Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок |
Конспект уроку з музичного мистецтва 5 клас
Розробка уроку на тему:Музика в літературних . Музика та казка. Мета: Навчальна:розширити уявлення учнів про музично-театральні жанри мистецтва. Розвиваюча:розвивати навички активного сприймання музичного твору;вчитись співвідносити музичні образи з літературними;вчити розрізняти елементи музичної мови,використані для створення образу;працювати над вокально-хоровими навичками(дихання,звуковедення,артикуляція);розвивати музичну пам’ять та спостережливість;розвивати інтелектуальну гнучкість(виконання творчих завдань та застосування музичних термінів). Виховна:виховувати інтерес до мистецтва,любов до народної та класичної музики,естетичні смаки;формувати потребу сприймати та виконувати музичні твори. Тип уроку:комбінований Обладнання:відео проектор,слайд-презентація,диски з навчальним матеріалом. Наочність:дошка з пересувними нотами,план з етапами уроку, плакати «Літературні жанри», «Музичні жанри».Роздатковий матеріал:метелики та дзвіночки для виконання практичного завдання,картки «емоційна характеристика музики» Хід уроку • Організація учнів до уроку 1. Музичне вітання. 2. Оголошення теми уроку. • Розспівування 1. Вправа для активізації артикуляційного апарату. 2. Вправа для звуковедення(staccato,legato). 3. Вправа на рухливість голосу та динамічні відтінки. 4. Поспівка «Веселі ноти» 5. Поспівка «Тривалості нот» • Актуалізація опорних знань -Діти подивіться уважно на нашу нотно-квіткову галявину.Зараз ви допоможете метеликам знайти свою ноту.Але спочатку ми повторимо: -Що таке нотний стан? -Звідки ведеться відлік лінійок? -що пишемо на початку нотного стану? (Діти беруть по одному метеликові і розташовують на потрібну ноту). Пояснення нового матеріалу -Ми продовжуємо подорож літературними жанрами.Подивіться уважно на плакат.Про які літературні жанри ми говорили на попередніх уроках?(вірш,повість) -Хто пригадає який композитор написав оперу «Тарас Бульба»взявши за основу історичну повість Миколи Гоголя?(М.Лисенко) -Що таке опера? Сьогодні наша подорож,це подорож у казку. У Музики-свої слова, слова яскраві і незвичні. Почув їх хтось,зачарував Перетворив в казки-музичні. Вони струмлять як джерело, І розповідь ведуть казкову Про мудрість,відданість,добро І силу музики чудову! -Чарівний,приваблюючий світ казки… Казками мабуть захоплюються усі-дівчатка і хлопчики,діти і дорослі. Скільки прекрасної музики створено за казковими сюжетами.Але музика теж часто буває в гостях у казки і тоді народжуються дивовижні історії про майстерних музик.чарівні музичні інструменти і вражаючу силу музичного мистецтва.Відкрийте і ви для себе світ прекрасних музичних казок. -А чи пишуть літератори,письменники,поети про музику і музикантів? Існує усна народна казка «Чарівна скрипка».В ній розповідається про хлопчика та його вірного друга-скрипку.Завдяки їй перемагає злого графа. • Розучування пісні Пісня « Чарівний смичок» теж народна,але Батьківщина ії північноєвропейська країна Норвегія. Художній показ пісні(вчитель) (Діти повинні визначити основний зміст тексту пісні) -Чого вчить нас вчинок скрипаля? -Як би ви вчинили ? (Розучування пісні по фразам.Звертаємо увагу на чистоту інтонування,дикцію). • Слухання музики Вступна бесіда вчителя Казкова тема завжди приваблювала професійних композиторів,які у своїх творах,засобами музичного мистецтва,розкривали образи казкових персонажів,їхні характери,почуття,переживання. -Які це засоби? Зараз ми їх назвемо,та дамо їм визначення.А допоможуть нам у цьому казкові дзвіночки.(Діти вибирають дзвіночки на звороті яких написані засоби музичної виразності.Вони повинні кожному дати визначення). Казку можна переповісти словами,показати на сцені чи в кіно,в ній все зрозуміло бо дійові особи спілкуються за допомогою діалогу.Але існує вид мистецтва,в якому зміст передаєтся шляхом поєднання музики,хореографії та сценічної дії. -Як називається такий вид мистецтва?(Балет) -А що є літературною основою балету?(Лібрето) -Сьогодні ми ознайомимося з музикою відомого балету «Лускунчик»російського композитора П.І.Чайковського. Балет створено за мотивами казки німецького письменника Е.-Т.-А. Гофмана «Лускунчик та Мишачий король».В балеті є багато музичних номерів ,але сьогодні ми послухаємо два номера,це «Танець феї Драже»-володарки царства ласощів,та «Вальс квітів»який особливо запам’ятовується.Його танцюють всі артисти балету,одягнені у костюми різноманітних квітів.Вони дарують Кларі і Принцу розкішні букети квітів. -Ви повинні дуже уважно слухати для того щоб відповісти на питання. -Хто виконує?(симфонічний оркестр) -Який настрій ?(робота з картками) -Уявіть себе художниками.Які кольори використаєте у своїх малюнках до цього балету? • Підсумок уроку -Ось і підійшла до завершення наша подорож у казковий світ.Зараз ми пригодаємо чим займалися на сьогоднішньому уроці. -Яку пісню сьогодні ми вчили? -Які номери з балету «Лускунчик» слухали? -Хто написав музику? -Завершити підсумок уроку хочеться наступними рядками: Хіба це не диво,хіба не цікаво, Дізнатися як поєднались на славу У музиці казка або навпаки Ці подруги давні існують віки. У світі прекрасних музичних казок Знайшли ви моралі найкращий зразок. Добро і хоробрість,любов та відвагу Усе це дає нам життєву наснагу. Лускунчик Чайковського хлопець завзятий Він не дозволить дітей ображати. Хоч мишачий цар і лихий не вразливий Та хлопчик-лускунчик кмітливий,сміливий. Музика в казці усім допоможе І будь-яке зло назавжди переможе! • Оцінювання учнів • Домашне завдання Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 8235 | |
Всього коментарів: 0 | |