Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Конспект уроку з музичного мистецтва 5 клас
Розробка уроку на тему:Музика в літературних . Музика та казка.

Мета:
Навчальна:розширити уявлення учнів про музично-театральні жанри мистецтва.
Розвиваюча:розвивати навички активного сприймання музичного твору;вчитись співвідносити музичні образи з літературними;вчити розрізняти елементи музичної мови,використані для створення образу;працювати над вокально-хоровими навичками(дихання,звуковедення,артикуляція);розвивати музичну пам’ять та спостережливість;розвивати інтелектуальну гнучкість(виконання творчих завдань та застосування музичних термінів).
Виховна:виховувати інтерес до мистецтва,любов до народної та класичної музики,естетичні смаки;формувати потребу сприймати та виконувати музичні твори.

Тип уроку:комбінований

Обладнання:відео проектор,слайд-презентація,диски з навчальним матеріалом.

Наочність:дошка з пересувними нотами,план з етапами уроку, плакати «Літературні жанри», «Музичні жанри».Роздатковий матеріал:метелики та дзвіночки для виконання практичного завдання,картки «емоційна характеристика музики»

Хід уроку
• Організація учнів до уроку
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.

• Розспівування
1. Вправа для активізації артикуляційного апарату.
2. Вправа для звуковедення(staccato,legato).
3. Вправа на рухливість голосу та динамічні відтінки.
4. Поспівка «Веселі ноти»
5. Поспівка «Тривалості нот»

• Актуалізація опорних знань
-Діти подивіться уважно на нашу нотно-квіткову галявину.Зараз ви допоможете метеликам знайти свою ноту.Але спочатку ми повторимо:
-Що таке нотний стан?
-Звідки ведеться відлік лінійок?
-що пишемо на початку нотного стану?
(Діти беруть по одному метеликові і розташовують на потрібну ноту).

Пояснення нового матеріалу
-Ми продовжуємо подорож літературними жанрами.Подивіться уважно на плакат.Про які літературні жанри ми говорили на попередніх уроках?(вірш,повість)
-Хто пригадає який композитор написав оперу «Тарас Бульба»взявши за основу історичну повість Миколи Гоголя?(М.Лисенко)
-Що таке опера?
Сьогодні наша подорож,це подорож у казку.

У Музики-свої слова, слова яскраві і незвичні.
Почув їх хтось,зачарував
Перетворив в казки-музичні.
Вони струмлять як джерело,
І розповідь ведуть казкову
Про мудрість,відданість,добро
І силу музики чудову!

-Чарівний,приваблюючий світ казки…
Казками мабуть захоплюються усі-дівчатка і хлопчики,діти і дорослі.
Скільки прекрасної музики створено за казковими сюжетами.Але музика теж часто буває в гостях у казки і тоді народжуються дивовижні історії про майстерних музик.чарівні музичні інструменти і вражаючу силу музичного мистецтва.Відкрийте і ви для себе світ прекрасних музичних казок.
-А чи пишуть літератори,письменники,поети про музику і музикантів?
Існує усна народна казка «Чарівна скрипка».В ній розповідається про хлопчика та його вірного друга-скрипку.Завдяки їй перемагає злого графа.

• Розучування пісні
Пісня « Чарівний смичок» теж народна,але Батьківщина ії північноєвропейська країна Норвегія.

Художній показ пісні(вчитель)
(Діти повинні визначити основний зміст тексту пісні)
-Чого вчить нас вчинок скрипаля?
-Як би ви вчинили ?
(Розучування пісні по фразам.Звертаємо увагу на чистоту інтонування,дикцію).

• Слухання музики
Вступна бесіда вчителя
Казкова тема завжди приваблювала професійних композиторів,які у своїх творах,засобами музичного мистецтва,розкривали образи казкових персонажів,їхні характери,почуття,переживання.
-Які це засоби?
Зараз ми їх назвемо,та дамо їм визначення.А допоможуть нам у цьому казкові дзвіночки.(Діти вибирають дзвіночки на звороті яких написані засоби музичної виразності.Вони повинні кожному дати визначення).
Казку можна переповісти словами,показати на сцені чи в кіно,в ній все зрозуміло бо дійові особи спілкуються за допомогою діалогу.Але існує вид мистецтва,в якому зміст передаєтся шляхом поєднання музики,хореографії та сценічної дії.
-Як називається такий вид мистецтва?(Балет)
-А що є літературною основою балету?(Лібрето)
-Сьогодні ми ознайомимося з музикою відомого балету «Лускунчик»російського композитора П.І.Чайковського.
Балет створено за мотивами казки німецького письменника Е.-Т.-А. Гофмана «Лускунчик та Мишачий король».В балеті є багато музичних номерів ,але сьогодні ми послухаємо два номера,це «Танець феї Драже»-володарки царства ласощів,та «Вальс квітів»який особливо запам’ятовується.Його танцюють всі артисти балету,одягнені у костюми різноманітних квітів.Вони дарують Кларі і Принцу розкішні букети квітів.
-Ви повинні дуже уважно слухати для того щоб відповісти на питання.
-Хто виконує?(симфонічний оркестр)
-Який настрій ?(робота з картками)
-Уявіть себе художниками.Які кольори використаєте у своїх малюнках до цього балету?

• Підсумок уроку
-Ось і підійшла до завершення наша подорож у казковий світ.Зараз ми пригодаємо чим займалися на сьогоднішньому уроці.
-Яку пісню сьогодні ми вчили?
-Які номери з балету «Лускунчик» слухали?
-Хто написав музику?
-Завершити підсумок уроку хочеться наступними рядками:

Хіба це не диво,хіба не цікаво,
Дізнатися як поєднались на славу
У музиці казка або навпаки
Ці подруги давні існують віки.
У світі прекрасних музичних казок
Знайшли ви моралі найкращий зразок.
Добро і хоробрість,любов та відвагу
Усе це дає нам життєву наснагу.
Лускунчик Чайковського хлопець завзятий
Він не дозволить дітей ображати.
Хоч мишачий цар і лихий не вразливий
Та хлопчик-лускунчик кмітливий,сміливий.
Музика в казці усім допоможе
І будь-яке зло назавжди переможе!

• Оцінювання учнів

• Домашне завдання

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: Міра (24.06.2012) | Автор: Мирослава E
Переглядів: 8235 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]