Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання


Метод розвитку творчого самопочуття на особистісно зорієтованому уроці

Метод розвитку творчого самопочуття на особистісно зорієтованому уроці

Метод розвитку творчого самопочуття включає ігри і завдання з розвит­ку мимовільної регуляції і навичок мимовільної поведінки, відчуття парт­нера, уяви, спостережливості, почуття ритму тощо. Особливе місце тут посідає використання елемента «театралізації» і «драматизації» у педагогіч­ному процесі, що приводять суб'єкта до соціальної адаптації і підвищують рівень його комунікабельності.

Включення підлітка в «драматизуючу» гру вчить його не тільки «присто­совувати себе до інших», а і здійснювати і досліджувати власний вплив на інших і в якомусь сенсі адаптувати їх до себе.

Суть «театралізування» полягає в тому, що учневі пропонується на певний час перевтілитися в особу, що має бажані властивості, і «пожити» таким чином в необхідних для їх вияву обставинах. Перевтілення «в пропонованих обставинах» або «від імені персонажа» має ту цінність для підлітка, що у момент аналізу і гри зливається розумове і фізичне, зовнішнє і внутрішнє, теоретичне і практичне в єдиний шлях до пошуку людського буття. Це веде до ефективного розкріпачення власної індивідуальності, вияву творчої ак­тивності і самостійності. Але при цьому не варто забувати і про формуван­ня творчої інтуїції, а для цього необхідно використовувати прийоми спо­нукання учня до усвідомлення і подолання межі свого розуміння. Як засоби в цьому випадку можуть виступати притчі, іносказання, парадокси. Корисно звернутися до техніки акторського переживання, тому що сценіч­ні відчуття, на відміну від життєвих, перебувають під контролем свідомості. Таким чином, участь у драматизації або театралізуванні сприяє розкриттю і вдосконаленню людського потенціалу невербального і вербального само­вираження.

Метод дає основу для розвитку здібності до аналізу проблемних ситуацій. У подібну роботу вчитель має вносити не тільки сенс, ідею, завдання, а й емоційно-оцінний зміст. Спосіб дії за типом «роби, як я» збільшує мож­ливість педагога зробити доступними знання, що підносяться. Проте наоч­ність викладання має народжувати в учневі необхідність роздумувати над конкретним явищем. Таким чином, метод з розвитку творчого самопочут­тя дозволяє учневі складати власну програму розвитку і самовдосконален­ня і, зрештою, керувати власною долею.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Технології навчання | Додав: uthitel (08.05.2011)
Переглядів: 2155 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]