Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків з основ здоров’я 6 кл


Урок № 16 Небезпечні речовини побутової хімії

Урок № 16

Небезпечні речовини побутової хімії

Мета уроку: розглянути правила безпечного поводження з речовинами побутової хімії; розвивати навички надання першої допомоги при потраплянні небезпечних речовин на шкіру, слизові оболонки та отруєнні.

Очікувані результати: учні повинні пояснювати небезпеку від необережного поводження з речовинами побутової хімії; учні повинні називати наслідки ураження шкіри та слизових оболонок хімічними речовинами, наслідки отруєння; учні повинні характеризувати ознаки отруєння та ураження речовинами побутової хімії; учні повинні виконувати алгоритм надання першої допомоги при ураженні речовинами побутової хімії.

Обладнання: етикетки від речовин побутової хімії                                                                      

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Усе любить міру. (Народна мудрість)

n    1. Організаційний етап

n    2. Актуалізація опорних знань

2.1. Перевірка індивідуальних домашніх завдань.

2.2. Тестове завдання для контролю знань (тест № 13, роздавальний матеріал).

Відповіді: 1 в, г; 2 б; 3 б; 4 г; 5 б, г; 6 а, б, в.

2.3. «Один вдома».

Хлопчик Неслухайко прийшов зі школи раніше за всіх і вирішив приготувати вечерю на газовій плиті та в духовці. Він зателефонував матусі та повідомив про свій «сюрприз».

Запитання до учнів:

— Чому матуся негайно їде додому?

Учні записують на аркушах, що може вчинити цей бешкетник щодо газонебезпеки.

2.4. «Я — інспектор газової служби» («ланцюжок»).

Учні по черзі встають із місця і називають правила безпечного поводження з газовим обладнанням.

n    3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемне запитання.

— Чому людина використовує речовини побутової хімії, якщо знає про їх небезпеку?

n    4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.   Хімічні речовини в побуті (складання класифікаційних схем).

«Мозковий штурм».

Учні називають усі відомі їм побутові хімічні речовини. Усі відповіді фіксуються на дошці.

Можливі варіанти відповідей учнів: ліки, засоби особистої гігієни, лаки та фарби, засоби для чищення, складові їжі, отруто-хімікати, клеї.

Учням необхідно поєднати всі речовини в групи за певними ознаками, тобто класифікувати речовини (безпечні, небезпечні, умовно безпечні). Назви груп записуються на дошці у вигляді схеми.

2.   Правила поводження з хімічними речовинами (пояснення за таблицею).

3.   Умовні позначення на речовинах побутової хімії.

4.   Ознаки отруєння (складання схеми).

5.   Отруєння лікарськими препаратами (пояснення за таблицею).

6.   Перша допомога при ураженні очей хімічними речовинами.

n    5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. Практична робота «Моделювання допомоги при потраплянні на тіло хімічних речовин».

5.2. Практична робота «Моделювання допомоги при отруєнні»

5.3. Експрес-контроль [7], тест № 7.

Відповіді.
Варіант 1: 1 а, г; 2 а; 3 в; 4 в; 5 б; 6 а.
Варіант 2: 1 а; 2 в; 3 а, б; 4 в; 5 в; 6 г.

5.4. Розгадування кросворда «Речовини побутової хімії».

5.5. Індивідуальна робота за картками.

5.6. Робота в групах.

Кожній групі з 4–5 учнів надаються етикетки від двох різних речовин побутової хімії (безпечна та небезпечна).

Завдання групам:

1)   роздивитися позначення на етикетках;

2)   прочитати запобіжні заходи при використанні;

3)   визначити, до якого типу належить кожна речовина.

5.7. Робота з друкованим зошитом [5], с. 39–40.

5.8. Обговорення епіграфа до уроку.

— Чому саме цю народну мудрість обрано епіграфом до нашого уроку, адже в ній немає ані слова про побутову хімію?

5.9. Відповідь на проблемне запитання.

n    6. Підбиття підсумків уроку

«Особистий кошик»

Учні визначають важливі моменти уроку, щоб зберегти набуті знання для майбутнього життя.

n    7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання.

1.   Якими речовинами побутової хімії тобі дозволяють користуватися батьки?

2.   Як потрібно зберігати ліки?

3.   Які кислоти використовують удома для приготування їжі? Як вони зберігаються?

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків з основ здоров’я 6 кл | Додав: uthitel (24.11.2012)
Переглядів: 5170 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]