Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок |
Загальна характеристика типу Членистоногі.
Конспект уроку із зоології у 8 класі. Підготувала вчитель вищої категорії, вчитель біології Карленко Оксана Анатоліївна, ЗОШ №1, м Нова Каховка, Херсонської області. Тема. Загальна характеристика типу Членистоногих. Мета: познайомити учнів з особливостями організації і процесами життєдіяльності Членистоногих, з їх різноманітністю, рисами пристосування до різних середовищ життя.; виховувати інтерес і дбайливе ставлення до тваринного світу; вивчати краєзнавчий матеріал. Обладнання: таблиці, макети, лист термінів, зоомалюнки, колекції комах, енциклопедії, повідомлення , Червона книга Херсонщини. Тип уроку: урок отримання нових знань. Хід уроку. І. Організаційний. Мотивація. 1. Вчитель зачитує статтю про організацію життя в сім*ї бджоли «Шлях бджоли» . Використання прийому «Мозковий штурм». Постановка питання : з вищесказаного визначити 5 основних особливостей ефективної командної роботи Що будемо вивчати, чи зацікавила я Вас? 2.Прийом «Мій коник» - вчитель пропонує здивувати і зацікавити клас фактами, які підштовхнуть і викличуть інтерес до нової теми ( випереджувальне домашнє завдання ). ІІ. Повторення вивченого. 1 Елементи ейдетики – по руці згадати і перерахувати 5 Царств органічного світу. 2. Розминка. ( Якщо ви згодні з твердженням, підніміть руку.). • У Кишковопорожнинних та Червів променева симетрія тіла. • Для Кишковопорожнинних та Червів характерна регенерація. • В життєвому циклі печінкового сисуна проміжний хазяїн - прудовик. • Можна купувати м*ясо на стихійних базарах. • У Червів – паразитів добре розвинені всі системи внутрішніх органів. • За допомогою крючечків личинки бичачого ціп*яка потрапляють у м*язи, створюючи фіну. • Дощовий черв*як бере участь в ґрунтоутворенні. • В життєвому циклі Круглих Червів личинка в тілі людини мігрує у кровоносні судини кишечнику, потім в печінку, серце, легені. 3. Закінчи речення.: У людей, які заражені плоскими чи круглими червами спостерігаються захворювання…… 4. Випереджувальне завдання. Складіть лист – звернення до однокласників по профілактиці захворювань. Презентація. ІІІ. Актуалізація. Мотивація. 1. Оголошення теми, мети уроку, складання й утвердження плану уроку. 2. Мотивація. Складання Т- схеми. ( Я знав ----------Я дізнався ). 3. Пояснення вчителя: тип Членистоногі – високоорганізовані, сегментовані, безхребетні тварини з членистими кінцівками. Демонстрація таблиць, зоомалюнків, муляжів, колекцій – знайомство з представниками.. Це самий численний тип на Землі, який включає 1, 5 млн. видів, 2 \3 всіх тварин Землі, 20 класів; займає всі середовища життя; різноманітні по способу живлення, поведінці, пристосуванням, розмноженню, з вусиками та без. Нараховується до 150 пар кінцівок, 8 очей, мозаїчний зір; приносять шкоду та користь. 4. Самостійна робота з підручником. Виділити загальні риси типу, скласти тезисний план відповіді. 5. Різноманітність. Тип Членистоногі Клас Ракоподібні Клас Павукоподібні Клас Комахи 6. Поміркуйте, чому тип отримав таку назву? 7. Постановка проблемного питання: чому Членистоногі високоорганізовані, безхребетні тварини? IV .Вивчення нового матеріала. 1. Прийом «Марія Іванівна, до дошки» -роль вчителя виконує один із учнів класу, знайомить з особливостями зовнішньої і внутрішньої будови представників типу. Учні по ходу пояснення складають в зошиті ОК,, занотовують нові факти. 2. Завдання в парах : порівняти організацію Членистоногих з системами внутрішніх органів Кільчастих хробаків. 3. Взаємооцінювання. Аргументація. V. Систематизація і узагальнення. 1. Прийом «Мудрі сови». Складіть повчальний висновок, виділіть характерні риси типу Членистоногі; вирішити проблемне питання. 2. Рефлексія по Т – схемі :що дізнались нового на уроці? 3. Загадки та біологічні задачі з теми. 4. Що б ви запозичили в Членистоногих? 5. «Зробіть вибір»: якщо ви згодні, встаньте. Питання : чи є місце на Землі всім кліщам, павукам, метеликам, клопам, тарганам? Чи потрібні вони природі. Поаплодуйте собі. 6. Робота з термінами: поясни нове поняття. Прийом «Слово за хвилину». 7. Підведення підсумків, виставлення оцінок. VI. Домашнє завдання. 1. Вивчити О,К.. вивчити параграф підручника; 2. Скласти сенкан до слова членистоногі; 3. Підготувати повідомлення про різноманіття ракоподібних. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 3244 | |
Всього коментарів: 0 | |