Головна » Статті » Конспекти уроків за новим Державним стандартом » Українська література 5 клас |
8 урок українська мова 5 клас
8 урок українська мова 5 клас Тема. РЗМ Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне мовлення. Мета спілкування. Основні правила спілкування (практично). Створення діалогів. Мета: дати учням поняття про монологічне й діалогічне мовлення, ознайомити з основними правилами спілкування, формувати вміння складати й розігрувати діалоги відповідно до запропонованих ситуацій із дотриманням правил спілкування, вміння підтримувати діалог на певну тему, правильно інтонувати репліки діалогу; виховувати чемність, толерантість, поважливе ставлення до співрозмовників; розвивати мислення й мовлення, зокрема діалогічне; уточнювати та збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати граматичний лад їхнього мовлення. Обладнання: підручник. Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчання ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів -Які види мовленнєвого спілкування ви пам’ятаєте ? -Що називається діалогом ? -Що називається монологом ? ІV. Вивчення нового матеріалу * Робота з підручником ст. 28 Вправа 29 ( усно ) *Пояснення вчителя. Мовлення буває усне і писемне. Коли ми слухаємо або говоримо, то вдаємося до усної форми мовлення, коли пишемо або читаємо – до писемної. Необхідно пояснити п’ятикласникам, що мовлення iснує у формi дiалога або монолога. Дiалог - розмова двох або кiлькох осiб. Монолог – висловлювання однiєї особи. Дiалог здiйснюється за умови безпосереднього контакту осiб, якi спiлкуються, кожен iз спiврозмовникiв то говорить, то слухає. Тому дiалогiчне мовлення складається з чергування висловлювань обох (або кiлькох) спiврозмовникiв. Висловлювання учасників діалога називаються репліками. Дiалогiчне мовлення iснує в уснiй формi. В писемнiй формi дiалог використовується здебiльшого в художнiх творах . Cлід пояснити учням, що репліку, яка започатковує спілкування, називають реплікою-стимулом, вона спонукає співрозмовника до відповіді або дії. Репліку, що звучить у відповідь, називають реплікою-реакцією. Потрібно пояснити, що, вступаючи у спілкування, співрозмовник має конкретну мету – щось повідомити, одержати інформацію, спонукати, переконати. Досягненню мети спілкування сприяє встановлення між співрозмовниками взаєморозуміння й приязного ставлення одне до одного. Саме для встановлення контакту використовуються формули мовного етикету (слова ввічливості). V. Виконання вправ на закріплення. *Вправа 30 усно, 31 письмово ( ст. 31 опрац. ) *Вправа 32 усно, 34 письмово, або * Розбившись на пари, скласти й розіграти діалоги, можливі за окреслених нижче ситуацій. Особливу увагу звернути на вживання етикетних формул (слів увічливості). *Ділог між п'ятикласником і його першою вчителькою. Мета учня-мовця – привітати вчительку зі святом Першого вересня, подякувати за науку, висловити готовність надати в разі потреби будь-яку допомогу. *Розмова між п’ятикласником та «новачком», який щойно прийшов до класу. Мета мовця – підтримати нового однокласника, допомогти призвичаїтись, підказати, де й як ознайомитися з розкладом уроків, одержати підручники тощо. VІ. Підбиття підсумків уроку. -Які дві форми має мовлення ? -Що ми називаємо діалогом і монологом ? -Назвіть умови спілкування VІІ. Домашнє завдання. Вправа 37, повторити ст. 28-31 Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 1429 | |
Всього коментарів: 0 | |