів. Гангстери — бандити. Знічев’я — від нічого робити. в) Робота над висловами. Вхопив слова вухами; пропустив повз вуха; кров з носа треба. — Чи чули ви такі вислови? Який з них можете пояснити? — Читаючи твір, зверніть увагу, в якому значенні вжив їх автор. 2) Читання тексту учнями. Перевірка первинного сприймання. Початок тексту до слів «Під вечір четвертого дня...» учні читають вголос «ланцюжком», а далі до кінця — мовчки. — Коли і де відбувалися описані події? — Як довго вони тривали у часі? — Назвіть усіх дійових осіб оповідання. А хто головний герой твору? 3) А наліз змісту твору з елементами вибіркового читання. — Яке домашнє завдання виконував Вітя? Кому він не хотів завдавати кривди, не описавши твір? — Прочитайте, як Вітя згадує про вчительку. — Знайдіть у тексті міркування Віті про зміст свого твору. Чому хлопчик змінив свій задум? Про що це свідчить? — Прочитайте тільки текст твору, що склав Вітя. — Чи сподобалися вам канікули, які провели хлопці? Поясніть свою думку. — Чи погоджуєтесь ви із висновком Віті, який він зробив у своєму творі? — Які рядочки твору викликали у вас посмішку? Прочитайте. 4) Вправи для розвитку швидкості читання. Гра «Чи були такі речення в тексті?» Ну, дописуй, я не буду тобі заважати. (Так) Я встав уранці, вмився, наївся і пішов на вулицю (Ні) Вітя труснув головою, для чогось посмикав носа. (Так) Вітя сумно і скорботно похитував головою. (Ні) Скалатнулися їхні серця — надвір, негайно надвір! (Так) Невже на цьому тижні майстер не відремонтує телевізор? (Ні) 5) Висновки. — Яким ви уявляєте Вітю і Мітька? Що схвалюєте, а що — засуджуєте у поведінці головного героя? — Як ви вважаєте, наступні канікули Вітя проведе теж перед телевізором? — Як ви мрієте провести свої канікули? 2. Опрацювання оповідання В. Сухомлинського «Як Миколка став хоробрим». 1) Учні самостійно читають оповідання. Для перевірки розуміння прочитаного ставлять запитання одне до одного (робота в парах). 2) Читання оповідання за особами. 3) Розвиток зв’язного мовлення (творче завдання). — Які почуття переживав хлопчик? — Пофантазуйте, як можна продовжити оповідання. 3. Опрацювання веселинок. Діти самостійно читають веселинки, визначають дійових осіб. Далі читають їх за особами. Можна провести конкурс «Кращі гумористи» (діти в парі готують одну веселинку на вибір, виступаючи перед однокласниками. Спільно визначають, у чийому виконанні веселинка звучить найкраще). V. Підсумок уроку Примітка. Урок 48 — урок позакласного читання «З новим роком!» (щедрівки, колядки, українські народні ігри). Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 8911 | |
Всього коментарів: 0 | |