Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Уроки «Робінзонади», 10-11 класи
Уроки «Робінзонади», 10-11 класи
Цілі уроків: вийшовши за межі програм, продемонструвати вміння й навички працювати творчо, виокрем¬лювати головне, систематизувати, аналізувати, логічно мислити, застосовувати свої знання в не¬стандартних ситуаціях.
Девіз уроку: звернення Робінзона Крузо:
Юні друзі!
Я, Робінзон Крузо, хочу звернутися до вас з настановами. З будь-якої ситуації, в яку ви потрапите, навіть з найскрутнішої, завжди знайдеться вихід. А природа: чи то ліс, чи незаселений острів,— завжди допоможе вам. Ви тільки, дуже прошу вас, не йдіть проти матінки-природи. Не губіть її. А робіть добро. І воно до вас обов'язково повернеться в троє¬кратному розмірі, а в житті, як і в будь-якій подорожі, вам дуже знадо¬бляться знання з хімії, біології, фізики, математики. Але хімія, біологія, фізика — це наше життя. Тож, давайте поступовим, але впевненим кро¬ком пізнавати її прекрасне життя.
Тип уроку: міжпредметне узагальнення й систематизація знань.
ХІД УРОКУ
І. Звіт учнів за завданнями Робінзона
Завдання № 1
«...Я опинився один на невідомому мені, та й жодній людині, остро¬ві... Мене охопив страх... Але жага до життя штовхала вперед...»
Д. Дефо «Робінзон Крузо»
Уяви собі, що ти — Робінзон, який опинився в аналогічному стано¬вищі... Тобі пропонується пофантазувати щодо подальших дій з ураху¬ванням сучасних знань з хімії та біології. (Описані тобою явища поясни й підтвердь рівняннями реакцій.)
Удачі тобі, друже!
Робінзон
Завдання № 2
«Панчіх і башмаків у мене зовсім не було, а замість них я спорудив собі! — не знаю, як назвати,— щось подібне до півчобіт...»
Д. Дефо «Робінзон Крузо»

Уяви собі: твоє взуття стало непридатним, поміркуй і знайди спо¬сіб захистити ноги від холоду, вологи й ушкоджень під час ходіння. Не сподівайся на послужливі шторми, що прибивають до берега кораблі, на борту яких — скрині з різним скарбом. Пофантазуй щодо цього, ви-користовуючи знання з хімії, біології. Підтвердь умовиводи формулами 11 рівняннями.
Успіхів, творчості тобі, друже!
Робінзон

Завдання № З
«Ловив рибу, але невдало: весь час траплялася така, що непридатна в їжу...»
Д. Дефо «Робінзон Крузо
Уяви собі, що ти, прокинувшись вранці, вирішив половити рибу без вудлища. Згадай про поживні речовини, сполуки, що містяться в рибі, та опиши ситуацію, пофантазуй... Підтвердь формулу рівняннями.
Вогника й успіхів, творчості тобі!
Робінзон
Завдання № 4
«...Потрібно було розділити порох на кілька частин і кожну частину зберігати окремо, щоб вони не спалахнули всі відразу».
Д. Дефо «Робінзон Крузо»
Відкрити пізно ввечері! Не користуватися сірниками й запальнич¬кою до вечора наступного дня. Для добування вогню використовувати інші способи. Пофантазуй, опиши це завдання; напиши формули, рів¬няння, умови...
Успіхів, творчості тобі, друже!
Робінзон
Завдання № 5
«Непомітно підкралася ніч, час було вкладатися на ночівлю...»
Д. Дефо «Робінзон Крузо»
Уяви собі, що ніч на самоті та ще й у незнайомому для тебе місці... Пофантазуй про ситуацію... Використовуй для цього знання з хімії та біології; підтвердь умовиводами, формулами й рівняннями.
Пошуків тобі, друже!
Робінзон
Завдання № 6
«...Як би там не було, цей сон дивно мене освіжив: я прокинувся ба¬дьорий і у веселому настрої».
Д. Дефо «Робінзон Крузо» \
Уяви собі, що ти встиг з'їсти й випити все, що було... Тобі пропонується перейти на підніжний корм... (Використовуй для цього знання ] з біології та хімії.) Не забудь: усе вимагає доказів і підтверджень.
З повагою до тебе, друже!
Робінзон

Залік за завданнями.
Журі проводить облік захисту за таблицею:
№ Прізвище, ім.*я учня Клас Захист відповідної теми (5б) Хімічна частина захисту (5б) Уміння виокремлювати головне (5б) Логічність, послідовність викладу (5б) Літературна мова (5б) Мовлення (5б) Науковість аргументації (5б) Ставлення до змісту викладу (5б) Повнота викладу (5б) Уміння фантазувати й аналізувати (5б) Запитання (5б) Балів разом

Ці уроки проводяться в атмосфері творчості, музики, емоцій.
Переможці одержують приз «Робінзон – 2005» і диплом «Лауреат Робінзон – 2005»

Можливо Вам це буде цікаво 




Джерело: http://власний
Категорія: Продуктивний урок | Додав: Альбіна (04.04.2012) | Автор: Стеблина Альбіна Миколаївна E
Переглядів: 1279 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]