Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Конспекти уроків за новим Державним стандартом » Українська мова 5 клас


33 урок Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення їх на письмі комами.

33 урок українська мова 5 клас -------------------------
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення їх на письмі комами.
Мета: дати поняття про вставні слова та сполучення слів, формувати вміння визначати їх у реченні, з’ясовувати їхню роль, розставляти розділові знаки у реченнях зі вставними словами, доречно й правильно вживати вставні слова у мовленні, правильно інтонувати речення зі вставними словами; розвивати мислення, усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас учнів.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, таблиця, картки
Учні знатимуть: найуживаніші вставні слова
Учні вмітимуть: виділяти вставні слова на письмі, складати з ними речення

Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
* Виконання індивідуального завдання за роздавальним матеріалом (чотири учні ).

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання ( навчимося сьогодні визначати вставні слова у реченнях).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
* Прочитати. Пояснити, яких відтінків набирає висловлена в кожному з речень думка завдяки виділеним словам.

• Сьогодні, може, буде дощ.
• Сьогодні, безумовно, буде дощ.
• Сьогодні, на щастя, буде дощ.
• Сьогодні, по-моєму, буде дощ.
• Сьогодні, кажуть, буде дощ.

* Робота з підручником.
Опрацювання теоретичного матеріалу (с. 102-103).
Виконання вправи 179 (усно).

ІV. Виконання вправ на закріплення.

* Вибірковий диктант. Виписати вставні слова.
Літо бабине вгорі, отже, осінь на порі. (О.Пархоменко.) Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці. (Л.Костенко.) Задумливо летять сніжинки. А чи їм падать, може, ліньки… (А.Казка.) І справді, ця земля округла, наче глобус. (В.Осадчий.) Радилися небораки: по-перше, де зимують раки? По-друге, хто малює зебрі смуги? По-третє, чи колючий хвіст у редьки? По-четверте, чи в середу буває четвер? (І.Світличний.) Поки щось жираф ковтне, мабуть, цілий день мине. (Є.Гуцало.) Воли, як відомо, худоба повільна й лінива. (Марко Вовчок.) Либонь, з усього я надивувавсь… (Є.Гуцало.)

*Ф. хв.

*Робота біля дошки. Записати. Пояснити вживання розділових знаків. Підкреслити вставні слова.
Кажуть, мудрiсть приходить з роками. (Л.Дмитерко.) Життя і смерть у роздумах людини, без сумніву, поняття головні. (О. Грязнов.) Я мрію про завтрашнє, отже, існую. (О.Лупій.) Я не гiрший за iнших, на щастя, i за iнших не кращий, на жаль. (В.Забаштанський.) Можливо, вигадка – душа, але болить вона, як справжня. (О.Грязнов.) I ось, нарештi, вершина. (О.Гончар.) Для тебе тiльки жити мушу, а може, й вмерти, краю мiй! (П.Панченко.) Боже, в цім домі ще стільки тепла! Осене, може, пізніше б зайшла? (Л.Скирда.) Уявiть собi, жито - одна з найвитривалiших рослин на планетi.

* Диктант із коментуванням. Вставні слова підкреслити.

Понад Дніпром козак іде, може, з вечорниці. А наш соловейко коли заспіває, здається, скресає Дніпро. Здається, сад повесні заквітає на щастя усім і добро. А який же то світогляд в річки, в поля, у діброви? Може, тихий, бірюзовий? Кажуть, море Янтарне вимиває шматки янтарю. А може, й зараз твориться бурштин, але про це ще людству невідомо. Троянди, як відомо, запашні. Хто пісню для гледичії склада? Мабуть, оцих музичних бджіл орда!

V. Підбиття підсумків уроку.
Які слова називаються вставними ?
Як вони виділяються на письмі ?
Чи є вони членами речення ?

Рефлексія. Продовжити речення.
На сьогоднішньому уроці я навчився…, зрозумів…

VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

VІ. Домашнє завдання. П. 16, вправа 185



Картка 1
Переписати, розставляючи пропущені розділові знаки.

Мамо,чого зажурились? Дайте тепло ваших рук! Руки у вас мамо наче книга розкрита. Ти нелегке життя прожила моя мамо.

Картка 4
Переписати речення виділити звертання

Ти сили дай кохана мати до боротьби зі злом! Ось і сповнились люба мати давні мрії і сни твої. Як тихо і затишно в нашій хаті матусю! Я навіть слово промовити вголос боюся.

Картка 2
Переписати речення виділити звертання

Спасибі братику за добреє слівце. Спочинь серце на хвилину в північну годину. А я думкою полину в рідну Україну.

Картка 3
Переписати речення виділити звертання

Ви заграйте гори зашуміть діброви! Приберіться ниви красно та багато! Бувайте здорові гори барвінкові! Бувайте здорові квітки у діброві! Хвала вам груші яблуні і сливи! Хвала вам анемони й звіробій!

*Переписати речення, визначити вставні слова
Збоку очевидно в просi, обiзвалася курiпка. (М.Стельмах.) Я забрела сюди насправді випадково (Т.Зарівна.) I здається з лiсу вийшов на узлiсся Лiсовик, став, заслухавсь, задивився, стрепенувсь i знову зник. (Олександр Олесь.)

*Переписати речення, визначити вставні слова
Всю довгу нiч проклятий сич на хатi стогне! I дивна річ сон тихий прiч вiд мене гоне. (С.Черкасенко.) Кажуть хороші сни збуваються восени. (П.Осадчук.) За свiдченням лiтописцiв мiсто Бiла Церква було засноване 1032 року. Отже скільки років виповнилося мiсту? (З газ.)

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: ksyha (05.04.2014) | Автор: Оксана E
Переглядів: 3650 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]