Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків з основ здоров’я 6 кл |
Урок № 18 Пожежна безпека Мета уроку: розглянути правила поведінки під час пожеж; розвивати практичні вміння та навички поводження із засобами пожежогасіння. Очікувані результати: учні повинні називати причини та умови виникнення пожеж, наслідки пожеж; учні повинні розпізнавати ознаки отруєння при пожежах; учні повинні розуміти необхідність уміння вибору тих чи інших засобів пожежогасіння відповідно до типу займистої речовини; учні повинні вибирати оптимальні шляхи евакуації з приміщень; учні повинні повідомляти відповідні служби про пожежу, сусідів, батьків; учні повинні дотримуватися правил пожежної безпеки. Обладнання: Тип уроку: засвоєння нових знань. Не все так сталося, як жадалося. (Народна мудрість) n 1. Організаційний етап n 2. Актуалізація опорних знань 2.1. Тестове завдання для контролю знань (тест № 15, роздавальний матеріал). Відповіді: 1 б; 2 б, в, г; 3 б, в, г; 4 а, б; 5 а; 6 а, б, в. 2.2. «Телефонна розмова» (робота в парах). Завдання: один учень в умовній телефонній розмові з батьками має чітко сформулювати повідомлення про певну небезпечну ситуацію, а другий дає по телефону поради щодо дій своєї дитини. Потім учні міняються ролями. 2.3. Відгадування загадок, які підготували учні (перевірка індивідуальних домашніх завдань). n 3. Мотивація навчальної діяльності 3.1. Повідомлення теми уроку. 3.2. Формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу. Слово вчителя: Важко уявити собі життя людини без вогню. Але, якщо вогонь потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Пожежі знищують будинки і заводи, лани і ліси. Під час пожеж гинуть люди. Отже, вогонь — друг і ворог людини. Від нас залежить, яким він буде: добрим чи злим. Щоб не виникла пожежа, треба знати і виконувати правила пожежної безпеки. 3.3. Проблемне запитання. — Як пожежі пов’язані з іншими видами небезпек: електро- та газонебезпеками? n 4. Етап засвоєння нових знань План пояснення нового матеріалу (Пояснення учителя з елементами бесіди, складання схем та таб-лиць у робочих зошитах.) 1. Горіння. Умови виникнення пожеж. 2. Причини пожеж у приміщеннях. 3. Гасіння пожеж. Види вогнегасників. 4. Алгоритм дій в разі виникнення пожежі. 5. План евакуації з приміщення. Оптимальні шляхи евакуації. 6. Надання першої допомоги потерпілим від пожежі (самостійна робота з підручником). Учні виписують у робочі зошити правила надання першої допомоги потерпілим від пожежі. Слід обвести цю інформацію кольоровим олівцем, як пам’ятку. n 5. Узагальнення та закріплення знань 5.1. Практична робота «Користування засобами пожежогасіння». 5.2. Тестове завдання для закріплення знань (тест № 16, роздавальний матеріал). Відповіді: 1
а, б, в; 2 б, г; 3 б, в, г; 4 в; 5 а, б, в; 6 в, г; 7 б, в; 8 б, в; 5.3. Робота в групах. Групи мають змоделювати небезпечну ситуацію. А саме, придумати можливу причину пожежі, її наслідки та дати загальний алгоритм дій. Учні можуть вигадати свою історію або пригадати подібну ситуацію з газет і телепередач. 1 група: пожежа в багатоповерховому офісному центрі; 2 група: пожежа в лікарні; 3 група: пожежа в міському парку; 4 група: пожежа в бібліотеці. Учитель оцінює правильність відповідей, а учні інших груп — креативність подання інформації. 5.4 Індивідуальна робота за картками з робочого зошита [5], c. 41 завдання № 2. 5.5. Розгадування кросворда. 5.6. Конкурс знавців прислів’їв та віршів про пожежну безпеку. 5.7. Обговорення епіграфа до уроку. 5.8. Відповідь на проблемне запитання. n 6. Підбиття підсумків уроку «Закінчи речення» — Сьогодні на уроці я дізнався... — Сьогодні на уроці я навчився... n 7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання Індивідуальні завдання. 1. Чи можна відчиняти вікна та двері разом при пожежі в приміщенні? 2. Яка небезпека загрожує людині в синтетичному одязі при пожежі? 3. Що небезпечніше для людини: вогонь чи дим? 4. Підготуй загадки, прислів’я та вірші про дорожній рух. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 9177 | Коментарі: 1 | |
Всього коментарів: 0 | |