Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок |
Вимоги
щодо успішного уроку 1.
Мета уроку не тільки сформульована і донесеної до учнів, але й орієнтована на
розвиток і вихованим учня безпосередньо на уроці. Відтак, урок орієнтований на
розвиток і виховання особистості з притаманними їй властивостями — мисленням, мовленням,
цілеспрямованістю, самостійністю 2. Навчання не має за мету надання учневі
певного обсягу інформації, а, передусім, розвиток і виховання учня як
особистості в процесі переробки, усвідомлення застосування інформації. Тобто
інформація є не кінцевим, а стартовим аспектом уроку 3. Розвиток мислення в процесі переробки,
усвідомлення і застосування інформації, спрямований на формування спроможності
учнів виконувати операції: 1) порівняння; 2) класифікації; 3) узагальнення; 4) систематизації; 5) аналізування; 6) синтезування; 7) інтерпретування (тлумачення, пояснення значення
невідомих слів, понять, термінів); 8) трансформування (перенесення досвіду з однієї
галузі життя, навчання до іншої); 9) індукції / дедукції 4. Головними стають не самі по собі «знання» (як
набір тих чи інших фактів), а вироблення і вдосконалення прийомів (алгоритмів)
самостійної навчальної діяльності учнів таких, як: 1) робота з текстом (підручником та іншими джерелами
інформації); 2) написання письмових робіт (творів, критичних
статей, рефератів, конспектів тощо); 3) робота з довідковою літературою (особливо
задля формування понять, інтерпретації незнайомих термінів); 4) виконання власних досліджень, експериментів, пошукової роботи; 5) робота з самоконтролю та самокоригування (самоперевірка,
робота над помилками); 6) оцінювальна діяльність (розробка адекватних
критеріїв оцінки процесу або результату діяльності, самооцінювання,
самоаналіз); 7) робота з цілепокладання та планування власної діяльності; 8) виховання самовідповідальності за власні дії
та їх результати 5. Мотивація
учнів на учіння відбувається не через примус і загрози покарання, а через
створення навчальної проблеми («пізнавального конфлікту»). Урок, що не містить
подібної «проблеми» (чи то «конфлікту»), не є ефективним з позицій навчання,
оскільки освіта не може набуватися штучно, в неприродний спосіб. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 1998 | |
Всього коментарів: 0 | |