Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків Вступу до історії України 5 клас


Урок 26 Тема. Україна у Першій світовій війні. Центральна Рада. М. Грушевський

Мета: познайомити учнів з подіями в У країні під час П ершої світової війни 1914–1918 рр., показати героїзм Українських січових стрільців; дати уявлення про перебіг подій в Україні протягом 1917–1920 рр., пояснити причини виникнення Центральної Р ади; розвивати вміння встановлювати хронологічну послідовність історичних подій, виділяти головне, ставити запитання до тексту.

Обладнання: Власов В., Данилевська О . Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; Мисан В. Вступ до історії України. — К .: Ґенеза, 2005; політична карта світу, історичний атлас для 5 класу; портрети М . Грушевського, В. Винниченка, П . Скоропадського; документи та ілюстрації до теми.

Тип уроку: комбінований.

Поняття: «світова війна», «революція», «коаліція», «республіка», «універсал».

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ . Актуалізація знань учнів

Робота в парах

1. Поставити одне одному запитання за темою домашнього завдання.

2. Показати на дошці портрети діячів національно-визвольного українського руху ХІХ ст. і запропонувати учням зробити під ними підписи.

3. Скласти невеличку розповідь про українських меценатів.

ІІІ . Мотивація навчальної діяльності учнів

У ч и т е л ь. Сьогодні на уроці ми з вами переходимо до вивчення подій, що відбувалися в Україні протягом 1914–1920 рр. Ми говоритимемо про

Першу світову війну (1914–1918 рр.). Вона змінила карту Європи через розпад останніх імперій — Російської, Австро-Угорської та Османської.

IV. Вивчення нового матеріалу

Працюємо з історичними термінами

Світова війна — це війна, у якій беруть участь багато країн світу.

Формуємо просторові уміння

Учні за допомогою карти історичного атласа на с. 27 «Українські землі у другій половині ХІХ ст.» мають назвати:

1. Імперії, до складу яких входили українські землі в другій половині ХІХ ст.

2. Визначити й показати на карті, які з українських земель входили до складу:

а) Російської імперії;

б) Австро-Угорської імперії;

в) Османської імперії.

Складаємо схему

Учні мають дописати у схему «Антанта й Троїстий союз» держави, які входили до цих організацій, і дати відповідь на запитання.


1. Розглянувши уважно схему, якої ви думки про становище, в якому опинилися українці?

2. Які наслідки мала Перша світова війна для українських земель, враховуючи, що фронт проходив територією Галичини і Буковини?

Працюємо з текстом підручника

Прочитавши текст підручника (Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005, С. 142–143), учні мають дати відповіді на запитання.

1. Як виник легіон Українських січових стрільців?

2. Чого прагнули січовики?

У ч и т е л ь.

Коли у 1917 році в Росії було повалено царську владу, українські партії та громадські об’єднання утворили Українську Центральну Раду. Очолив її знаний учений Михайло Грушевський.

Центральна Рада обрала український уряд — Генеральний Секретаріат і прийняла 4 важливі документи — універсали.

Третій універсал проголосив створення Української Народної Республіки (УНР).

Події тих років історики назвали Українською революцією.

На західноукраїнських землях у 1918 році було проголошено про створення Західноукраїнської Народної Республіки (ЗУНР).

  22 січня 1919 р. у Києві відбулося урочисте проголошення злуки (об’єднання) ЗУНР та УНР. Цей день увійшов в нашу історію як День соборності України.

Складаємо текстову формулу

ЗУНР

+

УНР

=

Єдина незалежна держава

22 січня 1919 р.

Працюємо з історичними поняттями

Українська Центральна Рада — орган влади в Україні в 1917–1918 рр.

Генеральний Секретаріат — український уряд, обраний Центральною Радою.

Універсал — державний документ, звернення до народу.

V. Перевірка засвоєння нових знань та підбиття підсумків уроку

1. Чому українці під час Першої світової війни опинилися у складі ворогуючих армій?

2. З якою метою було створено легіон Українських січових стрільців?

3. Коли була утворена Центральна Рада?

4. Чому 22 січня 1919 р. вважають Днем соборності України?

VI. Домашнє завдання

Прочитати текст підручника й дати відповіді на запитання до нього (Власов В., Данилевська О. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 21, С. 159–160, С. 166 (запитання 1–4); Мисан В. Вступ до історії України. — К.: Ґенеза, 2005. — § 24, С. 140–144, С. 144 (запитання 1–4).

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків Вступу до історії України 5 клас | Додав: uthitel (30.06.2012)
Переглядів: 4802 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]