Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Технології навчання


Метод експресії в творчій ситуаці на особистісно зорієнтованому уроці

Метод експресії в творчій ситуаці на особистісно зорієнтованому уроці

Цей метод дозволяє здійснювати цілісний підхід до людини як єдності, в якій всі функції взаємопов'язані. Прийоми методу — малювання, моделю­вання за допомогою паперу, фарб, каменю, дерева, образні розмови, напи­сання картин і творів, музика, виразні рухи тіла, тобто засоби мистецтва, що мають на увазі самі по собі додаткову естетичну діяльність. Завдяки цьому особистість збагачується, виступаючи одночасно і в ролі творця, і в ролі сприймаючого. Через емоцію, відображену в малюнку, відбувається вивільнення енергії, знімаються психологічні бар'єри, особистість стає від­вертішою, більш творчою.

В основі цього методу — відомі методики гуманістичної психології, орієн­товані на суб'єктивну творчість.

Творчість — це процес, у результаті якого може бути створений продукт. Вона локалізована не тільки в психіці, а і в тілі. Творчість іде від самої лю­дини, зсередини і є вираженням усього нашого існування, своєрідною ме­таморфічною подорожжю вглиб самого себе. Метод, зокрема, базується на тому, що манера і характер рухів відображають наші особливості, і внут­рішнє «Я» людини відображається у візуальних формах щойно людина починає спонтанно писати, малювати або рухатися.

Основні етапи методу експресії можуть бути сплановані приблизно так: 1.    Починати процес слід з того, щоб «побудувати» атмосферу безпеки і довіри, тобто створити дитині середовище, в якому вона могла б звільнити себе від своїх проблем.

2.    Учасники занять розсаджуються зручно, вчитель дає команди, що запрошують до створення певного настрою і стану.

3.   Далі можна переходити до рухів.

4.   Найважливішим, хоча і коротким у часі, є етап рефлексії, можна зі слів: «Я хотів б, щоб ви якийсь час подумали про те, що тут відбувалося...»

І Т.Д.     

5.    Перехід до малювання, написання, розмови і т.д. Інструкція така: «Це малювання (написання твору, розмова) не для того, щоб створити витвір мистецтва, а для самодослідження».

6.    Перехід до заданих рухів під музику. Пропонується музика (на 15—20 хвилин) і дається інструкція типу: «Відчуйте себе в лісі. Відчуйте себе кимось або чимось в лісі: звіром, рослиною, вітром. Зверніть увагу, як іде той, ким ви себе відчули, що він бажає зараз, коли він...»

7.    Напишіть розповідь про те, ким ви відчували себе зараз...

8.   Прочитайте і поділіться тим, що написали, зі своїм партнером.

9.    Розбийтеся на групи по 4—5 чоловік. Хай один із вас зобразить у живій скульптурі те відчуття, яке найбільш турбує у певній ситуації (негатив не відчуття). І, навпаки, — найбільш радісне відчуття.

10. Колаж. Створюється на тему «Хто я?» або «Який я?». Завдання полягає в тому, щоб підібрати картинки і слова з журналів і газет такі і таким чином, щоб можна було дати відповідь собі на запитання: хто я? Що дає метод особистісному розвитку підлітка?

1 — метод дає можливість виражати агресивні відчуття в соціальне прийнятній манері і за найкоротший термін звільнятися від них;

2 — розвивається уява і творчість підлітка через розвиток фантазії. При цьому суб'єкт ніби спостерігає за розвитком своєї фантазії, не намагаючись на неї свідомо впливати;

3 — метод сприяє розвитку самосвідомості внаслідок того, що пізнання свого емоційного життя (сфери) відбувається через посилення уваги до власних відчуттів, особливостей особистості, уяви, мислення, відносин;

4 — метод допомагає укріпити взаємини з людьми. Схожість (збіг) у художній творчості стає основою для розвитку емпатії і позитивних відчут­тів ОДИН ДО ОДНОГО. "

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Технології навчання | Додав: uthitel (08.05.2011)
Переглядів: 1501 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]