Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Нестандартний урок у 10 класі з теми «Загальні властивості металів»
Нестандартний урок у 10 класі
з теми «Загальні властивості металів»
Цілі: узагальнити, поглибити й закріпити основні теоретичні знання теми (будова, тип зв'язку, фізико-хімічні властивості, способи одержання, поширення в природі; електроліз, корозія мета¬лів, способи боротьби з нею), уміння й навички розв'язування різнорівневих задач з теми, роботу з тестами, написання молекулярно-йонних рів¬нянь, роботу з додатковою літературою, вміння працювати творчо, переживати за свою роботу й роботу своїх товаришів; розкрити зв'язки теми з екологією, історією, медициною, економікою, літературою (закордонною та вітчизняною); ви¬ховувати вміння логічно мислити; творчо думати, відповідально ставитися до своїх учинків, цінува¬ти життя, здорову екологію України, світу,
Методичні цілі: реалізація міждпредметних зв'язків; розвиток умінь і навичок узагальнення, систематизації, виокремлення головного, логіки мислення; сві¬домого висловлювання своїх умовиводів.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Форма проведення: «морська подорож у світ знань теми».
Обладнання: ТСО — «Лектор-2000» (кодокартка № 1 «Медик без належного пізнання хімії досконалим бути не може» (М. В. Ломоносов), кодокартка № 2 «Хімія — це математика й поезія, разом узяті», ко¬докартка № 3), магнітофон (Ю. Антонов «Море, море...», В. Цой «Звезда по имени Солнце», Ш. Гуно «Фауст»), Періодична система хімічних елементів, «Схеми електронної будови атомів елементів І—III періодів», плакат «Атом служить миру»; набори хімічних реактивів (розчини барій хлориду; натрій сульфату; аргентум(І) нітрату, натрій фосфату, натрій карбонату, хлоридної кислоти), художня вітчизняна і закордонна літе¬ратура (В. Яворівський «Марія з полином у кінці століття», і! Драч «Чорнобильська мадонна», В. Висоцький «На братских могилах», Д. Дефо «Робінзон Крузо», Ж. Верн «Таємничий острів»), виставка творчих робіт учнів 8-11 класів з теми, карта світу з позначенням «зупинок» навчальної діяльності.
ХІД УРОКУ

І. Мотивація (тема, цілі, завдання уроку)
ІІ. Робота за планом атестаційного листа, де зазначено
види навчальної діяльності, дидактичні форми
та прийоми, час, кількість балів, рівень знань

Атестаційний лист з теми «Загальні властивості металів» учня 10класу

№ Види навчальної діяльності Дидактична форма, прийом Час, хв.. Максимальна кількість балів Кількість балів Рівень знань
1 Банк задач Домашня робота: розв*язування різнорівневих задач Протягом вивчення теми 11
2 Відновлення ОК Самостійна робота за варіантами - 10
3 Хімічний диктант Контроль з подальшою взаємоперевіркою 11
4 Робота з тестами «9-й вал» Диференційована робота з тестами 5 12
5 НПК«І полум'я іржі...» Рольова гра 8-10 6
6 Розв'язування розрахункових задач «Бермудський трикут-ник» Розв'язування різнорівневих розрахункових задач 6 11
7 Захист творчого проекту Ділова гра 8 12
8 Хімічний експе¬римент «Увага! Рифи» Самостійна робота 5 11
9 Конкурс «Ерудит» Інтелектуаль¬ний конкурс знавців хімії та літератури 3 1 бал за відповідь
10 «Дзвони дзво¬нять...» Дидактичний театр 10 6
11 Творчість:
а) захист реклам з теми «Ме в ме¬дицині»
б) операція «Таємничий острів». Робін¬зонада;
в) «Цей дивний світ Ме»: 1) гімн Ме;
2) танок;
3) гімн хімії Літературно-ху¬дожній конкурс
Інтелектуаль¬ний конкурс
Дидактичний театр 6

5

2 1 2 6

6

6 6
1
12 Самооцінка
13 Загальна кількість балів
14 Ваш рівень знань

III. Окремі види навчальної діяльності
1. Робота з тестами (п'ять варіантів) «9-й вал»
2. Розв'язування різнорівневих задач «Бермудський трикутник»
(тести Гранкіна, 9 клас)
Рівень А (11 балів)
Варіант І. 10 г суміші Ме — К та Na— обробили хлоридною кис¬лотою. У результаті утворилося 4,2 л газу водню. Визначте відсотковий склад суміші.
Варіант II. Унаслідок взаємодії 48 г двовалентного металу з Н2О утвориться 2 моль газу водню. Визначте метал. Дайте характеристику за планом.
Варіант III Унаслідок взаємодії 108 г тривалентного металу з хло-ридною кислотою утворилося 6 моль газу водню. Визначте метал; скла¬діть формулу оксиду й гідроксиду, визначте їх характер. Підтвердьте рів-няннями.
Рівень В (9 балів)
Варіант І 8Г сплаву металів А1 і Си обробили сульфатною кислотою. Утворилося 11,2л газу водню. Визначити відсотковий склад сплаву.
Варіант II У результаті згоряння 12 г двовалентного металу утво¬риться 20 г його оксиду. Визначте метал. Складіть схему електронної будови його атомів.
Варіант III Унаслідок взаємодії 156 г одновалентного металу з во¬дою утвориться 2 моль газу водню. Визначте метал. Складіть формулу його оксиду, визначте його характер.
Рівень С (6 балів)
Варіант І. Який об'єм газу водню утвориться внаслідок взаємодії 48 г магнію, що містить 50 % домішок, із сульфатною кислотою?
Варіант II. Елемент А утворює оксид А2О, що містить 17 % Оксигену. Визначте елемент.
Варіант III. Який об'єм Н2 утвориться внаслідок взаємодії40 г каль¬цію, що містить 20 % домішки, з хлоридною кислотою?
3. Хімічний експеримент «Увага! Рифи»
Учням пропонується експериментально визначити наявність каті¬онів Ме: Na+, Ва+2, Аg+, Си+2 та написати молекулярно-йонні рів¬няння.

5. Творчість
Літературно - художній конкурс
1) Захист реклам «Метали в медицині»
Учні використовують значення катіонів Ме К+ Nа+, Мg+2, Сu+2 у медицині, підтверджуючи малюнками та літературним додатком.
2) Слідами операцій «Таємничий острів»
3) Дидактичний театр (робота в групах):
а) гімн металам;
б) танок («Люди гинуть заметай»);
в) гімн хімії.
6. Рефлексія учня й учителя (Галявина творчості, успіху, радості)
Підбиття підсумків учителем, самооцінювання, оцінювання уроку, знань, творчості; побажання успіхів...

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: Альбіна (04.04.2012) | Автор: Стеблина Альбіна Миколаївна E
Переглядів: 3504 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]