Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Методика сучасного уроку » Продуктивний урок


Цільова орієнтація навчального процесу
Цільова орієнтація навчального процесу

Цільова орієнтація навчального процесу на формування в учнів способів, методів, прийомів, алгоритмів пізнання нового, роботи з інформацією, як цього вимагає дійсно якісна освіта — найважливіша умова досягнення її ефективності.

Ця вимога висуває необхідність структурування уроків за такими основними напрямами.

Перший

Уроки, цільова орієнтація яких спрямована на формування й розвиток в учнів умінь самостійно поповнювати знання й закріплювати їх.

Обов'язковим дидактичним компонентом на таких уроках є орієнта­ція на:

• самостійне виділення нових термінів, понять і визначення їх ролі в нових знаннях;

  визначення нових ключових ідей і встановлення логічних взаємозв'язків у питаннях, які вже відомі;

• самостійне складання конспекту основного змісту, який треба

запам'ятати й уміти викласти;  організацію діалогічної роботи з метою виявлення та узгодження сутнісного, головного, що необхідно запам'ятати;

завдання репродуктивного характеру з наступним проведенням аналізу помилок, ускладнень, що виникали в процесі роботи; обговорення новизни, встановлення логічних взаємозв'язків між на­явними знаннями й новими для виявлення прогалин у знаннях;

• обговорення та аналіз ефективності вибраного методу саме з точки зору окремого учня.

Другий

Уроки, цільова установа яких спрямована на формування й розвиток в учнів умінь використовувати знання для вирішення різного роду про­блем (соціальних, життєвих, наукових).

Обов'язковим дидактичним компонентом на таких уроках є орієнта­ція на:

• наявність проблем;

• самостійну діяльність учнів над виділенням нових термінів, понять і роботу з ними;

  самостійний підбір джерел, якими можна користуватися при вирішен­ні запропонованих ситуацій;

• самостійне виділення учнями нових знань, законів, термінів, що до­помагають вирішувати проблеми;

, • визначення вчителем форм представлення кінцевих результатів, що підлягають оцінюванню, і термінів їх представлення.

Третій

Уроки, цільова орієнтація яких спрямована на формування й розви­ток в учнів умінь підбирати параметри для проведення самооцінювання й оцінювання процесів, явищ, об'єктів.

Обов'язковим дидактичним компонентом на таких уроках є орієнта­ція на:

• роботу з поняттями: «критерії», «моделі», «образи», «шкали», за допо­могою яких можливо здійснювати оцінювання;

  самостійне оцінювання за заданими параметрами й за параметрами, складеними самостійно.

Четвертий

Уроки, цільова орієнтація яких спрямована на формування й розви­ток в учнів умінь проводити самоаналіз, самооцінку, виявляти власні по­милки, прогалини в знаннях і проектувати шляхи їх усунення.

Обов'язковим дидактичним компонентом на таких уроках є орієнта­ція на:

  інтегрування в загальну організацію уроку будь-якого прийому, тех­нології щодо виявлення помилок (наприклад, складання логічного ланцюжка, порівняння з безпомилковим варіантом, відшукування аналогії в різних джерелах), опис помилок і можливі шляхи їх усунення.

Учителів засмучує такий підхід тільки тому, що вони бояться не виконати  « знаннєві» вимоги програми.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Продуктивний урок | Додав: uthitel (04.05.2011)
Переглядів: 1400 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]