Головна » Статті » Конспекти уроків за новим Державним стандартом » Українська література 5 клас |
Урок № 24. В. Симоненко. Казка "Подорож у країну Навпаки"
Тема. Василь Симоненко. Казка «Подорож у країну Навпаки» Мета : продовжити знайомити учнів із творчістю В. Симоненка; проаналізувати казку «Подорож у країну На-впаки», виявити її цілеспрямованість, значення у формуванні позитивних рис характеру школярів; розвивати культуру зв'язного мовлення, увагу, вміння самостійно характеризувати героїв твору, давати оцінку їхній поведінці та вчинкам; формувати естетичні смаки п'ятикласників; виховувати почуття пошани, поваги до творчості В. Симоненка; пізнавальний інтерес до наслідків власної праці; відповідальність за доручену справу. Тип уроку: комбінований. Обладнання: портрет В. Симоненка, учнівські малюнки (карти-подорожі до країни Навпаки), текст твору; ХІД УРОКУ I. Організаційний момент Готовність учнів подорожувати у країну Навпаки. II. Актуалізація опорних знань у формі бесіди за питаннями • Яка казка називається літературною? Наведіть приклади. • На які види поділяються народні казки за змістом? • Чим народна казка відрізняється від літературної? А що їх єднає? • Чому твори В. Симоненка полюбляють і цінують як дорослі, так і діти? • Чим вам запам'яталася казка В. Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон»? III. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності IV. Основний зміст уроку Казка кличе нас у мандри, велить бути у житті сміливим і мудрим долати перешкоди й біди і не забувати доб-ра світового бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність Валерій Шевчук 1. Вступне слово вчителя Сьогодні ми продовжуємо подорожувати сторінками казок В. Симоненка. Цього разу ми потрапимо у країну Навпаки. • Як розуміти особливість такої назви країни? В. Симоненко дуже любив дітей, і саме їм він присвятив багато творів. Першим слухачем казок письменника був його син Лесик. Ось чому одного із героїв казки «Подорож у країну Навпаки» теж звали Лесиком. Син Ва-силя Андрійовича виріс, але зараз безліч нових слухачів із задоволенням сприймають ці захоплюючі, цікаві твори. 2. Аналіз твору В. Симоненка «Подорож у країну Навпаки» 2.1. Виразне вибіркове читання казки. 2.2. Тема: зображення країни-перевертня; Навпаки — заперечення бруду, розбійництва, невихованості, ле-дарства. 2.3. Ідея: заклик до дітей бути слухняними й охайними; культурними і дисциплінованими; поважати і любити батьків. 2.4. Жанр: фантастична казка-подорож у віршовій формі. 2.5. Особливість казки: протиставлення життєвих реалій і фантастичних пригод. - 2.6. Проблематика твору: • взаємостосунки батьків і дітей; • прекрасне (квіти) і потворне (Невмивака і його гвардія); • безкорисність і вихованість; • добро і зло. 2.7. Побудова казки. Вступ: знайомство з хлопцями, які мають задоволення від того, що батьки контролюють їх і примушують виконувати необхідні обов'язки в сім'ї; четверо хлопців (Лесик, Толя й два Володі) потрапляють до країни Навпаки за допомогою бороданя. Основна частина: хлопці відчувають радість і задоволення від того, що потрапили до чарівної країни і в той же час терплять знущання і переслідування царя Невмиваки та його гвардії. Кінцівка: Лесик, Толя й два Володі після серйозних випробувань виявляють бажання потрапити додому. Чарі-вник допомагає хлопцям. 2.8. Герої казки: Лесик, Толя й два Володі, Бородань; Великий Невмивака і його гвардія; квіти; Глід, Шипшина, Терен. 2.9. Опрацювання змісту казки у формі фронтального опитування: • Які обов'язки мали хлопці в сім'ї? (Умиватися, розважати Тоню, поливати квіти) • Хто і яким чином вирішив проблеми хлопчаків? • Як охарактеризував чарівник місце, куди б хотіли потрапити четверо друзів? • Опишіть перші враження хлопців від того, що вони потрапили у надзвичайну країну Навпаки. • Чим ця країна відрізняється від інших? • Які риси характеру притаманні царю Невмиваці? Що єднає його з Плаксієм? • Чому хлопці не виявили бажання жити у царя Невмиваки, який їм запропонував умови цього життя? • Які страшні випробування пережили четверо друзів, перебуваючи у країні Навпаки? • Чому гвардійці Невмиваки не здогнали Лесика, Толю і двох Володь? • Поясніть, через що рослини вирішили допомогти хлопцям. • Яким чином і чому хлопці повернулися додому? • Чому, на ваш погляд, хлопці категорично відмовилися потрапити ще раз до країни Навпаки? • Скільки часу хлопці перебували у країні Навпаки? • Яка доля очікувала хлопців, якщо б Невмивака знову їх спіймав? • Про кого з рідних згадували Лесик, Толя і два Володі, коли їм погрожувала небезпека від переслідувань Не-вмиваки? V. Підсумок уроку. -Сподобався вам урок? -Чому ви навчилися на сьогоднішньому уроці? -Що ви зрозуміли, які висновки зробили для себе? -Чи хотіли б ви потрапити у таку дивну країну? VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів. VІІ. Домашнє завдання. Прочитати ст. 101-111 Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 4216 | |
Всього коментарів: 0 | |