Головна » Статті » Конспекти уроків за новим Державним стандартом » Українська література 5 клас |
Урок № 17. І. Франко. "Фарбований Лис"
Тема. І. Франко. «Фарбований Лис». Зміст казки. Головні персонажі, другорядні. Мова автора, дійових осіб Мета: продовжити знайомити учнів зі змістом казки І. Франка «Фарбований Лис», вчити визначати головних і другорядних персонажів твору; розвивати вміння виразно читати, аргументувати відповіді на питання, коментувати прочитане, розвивати усне мовлення, логічне, образне мислення; виховувати повагу, пізнавальний інтерес до творчості І. Франка, зневажливе ставлення до лицемірства. Обладнання: портрет письменника, текст казки, малюнки учнів. Тип уроку: комбінований. Поняття: мова автора, мова персонажів, головні та другорядні персонажі. Вміння: виразне читання відповідно до інтонації, коментувати прочитане, визначати головних та другорядних персонажів. Хід уроку І. Організаційний момент. З’ясування емоційного стану учнів. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань учнів. *Конкурс малюнків. Опитування учнів *Яка казка називається літературною? *Назвіть літературні казки. *Для чого служить інтонація читання? *Виразне читання уривків казки. ІІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчання. ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу. *Під час читання творів ви знайомитеся з різними персонажами тваринами, птахами, людьми, які беруть участь у цих творах. Такі персонажі називаються дійовими особами. *Словничок. Дійові особи ( персонажі ) – люди, тварини, птахи, які беруть участь у художніх творах. *Персонажі бувають головними або другорядними. Зараз ми спробуємо визначити головних та другорядних персонажів. У зошитах у дві колонки запишіть головних та другорядних персонажів . *У художньому творі автор передає розмову між персонажами. Така розмова називається мовою дійових осіб. Словничок. Мова дійових осіб – висловлювання персонажів художнього твору. Персонажі висловлюють свої думки, почуття, ставлення до подій, явищ. Також вони розповідають що бачили, чули. Ще є моменти, коли сам автор розповідає або описує якісь події. Такі розповіді називаються мовою автора. Словничок . Мова автора – розповідь про події та вчинки персонажів не самими діючими особами, а автором. *Виразне читання казки за особами. *Складання паспорту казки. Тема: розповідь про хитрого Лиса Микиту, його прагнення до легкого і безпечного життя шляхом брехні та улесливості, за що він урешті-решт отримав покарання. Ідея: засудження користолюбства, нечесності, хитрування, висміювання пихатості й зарозумілості. Основна думка: нечесність, підступність, життя заради задоволення власних потреб — те негативне, що зне-важав народ, з чим намагався боротися і що прагнув подолати. Жанр: літературна казка про тварин. . Композиція: Вступ: «Жив собі в однім лісі Лис Микита...». Розповідь про хитрість, улесливість героя, його прагнення піднести себе над усім світом. Основна частина: зміна зовнішності Лиса після його перебування у діжі, царювання Микити — вдале застосу-вання власного розуму і хитрості. Закінчення: «...за те, що так довго давали йому дурити себе, всі кинулися на нещасного Микиту і розірвали його на шматочки». Проблематика: правда і брехня, щирість і хитрість, щоденна праця і безпечне життя. V. Підсумок уроку. * У чому полягає відмінність між словами автора й персонажів? Як їх треба читати? *Які казки вам більше до вподоби: народні чи літературні? Чому? Назвіть найвідоміших українських і зарубіж-них майстрів казок. *Розкрийте значення фразеологізмів: мов муха в окропі, дати драпака, мов у Бога за дверима, мов полуда з очей спала. * Назвіть усіх персонажів казки «Фарбований Лис» і поділіть їх на головних і другорядних. *Кого, крім Лиса Микити, І. Франко висміяв у казці? VІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів. VІІ. Домашнє завдання. Напишіть невеликого листа (4 -5 речень) Лисові Микиті з порадами, як стати кращим. Якої помилки припустився художник в ілюстрації сцени вистрибування Лиса Микити з діжки? Виправте поми-лку, словесно домалювавши картинку. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 5954 | |
Всього коментарів: 0 | |