Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок |
Цільова орієнтація
навчального процесу Цільова орієнтація
навчального процесу на формування
в учнів способів, методів, прийомів, алгоритмів пізнання нового, роботи з
інформацією, як цього вимагає дійсно якісна освіта — найважливіша умова досягнення
її ефективності. Ця вимога
висуває необхідність структурування уроків за такими основними напрямами. Перший Уроки, цільова орієнтація
яких спрямована на формування й розвиток в учнів
умінь самостійно поповнювати знання й закріплювати їх. Обов'язковим
дидактичним компонентом на таких уроках є орієнтація на: • самостійне виділення
нових термінів, понять і визначення їх ролі в нових знаннях; • визначення нових ключових ідей і встановлення
логічних взаємозв'язків у питаннях, які вже відомі; • самостійне складання
конспекту основного змісту, який треба запам'ятати й уміти викласти; організацію діалогічної роботи з метою
виявлення та узгодження сутнісного, головного, що необхідно запам'ятати; завдання репродуктивного
характеру з наступним проведенням аналізу помилок, ускладнень, що виникали в
процесі роботи; обговорення новизни, встановлення логічних взаємозв'язків між
наявними знаннями й новими для виявлення прогалин у знаннях; • обговорення та аналіз
ефективності вибраного методу саме з точки зору окремого учня. Другий Уроки, цільова установа
яких спрямована на формування й розвиток в учнів умінь використовувати знання
для вирішення різного роду проблем (соціальних, життєвих, наукових). Обов'язковим дидактичним
компонентом на таких уроках є орієнтація на: • наявність проблем; • самостійну діяльність
учнів над виділенням нових термінів, понять і роботу з ними; • самостійний підбір джерел, якими можна
користуватися при вирішенні запропонованих ситуацій; • самостійне виділення
учнями нових знань, законів, термінів, що допомагають вирішувати проблеми; , •
визначення вчителем форм представлення кінцевих результатів, що підлягають
оцінюванню, і термінів їх представлення. Третій Уроки, цільова орієнтація
яких спрямована на формування й розвиток в учнів умінь підбирати параметри для
проведення самооцінювання й оцінювання процесів, явищ, об'єктів. Обов'язковим дидактичним
компонентом на таких уроках є орієнтація на: • роботу з поняттями:
«критерії», «моделі», «образи», «шкали», за допомогою яких можливо здійснювати
оцінювання; • самостійне оцінювання за заданими параметрами
й за параметрами, складеними самостійно. Четвертий Уроки, цільова орієнтація
яких спрямована на формування й розвиток в учнів умінь проводити самоаналіз,
самооцінку, виявляти власні помилки, прогалини в знаннях і проектувати шляхи
їх усунення. Обов'язковим дидактичним
компонентом на таких уроках є орієнтація на: • інтегрування в загальну організацію уроку
будь-якого прийому, технології щодо виявлення помилок (наприклад, складання
логічного ланцюжка,
порівняння з безпомилковим варіантом, відшукування аналогії в різних джерелах),
опис помилок і можливі шляхи їх усунення. Учителів засмучує такий
підхід тільки тому, що вони бояться не виконати
« знаннєві» вимоги програми. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 1426 | |
Всього коментарів: 0 | |