Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Конспекти уроків за новим Державним стандартом » Українська мова 5 клас


17 урок Тема: Словосполучення. Головне та залежне слова у словосполученні

17 урок українська мова 5 клас ----------------------
Тема: Словосполучення. Головне та залежне слова у словосполученні.
Мета: дати поняття про словосполучення; формувати вміння утворювати словосполучення та виділяти їх із речень; провести роботу, спрямовану на попередження типових помилок у побудові словосполучень; формувати вміння працювати з підручником, навички аналізу мовних явищ, розвивати логічне мислення, мовлення, увагу, пам’ять.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу
Обладнання: підручник, таблиця, картки

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

* Бесіда
• Що вивчає синтаксис?
• Для чого вживаються словосполучення?
• З яких частин (слів) складається словосполучення?
• Як залежне слово пов’язується із головним?
• Як встановлюється між ними змістовий зв’язок?
• Як здійснюється граматичний зв’язок?
• Чому не становлять словосполучень слова, що з’єднуються сполучниками і в реченні виступають у ролі однорідних членів?
• Чому не становлять словосполучення підмет і присудок?
• Чому не є словосполученнями поєднання іменників або займенників із прийменниками?

* Розподільний диктант
Запишіть у дві колонки: у першу — словосполучення, у другу — сполучення слів.
Сосни та ялини, нові підручники, емоційний учень, біг швидко, уві сні, уламок скелі, тигри і леви, у небі, дивовижний світ, електронна пошта, жито колоситься, ніч настала, озвалась пташка.
Ключ
Підкресліть перші букви в кожній колонці і продовжіть прислів'я: «Берись дружно — (не буде сутужно)»

ІV. Виконання вправ на закріплення
*Робота з підручником ст. 55
*Вправа 84 письмово
*Ф. хв..
*Самостійна робота ( картки )
* Прочитати. Визначити, який з двох варіантів правильний (його підкрeслено). Правильні варіанти записати, визначити в кожному головне та залежне слова.

Приймати участь брати участь
відкрити двері відчинити двері
розплющити очі відкрити очі
подякувати вчителеві подякувати вчителя

V. Підбиття підсумків уроку.

* Бесіда.
• Що вивчає синтаксис?
• Для чого вживаються словосполучення?
• З яких частин (слів) складається словосполучення?
• Як залежне слово пов’язується із головним?
• Як встановлюється між ними змістовий зв’язок?
• Як здійснюється граматичний зв’язок?
• Чому не становлять словосполучень слова, що з’єднуються сполучниками і в реченні виступають у ролі однорідних членів?
• Чому не становлять словосполучення підмет і присудок?
• Чому не є словосполученнями поєднання іменників або займенників із прийменниками?

* Навчальний диктант. Із вказаного вчителем речення виділити кілька словосполучень. Пояснити, чому головні члени речення (підмет і присудок) та однорідні члени не становлять словосполучень.

День був ясний. Починалось бабине літо. Надворі стояла суша. Сонце ходило в небі низько, але добре ще припікало косим промінням. Тихий вітер ледве ворушився. Половина листя на вербах вже пожовкла, але на тополях лист зеленів, ніби влітку. Тільки зелена низька озимина нагадувала про осінь. Надворі летіло павутиння. Проти сонця воно лисніло, наче легка біла хмара порвалась на небі, розпалась на нитки і полетіла на землю. Павутиння обснувало тополі, верби, стіжки. Воно маяло на вершечках садків, метлялось коло хрестів церкви і знов летіло та летіло… (За І.Нечуєм-Левицьким; 85 сл.)

VІ. Домашнє завдання. § 9, вправа 85

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Українська мова 5 клас | Додав: ksyha (05.04.2014) | Автор: Оксана E
Переглядів: 2454 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]