Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків Вступу до історії України 5 клас |
Мета: познайомити учнів з подіями в У країні під час П ершої світової війни 1914–1918 рр., показати героїзм Українських січових стрільців; дати уявлення про перебіг подій в Україні протягом 1917–1920 рр., пояснити причини виникнення Центральної Р ади; розвивати вміння встановлювати хронологічну послідовність історичних подій, виділяти головне, ставити запитання до тексту. Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; політична карта світу, історичний атлас для 5 класу; портрети М . Грушевського, В. Винниченка, П . Скоропадського; документи та ілюстрації до теми. Тип уроку: комбінований. Поняття: «світова війна», «революція», «коаліція», «республіка», «універсал». ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ . Актуалізація знань учнів Робота в парах 1. Поставити одне одному запитання за темою домашнього завдання. 2. Показати на дошці портрети діячів національно-визвольного українського руху ХІХ ст. і запропонувати учням зробити під ними підписи. 3. Скласти невеличку розповідь про українських меценатів. ІІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів У ч и т е л ь. Сьогодні на уроці ми з вами переходимо до вивчення подій, що відбувалися в Україні протягом 1914–1920 рр. Ми говоритимемо про Першу світову війну (1914–1918 рр.). Вона змінила карту Європи через розпад останніх імперій — Російської, Австро-Угорської та Османської. IV. Вивчення нового матеріалу Працюємо з історичними термінами Світова війна — це війна, у якій беруть участь багато країн світу. Формуємо просторові уміння Учні за допомогою карти історичного атласа на с. 27 «Українські землі у другій половині ХІХ ст.» мають назвати: 1. Імперії, до складу яких входили українські землі в другій половині ХІХ ст. 2. Визначити й показати на карті, які з українських земель входили до складу: а) Російської імперії; б) Австро-Угорської імперії; в) Османської імперії. Складаємо схему Учні мають дописати у схему «Антанта й Троїстий союз» держави, які входили до цих організацій, і дати відповідь на запитання. 1. Розглянувши уважно схему, якої ви думки про становище, в якому опинилися українці? 2. Які наслідки мала Перша світова війна для українських земель, враховуючи, що фронт проходив територією Галичини і Буковини? Працюємо з текстом підручника Прочитавши текст підручника (Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005, С. 142–143), учні мають дати відповіді на запитання. 1. Як виник легіон Українських січових стрільців? 2. Чого прагнули січовики? У ч и т е л ь. Коли у 1917 році в Росії було повалено царську владу, українські партії та громадські об’єднання утворили Українську Центральну Раду. Очолив її знаний учений Михайло Грушевський. Центральна Рада обрала український уряд — Генеральний Секретаріат і прийняла 4 важливі документи — універсали. Третій універсал проголосив створення Української Народної Республіки (УНР). Події тих років історики назвали Українською революцією. На західноукраїнських землях у 1918 році було проголошено про створення Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР). 22 січня 1919 р. у Києві відбулося урочисте проголошення злуки (об’єднання) ЗУНР та УНР. Цей день увійшов в нашу історію як День соборності України. Складаємо текстову формулу
Працюємо з історичними поняттями Українська Центральна Рада — орган влади в Україні в 1917–1918 рр. Генеральний Секретаріат — український уряд, обраний Центральною Радою. Універсал — державний документ, звернення до народу. V. Перевірка засвоєння нових знань та підбиття підсумків уроку 1. Чому українці під час Першої світової війни опинилися у складі ворогуючих армій? 2. З якою метою було створено легіон Українських січових стрільців? 3. Коли була утворена Центральна Рада? 4. Чому 22 січня 1919 р. вважають Днем соборності України? VI. Домашнє завдання Можливо Вам це буде цікаво | |||||||||||
Переглядів: 4802 | |
Всього коментарів: 0 | |