Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків з основ здоров’я 7 клас


Додатки до уроку № 2 Спосіб життя і здоров’я. Формування здорового способу життя

n 2.    Актуалізація опорних знань

 

2.4. «Асоціативний кущ»

 

Відсутність шкідливих звичок

 

Раціональний добовий розпорядок

 

Оптимальний руховий режим

 

Гігієнічні навички

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нормальний психологічний мікроклімат

у родині

 

Умови здорового способу життя

 

Умови навколишнього середовища, гармонія

з природою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Загартовування

 

Духовність

 

 

 

 

n 4.    Етап засвоєння нових знань

1. Спосіб життя і здоров’я

 

 

 

Спадкові чинники

 

Наявність родини та домівки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Забезпечення натуральними продуктами харчування

та якісною водою

 

Передумови формування здоров’я

 

Освіта, спрямована

на формування здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мир

 

Соціальна справедливість

 

 

 

Пояснення за схемою

Спадковість. Цей чинник важко заперечувати, проте у спадок передаються не самі хвороби, а лише схильність до них. Схильність переходить у хворобу тільки за «сприятливих» умов, а ось ці умови створюємо ми самі.

Харчування передбачає забезпечення людини якісною питною водою, необхідною кількістю вітамінів, мікроелементів, білків, жирів, вуглеводів, що мають поліпшувати стан здоров’я і протидіяти хворобам. Майже всі системи харчування віддають перевагу натуральним продуктам, ігноруючи штучно створені.

Освіта, спрямована на формування здоров’я, має важливе значення для виховання свідомого дбайливого ставлення до здоров’я, дотримання принципів здорового способу життя. Формування здорової, освіченої, творчої, культурної, духовної особистості має стати принципом діяльності навчальних закладів. У розвиненому суспільстві рівень здоров’я значною мірою пов’язаний із рівнем освіти. Чим вище освітній рівень певного соціального середовища, тим кращі в ньому узагальнені показники здоров’я. Піклування про власне і громадське здоров’я неможливе без знання того, навіщо це необхідно і як саме це робити. Освітня політика в Україні спрямована на формування здоров’я учнівської молоді та культури здоров’я в умовах відповідно організованого навчально-виховного процесу.

Наявність родини та домівки, певний рівень побутових умов створюють відчуття впевненості в майбутньому, убезпеченість  від можливих негараздів природного або суспільного походження.

Соціальна справедливість гарантує всім громадянам однакові можливості доступу до послуг соціальних інституцій, рівні громадянські та соціальні права.

Наявність соціальної справедливості створює у людини відчуття захищеності та впевненості у майбутньому незалежно від расових, національних, релігійних, майнових, статевих, вікових ознак. Соціальна справедливість позитивно впливає на стан індивідуального і громадського здоров’я.

Мир — це не лише відсутність стану війни на державному рівні. Відсутність мирних стосунків у сім’ї, конфлікти з найближчим оточенням суттєво шкодять усім складовим здоров’я — фізичній, психічній, духовній, соціальній.

 

 

 

2. Формування мотивації на ведення здорового способу життя

 

Критерії формування позитивної мотивації на ведення здорового способу життя підлітків:

• на рівні фізичного здоров’я: прагнення до фізичної досконалості, ставлення до власного здоров’я як до найвищої цінності, фізична розвиненість, загальна фізична працездатність, загартованість організму, дотримання раціонального режиму дня, виконання вимог особистої гігієни, правильне харчування;

• на рівні психічного здоров’я (психологічного комфорту): адекватна самооцінка, відсутність шкідливих звичок;

• на рівні духовного здоров’я: узгодженість загальнолюдських та національних моральних і духовних цінностей, наявність позитивного ідеалу, працелюбність, відчуття прекрасного в житті, у природі, у мистецтві;

• на рівні соціального здоров’я (соціального благополуччя): сформована громадянська відповідальність за наслідки нездорового способу життя, соціально орієнтована комунікативність, доброзичливість у ставленні до людей, здатність до самоактуалізації, саморегуляції, самовиховання.

 

3. Значення звичок і навичок для здоров’я

 

Навички — це дії, сформовані шляхом повторення.

 

 

Види навичок

 

 

 

 

 

Трудові

• навички користуватися робочими інстру­ментами;

• навички роботи з приладами та обладнанням;

• навички вишивання

 

Навчальні

• навички писати, рахувати, читати;

• працювати за планом;

• робити висновки

 

Ігрові

• навички склеювання;

• вирізання;

• навички конструювання;

• навички роботи з комп’ютером

 

Якби людина не володіла певними навичками, то на виконання однієї і тієї ж роботи, довелося б витрачати багато зусиль і часу.

Звички — це постійні елементи поведінки людини, що здійснюються майже автоматично.

 

 

Звички

 

 

 

 

 

 

Корисні

•    прогулянки;

•    старанне навчання;

•    доброзичливість;

•    пунктуальність;

•    охайність;

•    виконання правил особистої гігієни;

•    допомога немічним

 

Шкідливі

•    розмови на уроці;

•    гризіння нігтів;

•    вживання ненормативної лексики;

•    списування домашніх завдань;

•    куріння;

•    порушення правил дорожнього руху;

•    сутулитися;

•    човгання ногами;

•    переїдання;

•    зловживання солодощами

 

 

Вплив звичок на здоров’я

 

Вплив звичок на здоров’я

 

 

 

 

 

 

Зміцнення здоров’я

(корисні звички)

 

Руйнування здоров’я

(шкідливі звички)

 

Ú Цікава інформація

Дослідники з’ясували, що на формування корисних звичок потрібно більше часу і енергії, ніж на формування шкідливих.

У тварин у природі формування корисних звичок — це запорука збереження життя.

 

 


 

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків з основ здоров’я 7 клас | Додав: uthitel (02.12.2012)
Переглядів: 2927 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]