Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Загальна характеристика типу Членистоногі.
Конспект уроку із зоології у 8 класі.
Підготувала вчитель вищої категорії, вчитель біології Карленко Оксана Анатоліївна, ЗОШ №1, м Нова Каховка, Херсонської області.

Тема. Загальна характеристика типу Членистоногих.
Мета: познайомити учнів з особливостями організації і процесами життєдіяльності Членистоногих, з їх різноманітністю, рисами пристосування до різних середовищ життя.; виховувати інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу; вивчати краєзнавчий матеріал.
Обладнання: таблиці, макети, лист термінів, зоомалюнки, колекції комах, енциклопедії, повідомлення , Червона книга Херсонщини.
Тип уроку: урок отримання нових знань.
Хід уроку.
І. Організаційний. Мотивація.
1. Вчитель зачитує статтю про організацію життя в сім*ї бджоли «Шлях бджоли» . Використання прийому «Мозковий штурм». Постановка питання : з вищесказаного визначити 5 основних особливостей ефективної командної роботи Що будемо вивчати, чи зацікавила я Вас?
2.Прийом «Мій коник» - вчитель пропонує здивувати і зацікавити клас фактами, які підштовхнуть і викличуть інтерес до нової теми ( випереджувальне домашнє завдання ).

ІІ. Повторення вивченого.
1 Елементи ейдетики – по руці згадати і перерахувати 5 Царств органічного світу.
2. Розминка.
( Якщо ви згодні з твердженням, підніміть руку.).
• У Кишковопорожнинних та Червів променева симетрія тіла.
• Для Кишковопорожнинних та Червів характерна регенерація.
• В життєвому циклі печінкового сисуна проміжний хазяїн - прудовик.
• Можна купувати м*ясо на стихійних базарах.
• У Червів – паразитів добре розвинені всі системи внутрішніх органів.
• За допомогою крючечків личинки бичачого ціп*яка потрапляють у м*язи, створюючи фіну.
• Дощовий черв*як бере участь в ґрунтоутворенні.
• В життєвому циклі Круглих Червів личинка в тілі людини мігрує у кровоносні судини кишечнику, потім в печінку, серце, легені.
3. Закінчи речення.: У людей, які заражені плоскими чи круглими червами спостерігаються захворювання……
4. Випереджувальне завдання.
Складіть лист – звернення до однокласників по профілактиці захворювань. Презентація.

ІІІ. Актуалізація. Мотивація.
1. Оголошення теми, мети уроку, складання й утвердження плану уроку.
2. Мотивація. Складання Т- схеми. ( Я знав ----------Я дізнався ).
3. Пояснення вчителя: тип Членистоногі – високоорганізовані, сегментовані, безхребетні тварини з членистими кінцівками.
Демонстрація таблиць, зоомалюнків, муляжів, колекцій – знайомство з представниками..
Це самий численний тип на Землі, який включає 1, 5 млн. видів, 2 \3 всіх тварин Землі, 20 класів; займає всі середовища життя; різноманітні по способу живлення, поведінці, пристосуванням, розмноженню, з вусиками та без. Нараховується до 150 пар кінцівок, 8 очей, мозаїчний зір; приносять шкоду та користь.
4. Самостійна робота з підручником. Виділити загальні риси типу, скласти тезисний план відповіді.
5. Різноманітність.
Тип Членистоногі

Клас Ракоподібні Клас Павукоподібні Клас Комахи
6. Поміркуйте, чому тип отримав таку назву?
7. Постановка проблемного питання: чому Членистоногі високоорганізовані, безхребетні тварини?

IV .Вивчення нового матеріала.
1. Прийом «Марія Іванівна, до дошки» -роль вчителя виконує один із учнів класу, знайомить з особливостями зовнішньої і внутрішньої будови представників типу. Учні по ходу пояснення складають в зошиті ОК,, занотовують нові факти.
2. Завдання в парах : порівняти організацію Членистоногих з системами внутрішніх органів Кільчастих хробаків.
3. Взаємооцінювання. Аргументація.

V. Систематизація і узагальнення.

1. Прийом «Мудрі сови». Складіть повчальний висновок, виділіть характерні риси типу Членистоногі; вирішити проблемне питання.
2. Рефлексія по Т – схемі :що дізнались нового на уроці?
3. Загадки та біологічні задачі з теми.
4. Що б ви запозичили в Членистоногих?
5. «Зробіть вибір»: якщо ви згодні, встаньте. Питання : чи є місце на Землі всім кліщам, павукам, метеликам, клопам, тарганам? Чи потрібні вони природі. Поаплодуйте собі.
6. Робота з термінами: поясни нове поняття. Прийом «Слово за хвилину».
7. Підведення підсумків, виставлення оцінок.

VI. Домашнє завдання.
1. Вивчити О,К.. вивчити параграф підручника;
2. Скласти сенкан до слова членистоногі;
3. Підготувати повідомлення про різноманіття ракоподібних.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: Ksysha (12.05.2012) | Автор: Карленко Оксана Анатоліївна E
Переглядів: 3244 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]