Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Вимоги щодо успішного уроку

Вимоги щодо успішного уроку

1. Мета уроку не тільки сформульована і донесе­ної до учнів, але й орієнтована на розвиток і вихован­им учня безпосередньо на уроці. Відтак, урок орієнтований на розвиток і виховання особистості з притаманними  їй властивостями — мисленням, мовленням, цілеспрямованістю, самостійністю

2. Навчання не має за мету надання учневі певного обсягу інформації, а, передусім, розвиток і виховання учня як особистості в процесі переробки, усвідомлення застосування інформації. Тобто інформація є не кінцевим, а стартовим аспектом уроку

3. Розвиток мислення в процесі переробки, усвідомлення і застосування інформації, спрямований на фор­мування спроможності учнів виконувати операції:

1) порівняння;

2) класифікації;

3) узагальнення;

4) систематизації;

5) аналізування;

6) синтезування;

7) інтерпретування (тлумачення, пояснення значен­ня невідомих слів, понять, термінів);

8) трансформування (перенесення досвіду з однієї галузі життя, навчання до іншої);

9) індукції / дедукції

4. Головними стають не самі по собі «знання» (як на­бір тих чи інших фактів), а вироблення і вдосконалення прийомів (алгоритмів) самостійної навчальної діяль­ності учнів таких, як:

1) робота з текстом (підручником та іншими джере­лами інформації);

2) написання письмових робіт (творів, критичних статей, рефератів, конспектів тощо);

3) робота з довідковою літературою (особливо задля формування понять, інтерпретації незнайомих

термінів);

4) виконання власних досліджень, експериментів, пошукової роботи;

5) робота з самоконтролю та самокоригування (са­моперевірка, робота над помилками);

6) оцінювальна діяльність (розробка адекватних критеріїв оцінки процесу або результату діяльності, самооцінювання, самоаналіз);

7) робота з цілепокладання та планування власної діяльності;

8) виховання самовідповідальності за власні дії та їх результати

5. Мотивація учнів на учіння відбувається не через при­мус і загрози покарання, а через створення навчаль­ної проблеми («пізнавального конфлікту»). Урок, що не містить подібної «проблеми» (чи то «конфлікту»), не є ефективним з позицій навчання, оскільки освіта не може набуватися штучно, в неприродний спосіб.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: uthitel (04.05.2011)
Переглядів: 1780 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]