Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури |
Позакласний захід із зарубіжної літератури на тему: "У країні казки чарівної"
Позакласний захід із зарубіжної літератури Тема. У країні казки чарівної. Мета: розвивати навички усного малювання, виразного читання, усного мовлення, переказу, інсценування, аналізу поведінки героїв, їх вчинків; творчі здібності учнів; сприяти вихованню морально – етичних цінностей; формувати зацікав- ленність до художньої літератури. Епіграф Казка – вигадка, проте Щось тут, браття, не пусте. О. Пушкін ХІД ЗАХОДУ I Організаційний момент ІІ. Мотивація позакласного виховного заходу Оголошення теми, мети заходу Учитель. У деякому царстві, у деякій... Про що це я? Авжеж, я чарівник, і моє завдання — розповідати казки. Але сьогодні у мене інше завдання: я буду ведучою на нашій грі . Тож, не в деякому царстві, не в деякім державі, а в нашій школі, жили і навчались на маленьких чарівників учні 5 та 6 класів і вирішили вони краще пізнати життя, себе показати та інших навчити... Що за диво – дивне Чарівниця – казка Чарівна жар – птиця, Мудра і весела Мов вода джерельна, Зазирнула всюди: З чистої криниці, У міста і сіла. Що усіх нас манить, Казці завжди раді Кожного навчає Друг вона надійний І бабуся, й мама Настрій нам підніме. Її добре знає Станете дорослі, Та не забувайте: Казку – скарб коштовний Дітям передайте. Зараз ми проведемо літературне змагання. Для цього змагання ви заздалегідь розділилися на дві команди, дали назви командам: Конкурс 1: Візитна картка команди Назва, девіз, команда «Мудрі казкарі» та команда «Літературознайки» . Судити гру будуть справжні Магістри Чарівних Наук — це журі, а ними будуть вчителі школи. Діти! В країні казки на вас чекають цікаві завдання і несподіванки. Виконати їх допоможуть ваші знання, кмітливість, ваші творчі здібності, а також аутотренінг, я Конкурс 2. «Хто надіслав телеграму?» Коли я збиралась на гру, листоноша приніс мені шість телеграм. Прошу вас допомогти їх прочитати. Якщо назвете того, хто надіслав телеграму, отримаєте 1 бал. — У друга пропали окуляри, жебрувати стало важко, допоможіть (Лисиця Аліса.) — Купила самовар, запрошую на чай. (Муха Цокотуха.) — Зобов'язуюсь надалі мити посуд. (Федора.) — У гості не прилечу, мотор барахлить. (Карлсон.) — Хвіст знайшли, плакати перестав. (Віслючок 1а.) — Приїзд відміняємо, лісовий пакосник намагався зламати будинок,втрьох ремонтуємо ( три порося) — Підклали не свиню, а маленьку кульку, вивели на чисту воду, отримую придане. (Принцеса на горошині.) - Загубила взуття, сиджу вдома, допоможіть.(Попелюшка) Конкурс 3. Чий це портрет? — «Очі її сяяли, як зірки, але в них не було ні тепла, ні миру». (Сні¬гова Королева, «Снігова Королева» Г. К. Андерсен.) — «...Блідий, нерухомий, наче неживий». (Кай, «Снігова Короле¬ва» Г. К. Андерсен.) — «Маленький дідок із довгим носом сидить й розказує про свої пригоди». (Барон Мюнхгаузен, «Барон Мюнхгаузен» Е. Распе.) — «Стара... з довгою жорсткою бородою і кущистими нависли¬ми бровами». (Стара розбійниця, «Снігова Королева» Г. К. Андерсен.) — «В середині квітки сиділа крихітна дівчина, така гарна, така ніж¬на». (Дюймовочка, «Дюймовочка» Г. К. Андерсена.) — «Вона була ніжна й прозора, з очима синіми, як глибоке море». (Русалонька,«Русалонька» Г. К. Андерсена.) — «Цей купець жив у Багдаді й кораблі з його товарами плавали усі кінці світу…» («Синдбад-мореплавець» Арабська народна казка) - «Бідна дівчина щодня сиділа при дорозі край криниці й пряла..» («Пані метелиця» Німецька народна казка. Пасербиця) Правильна відповідь — 1 бал. Конкурс 4. Миттєва відповідь (Швидко дати відповіді на питання Перемагає та команда, яка дає більшу кількість правильних відповідей на питання за меншу кіькість часу. Питання задаються по черзі) • Літературна казка це … (Казка, яку написав автор.) • Основоположником літературної казки був … (Шарль Перро …) • Назвіть жанр твору «Руслан і Людмила». (Поема.) • Де, на думку дослідників творчості Пушкіна, розміщене Лукомор’є? (На українському Причорномор’ї .) • Яке слово за наказом Снігової Королеви повинен був викласти Кай? (Вічність) • «Спляча красуня», «Червона Шапочка», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Хлопчик – Мізинчик» - це казки … (Ш. Перро) • Не потрібно бути греком, щоб грецькою сказати «суперечність», «протиставлення». Спробуйте заговорити грецькою. (Антитеза) • Як називається літературний твір, який призначений не лише для читання, а й для постановки на сцені? (П’єсою) • Як звали дівчинку, яка загубила свій черевичок? (Попелюшка) • Який з жанрів належить водночас і до літератури, і до фольклору. (Казка) • У якій країні народився Г.К. Андерсен ? (Данії) • Яка примха випала на думку невихованої дівчинці напередодні Нового року? (Наказала принести пролісків) • З чого був зроблений ланцюг у вченого кота? (Із золота) • Як називалася перша збірка казок Г.К. Андерсена? (Казки, розказані дітям) • Кого називали збирачами казок? (Братів Грімм) • Які казки Пушкіна знаєте? («Сказка о царе Салтане», «Сказка о рыбаке и рыбке», «Сказка о золотом петушке»…) Конкурс 5. Конкурс слідопитів Назвіть, кому з героїв належать ці предмети: — Кришталевий черевичок. (Попелюшці з казки Ш. Перро «По-пелюшка».) — Голка з ниткою. (Падчерці з казки «Пані Метелиця».) — Муфта і рукавички. (Герді з казки Г. К. Андерсена «Снігова Ко-ролева».) — Троянда. (Герді з казки Г. К. Андерсена «Снігова Королева».) — Обручка. (Падчерці з казки «Дванадцять місяців».) — Дзеркало. (Мачусі з казки О. Пушкіна «Казка про мертву ца¬рівну...».) __ Яблуко Правильна відповідь — 1 бал. Ведучий. У багатьох казках герої і героїні загадують один одному загадки, і часто від відгадки залежали їхні долі та життя. Уміння від¬гадувати загадки вважалось ознакою мудрості. Конкурс 5 «Літературний аукціон» Я показуватиму вам різноманітні предмети, а ви маєте назвати за¬гадку, відгадкою якої є цей предмет. За правильну відповідь ви отри¬маєте не тільки 1 бал, а й приз. • Годинник. (Що за штука: і день і ніч стука.) • Свічка. (Що за гість, що сам себе їсть?) • Сіль. (У воді росте та води боїться.) • Гребінець. (Із зубами, а не кусається.) • Ложка. (Людей годую, сама голодна, часом гаряча, часом холодна.) • Ножиці. (Два кільця, два кінця, а посередині цвях.) • Голка. (Хто сам голий, а других одягає.) • Цвях. (Хто в руки не візьме — по голові б 'є.) • Олівець. (Грамоти не знаю, а весь вік пишу.) • Яйце. (.Можу я його розбити,Можу на обід зварити, Курка нам його знесе,Що це діти? Це -) • Лисиця. (Хвостиком рудим змахнула і курей сполохнула.) • Зошит. (Буваю в лінію, буваю в клітинку, можна в мені писати, можна малювати.) Хліб. (Був зерном він у землі, Став із сіллю на столі. З ним їсти ми сідаємо, І гостей стрічаємо.) Конкурс 6. Літературний диктант Сьогодні Колобок (показує Колобка), який гостює у нас, розкаже казку про свої пригоди, які сталися під час однієї подорожі. Але це не просто казка, а казка-загадка. Ви маєте написати 12 відгадок. Скільки правильних відгадок — стільки і балів. Жили собі дід та баба. Бабуся одного разу назгрібала борошенця, знайшла «в одній бочечці два півня, та й не сколочуються» (яйця), замі¬сила з ними борошно і спекла мене. Потім поклала на вікні, щоб про¬стиг. А я з вікна — на призьбу, а з призьби — та на землю. По двору бігав той, хто «гавкає, кусає і в дім не пускає» (собака). І раптом я побачив ту, що «хвостиком рудим змахнула і курей сполох¬нула» (лисицю). Вона вхопила того, що «у школі не вчився, а час знає» (півня), вкинула в того, що «без рук, без ніг, а на горище збіг» (мішок). Я кинувся за ними, виручати дідове та бабине майно та й побіг тією, що «лежить, простяглася, а як устане, той до неба дістане» (дорогою). Аж раптом з кущів вискочив прудконогий звірок — «довгі вуха, ку¬ций хвіст, невеликий сам на зріст» (заєць). Потім я побачив, як «чапа й тихо пхинька із голок скринька, обтикана грибочками і жовтими лис¬точками» (їжак). Ніде я лисиці не міг знайти. Тоді побіг на луг і побачив ту, що «голодна — мукає, сита — жує, всім дітям молоко дає» (корова). її пасла дівчинка. Вона була доброю помічницею стареньким. Поруч ходили «криласті, горласті, а на но¬гах ласти» (гуси). Аж тут дивлюсь — «стоїть півень над водою з червоною бородою, — хто не йде, за борідку щипне» (калина). А під цим деревом сидить кля¬та крадійка. Вихопив я у неї того, що «стоїть на воротях у червоних чоботях» (півня), та й гайда додому. Які ж раді були дід та баба! Разом із ними радів і я. Конкурс 7. Там на незвіданих доріжках Методичний коментар: розв’язати кросворд Конкурс 8 .В країні Лукомор’є. Конкурс на кращого читця. Виразне читання вступу до поеми О.С. Пушкіна «Руслан і Людмила» на російській та українській мовах. IV Підбиття підсумків Оголошення результатів змагання Слово вчителя А зараз слово надаємо журі, яке не тільки оголосить результати гри, а й назве найактивніших, найартистичніших учасників. (Слово журі.) Вітаю всіх переможців і дякую всім учасникам літературного заходу. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2295 | |
Всього коментарів: 0 | |