Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Розробка уроку з математики в 5 класі з теми : "Розвязування рівнянь"
Краматорська українська гімназія

РОЗРОБКА УРОКА
З МАТЕМАТИКИ ЗА ТЕМОЮ:
«Розв язування рівнянь»





Підготувала
вчитель математики
КУЧЕРЕНКО О.Ю.

м. Краматорськ – 2015
УРОК З МАТЕМАТИКИ У 5 КЛАСІ

ТЕМА: Розв’язування рівнянь.
МЕТА: відпрацювання навичок учнів застосовувати набуті знання
до розв’язування рівнянь;
сприяти зацікавленості учнів до математики;
розвиток логічного мислення;
виховування поваги один до одного.
ТИП УРОКУ: застосування знань, навичок і умінь.
ОБЛАДНАННЯ: набір карток для дидактичної гри.
ХІД УРОКУ
І. Перевірка домашнього завдання.
На минулому уроці були задані рівняння, які треба було розв’язати.
Записати на дошці домашні рівняння з помилками і запропонувати учням виправити помилки і пояснити правильне розв’язання рівнянь.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Усні вправи.
№ 1. Навести приклад рівняння, в якому невідомий доданок.
№ 2. Знайдіть корінь цього рівняння і пояснити, чому це число корінь.
№ 3. Чи мають корені рівняння: x – x = 3; x – x = 10?
№ 4. Вказати як розв’язувати рівняння :
# - (x+14 ) = 72;
36 + (# - x ) = 242;
12x + # = 157;
42 - x - # = 15.
Розповісти правила знаходження невідомих компонентів рівняння.
ІІІ. Застосування знань.
Розв`язування рівнянь. Оскільки на цьому уроці учні працюють з матеріалом, який вже досить добре відпрацьований, для пожвавлення роботи і заохочення учнів, цей етап уроку проводимо у вигляді дидактичної гри.
Методика проведення гри.
Клас ділиться на три команди (по рядам). Вибирається учень на роль головного героя Івана-царевича (він займає місце окремо).
Розпочинається розповідь учителя.
Слова учителя.
Був собі цар і було у нього три сина. Один з них Іван-царевич. Вирішив він одружитися з Оленою-царівною. Але злий Кащик-невмирущий викрав Олену. І царевич виїхав її визволяти. Вийшов він з друзями до ріки і бачить, що камінь закрив дорогу на міст. На камені написані три рівняння і приписка: якщо їх правильно розв’язати - камінь повернеться і звільнить дорогу.
На картках записані три рівняння:
(х + 371) – 146 = 277 (127 + y) – 98 = 32 (х + 379) – 197 = 183

Учні кожної команди розв`язують своє рівняння і хто першим впорається пише розв`язання на дошці. Цей учень далі не приймає участі у грі (дає можливість іншим учням показати свої знання).
Вчитель продовжує розповідь.
Поїхав Іван-царевич далі. Дорога привела його до Баби-Яги, яка погодилась допомогти, якщо він з друзями розв’яже 6 рівнянь, вони написані на стінках хатинки. (Роздатковий матеріал заздалегідь виготовити і по ходу гри прикріпити по кутам дошки).
65 - 2х = 59
у(58 - 27) = 62
24 - 3х = 21
(25 + 8) х = 99
75 ¬- 5х = 30
92 - 3у = 80
Можна підібрати інші рівняння, враховуючи рівень підготовки класу.
По два учня з кожної команди розв’язують дані рівняння. По ходу роботи вчитель слідкує за активністю учнів і відсаджує дітей, які вже приймали участь, щоб залучити всіх учнів до роботи.
Коли всі рівняння розв’язані, вчитель продовжує розповідь.
Баба-Яга розповіла Івану про силу коренів рівнянь. Якщо треба відчинити будь-який замок, треба сказати вголос корінь рівняння.
Чорний ворон підслухав розмову, підстеріг царевича і друзів, заманив їх у підвал і закрив на шість замків. Треба відчинити двері підвала.
А замки такі:

Іван - царевич промовляє царівні слова. (Розв’язки рівнянь приносять йому учні, які залишились у грі).
Двері підвалу відчиняться. І став Іван-царевич та його друзі (всі учні, які прийняли участь у розв’язання рівнянь) перед дверима Кащика-невмирущего на яких написане рівняння:
у + 12705 : 121 = 105

Усно розв’язав його Іван-царевич. Звільнив Олену-царівну і одружився з нею. Так Закінчується казка і наша гра. Учитель підводить підсумки, оцінює дітей, які приймали участь у дидактичній грі.
ІV. Підсумок уроку.
Після проведеної гри учитель підводить підсумок уроку. Звертає увагу на рівняння, які викликали труднощі в учнів під час гри. Звернути увагу на досягнення мети кроку. Учні іще раз називають основні поняття, розглянуті на уроці.
Також, якщо дозволяє час обрисувати низку питань, які будуть розглядатися на наступному уроці, а саме розв’язування задач за допомогою рівнянь.
V. Домашнє завдання.
п. 37; № 731 (усно), № 732; № 725

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: olga131967 (10.01.2016) | Автор: Кучеренко Ольга E
Переглядів: 1156 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]