Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків з основ здоров’я 6 кл


Урок № 12 Методи запобігання інфікуванню ВІЛ

Урок № 12

Методи запобігання інфікуванню ВІЛ

Мета уроку: розглянути методи запобігання ВІЛ-інфікуванню; розвивати уявлення учнів про взаємозв’язок наркоманії і ВІЛ-інфікування; виховувати толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Очікувані результати: учні повинні називати методи профілактики ВІЛ-інфікування; учні повинні пояснювати зв’язок вживання наркотиків і поширення ВІЛ-інфікування; учні повинні розуміти важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих людей.

Обладнання: знаки «SТOР ВІЛ», газети, журнали з тематики охорони здоров’я

                                                                                                                                      

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Борітеся — поборете. (Т. Шевченко)

n    1. Організаційний етап

n    2. Актуалізація опорних знань

2.1. «Мозковий штурм».

Складання схеми «Причини першої спроби наркотичних речовин» за відповідями учнів на дошці.

2.2. Фронтальна бесіда.

1.   Чому в Україні є заборона на куріння в певних місцях?

2.   Яка шкода від пасивного куріння?

3.   Звідки дитина бере гроші на сигарети, алкоголь, наркотики?

4.   Як організм підлітка реагує на вживання тютюну? Алкоголю?

5.   Назвіть соціальні наслідки вживання підлітками наркотичних речовин.

6.   Як можна позбутися шкідливих звичок?

2.3. «Вернісаж» (індивідуальне домашнє завдання).

 Показ малюнків, що зробили учні. Обговорення.

2.4. Презентація міні-фільму «Ми вміємо захищатися». Обговорення.

 

 

n    3. Мотивація навчальної діяльності

3.1. Повідомлення теми уроку та формулювання разом з учнями мети та задач вивчення нового матеріалу.

3.2. Проблемні запитання.

— Чи можемо ми захистити себе від ВІЛ?

— Чи можна виховати таку якість як толерантність?

n    4. Етап засвоєння нових знань

План пояснення нового матеріалу

1.    Імунітет та його зміцнення (самостійне читання підручника).

2.   Інтерактивна гра «STOP ВІЛ».

Учні піднімають знак «STOP ВІЛ» (або руку), якщо вважають подану ситуацію ризикованою щодо зараження ВІЛ.

Ситуації:

1.   Компанія курців-підлітків курять одну сигарету на всіх.

2.   Медсестра зробила ін’єкції дітям одним шприцом.

3.   Група наркоманів використовує один шприц тривалий час.

4.    У стоматологічному кабінеті відсутні одноразові інструменти.

5.   Людина полюбляє при зустрічі потискати руки друзям.

6.   Людина, яка надає першу допомогу іншій людині, ушкодила свою шкіру до крові.

3.   Шляхи зараження ВІЛ-інфекцією (узагальнення знань учнів та складання наглядної схеми-таблиці).

4.   Толерантне ставлення до ВІЛ-інфікованих людей (бесіда).

— Як ви розумієте поняття «толерантність»?

n    5. Узагальнення та закріплення знань

5.1. «Точка зору».

На дошці записані різні форми пропагування профілактики ВІЛ-інфікування. Кожний учень обирає ті, що, його зацікавили. Голосуванням визначаються найефективніші форми, та ті, що зовсім не зацікавили учнів:

а)   рок-концерт під гаслом «Попередимо СНІД!»;

б)   благодійний аукціон на підтримку ВІЛ-інфікованих;

в)   профілактична лекція лікаря;

г)   конкурс плакатів на відповідну тематику;

д)   телевізійна серія рекламних роликів «Як захиститися від ВІЛ»;

е)   розповсюдження листівок з правилами профілактики;

є)   художні фільми на цю тему;

ж) телевізійні «ток-шоу» з відомими особистостями;

з)   листівки в міському транспорті.

5.2. Розгадування кросворда «Дізнайся більше про ВІЛ».

5.3. Інтерактивна гра «Особиста безпека».

Учні працюють у парах: один моделює ситуацію неправильного використання шприців при ін’єкції, а другий моделює свою поведінку в цій ситуації. Потім учні міняються ролями.

5.4. Творче завдання «Ми впевнені».

Учні в групах створюють колажі з малюнків (із газет та журналів), що підтверджує їхнє знання шляхів зараження ВІЛ.

5.5. Обговорення епіграфа та відповідь на проблемні запитання.

n    6. Підбиття підсумків уроку

Підсумкова бесіда

— Де ви використаєте знання, здобуті на цьому уроці?

n    7. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

Індивідуальні завдання.

1.   Які правила використання одноразових шприців тобі відомі?

2.   У яких заходах щодо протидії розповсюдження ВІЛ можуть брати участь учні твого віку?

 

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків з основ здоров’я 6 кл | Додав: uthitel (23.11.2012)
Переглядів: 3337 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]