Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків Вступу до історії України 5 клас


Урок 30 Тема. Україна у 50–80-х роках ХХ ст. Здобутки й втрати

Мета: з’ясувати, коли і як остаточно сформувалась територія У країни; дати уявлення про умови життя населення у роки повоєнної відбудови, про те, хто такі шістдесятники; сприяти усвідомленню учнями, що аварія на Чорнобильській АЕС стала однією з найбільших трагедій У країни мирного часу; розвивати вміння порівнювати, свідомо читати, сприймати,

переказувати адаптований історичний текст, формувати навички роботи з фотодокументом, висловлювати власне ставлення до тих або інших подій.

Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; документи, ілюстрації до теми, портрети Л . Костенко, В. Стуса, В. Чорновола, Л. Лук’яненка.

Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь.

Поняття: «шістдесятники», «правозахисники».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ . Вивчення нового матеріалу

У ч и т е л ь.

Після Другої світової війни тривав процес збирання українських земель у складі Української Радянської Соціалістичної Республіки. У 1954 р. до України було приєднано Крим. (Показати по карті або в атласах територію УРСР з Кримом.)

Працюємо з підручником і фотодокументом

1. Учні мають прочитати текст підручника (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 180–181; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 157) про важкі умови життя людей у період відбудови, розглянути фотографію

учнів-ровесників 50–60-х років і виконати завдання.

• Порівняйте, як одягнуті діти в 50–60-х роках й у 2008 р.

• Спробуйте визначити настрій тих дітей.

• Якою була школа?

Робота в групах

1-а група. Опрацювати текст підручника і скласти невелику розповідь про шістдесятників (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 181–183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 159).

Після захисту першої групи на закріплення можна попрацювати з оповіданням «Народе мій, до тебе я ще верну...», яке вміщене у підручнику В. Власова, О. Данилевської на С. 183–185 з метою розвитку в учнів уміння визначати в оповіданні історичне тло. Доцільно також відповісти на запитання в кінці оповідання.

2-а група. За підручником опрацювати текст і скласти розповідь про

Чорнобильську катастрофу (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — С. 160–161). (Як варіант — можна запросити на урок людину, яка брала участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.)

Працюємо з таблицею

Після захисту другої групи учитель звертає увагу учнів на таблицю, а один з учнів зачитує її. Після ознайомлення зі змістом таблиці учні мають відповісти на запитання.

26 квітня 1986 року о 1 годині 23 хв. на 4-му реакторі ЧАЕС сталася катастрофа — найбільша катастрофа в історії людства

Всі її наслідки — у моторошних цифрах:

• навіки стала непридатною 30-кілометрова зона;

• 2095 населених пунктів в Україні визнано такими, що потерпіли внаслідок аварії;

• 3 млн 48 тис. 318 громадян України мають статус потерпілих від аварії;

• 2 млн 280 тис. 777 чоловік мешкають на забруднених радіацією землях;

• 4 тис. українських сімей втратили годувальника

1. Скільки часу минуло з дня Чорнобильської трагедії?

2. Хто такі ліквідатори аварії?

3. Чому життя в зоні аварії стало неможливим для людей?

4. Чи є серед ваших родичів і знайомих люди, що потерпіли від аварії на ЧАЕС або брали участь у ліквідації її наслідків?

Працюємо з історичними термінами

Шістдесятники — покоління української інтелігенції кінця 50х — поч. 60-х років ХХ ст., які боролися за волю України.

Правозахисник — борець за права людини.

ЧАЕС — Чорнобильська атомна електростанція.

V. Закріплення та узагальнення нових знань

1. У чому виявились труднощі повоєнного життя?

2. Хто такі шістдесятники? Назвіть їх прізвища.

3. Чому аварія на Чорнобильській АЕС — одна з найбільших трагедій України мирного часу?

4. Напишіть по два речення про названих митців: Василь Стус, Ліна Костенко.

VI. Домашнє завдання

Прочитати текст параграфа й дати відповіді на запитання до нього (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 24, С. 179–183; Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 27, С. 157–161).

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків Вступу до історії України 5 клас | Додав: uthitel (30.06.2012)
Переглядів: 3668 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]