Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання |
Метод
розвитку творчого самопочуття на особистісно зорієтованому уроці Метод
розвитку творчого самопочуття включає ігри і завдання з розвитку мимовільної
регуляції і навичок мимовільної поведінки, відчуття партнера, уяви,
спостережливості, почуття ритму тощо. Особливе місце тут посідає використання
елемента «театралізації» і «драматизації» у педагогічному процесі, що
приводять суб'єкта до соціальної адаптації і підвищують рівень його
комунікабельності. Включення
підлітка в «драматизуючу» гру вчить його не тільки «пристосовувати себе до
інших», а і здійснювати і досліджувати власний вплив на інших і в якомусь сенсі
адаптувати їх до себе. Суть
«театралізування» полягає в тому, що учневі пропонується на певний час
перевтілитися в особу, що має бажані властивості, і «пожити» таким чином в
необхідних для їх вияву обставинах. Перевтілення «в пропонованих обставинах»
або «від імені персонажа» має ту цінність для підлітка, що у момент аналізу і
гри зливається розумове і фізичне, зовнішнє і внутрішнє, теоретичне і практичне
в єдиний шлях до пошуку людського буття. Це веде до ефективного розкріпачення
власної індивідуальності, вияву творчої активності і самостійності. Але при
цьому не варто забувати і про формування творчої інтуїції, а для цього
необхідно використовувати прийоми спонукання учня до усвідомлення і подолання
межі свого розуміння. Як засоби в цьому випадку можуть виступати притчі,
іносказання, парадокси. Корисно звернутися до техніки акторського переживання,
тому що сценічні відчуття, на відміну від життєвих, перебувають під контролем
свідомості. Таким чином, участь у драматизації або театралізуванні сприяє
розкриттю і вдосконаленню людського потенціалу невербального і вербального самовираження. Метод
дає основу для розвитку здібності до аналізу проблемних ситуацій. У подібну
роботу вчитель має вносити не тільки сенс, ідею, завдання, а й емоційно-оцінний
зміст. Спосіб дії за типом «роби, як я» збільшує можливість педагога зробити
доступними знання, що підносяться. Проте наочність викладання має народжувати
в учневі необхідність роздумувати над конкретним явищем. Таким чином, метод з
розвитку творчого самопочуття дозволяє учневі складати власну програму
розвитку і самовдосконалення і, зрештою, керувати власною долею. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 2155 | |
Всього коментарів: 0 | |