Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії 8 клас


Урок 32 Тема. Узагальнення знань за темами «Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній трети


Урок 32

Тема. Узагальнення знань за темами

«Завершення формування світових колоніальних імперій. Міжнародні відносини в останній третині ХІХ ст.» та «Культура народів світу наприкінці ХVІІІ — у ХІХ ст.»

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

• порівнювати кордони основних західноєвропейських країн;

• узагальнювати інформацію з писемних джерел;

• визначати причини, суть та наслідки основних явищ та подій, систематизувати їх;

• порівнювати діяльність видатних історичних осіб, робити висновки;

• класифікувати та застосовувати поняття та терміни.

Хід уроку

I. Основна частина уроку

1. Портретна галерея.

1) Індійський поет і письменник, патріот, активний прихильник реформ і розвитку індійської культури. Перший лауреат Нобелівської премії на Азіатському континенті. (Р. Тагор)

2) Двадцятирічна княгиня. Мужньо билася проти англійців, командувала кавалерійським загоном, була смертельно поранена. Героїня індійського народу. (Лакшмі-баї)

3) Охоронець Нана Сахіба, один із найбільш здібних воєначальників. Уславився своїми партизанськими діями під час боротьби з англійцями. (Т. Топі)

4) Маньчжурська імператриця, що фактично стояла при влади у Китаї у 1861–1908. Вирізнялася жорстокістю і хитрістю. (Ци Сі)

5) Він іменував себе молодшим братом Ісуса Христа. Мріяв про створення «небесної держави», очолив повстання тайпінів. (Хун Сюцюань)

6) Засновник одного з видів абстрактного мистецтва, так званого супрематизму. Автор картин «Англієць у Москві», «Композиція з Моною Лізою», «Чорний квадрат». (К. Малевич)

7) Російський письменник. Основа його реалістичної творчості — світ людських страждань, трагедія ущемленої і приниженої особи. Геніально володів мистецтвом психологічного аналізу. Автор романів «Злочин і покарання», «Ідіот», «Біси», «Брати Карамазови», в яких відбито його найважливіші філософські, соціальні, етичні пошуки. (Ф. Достоєвський)

8) Французький художник, іспанець за походженням. В його творчості виділяється «блакитний» і «рожевий» періоди. Він був основоположником кубізму. Автор полотен «Дів-

чинка на кулі», «Герніка». (П. Пікассо)

9) Американський письменник, публіцист. У своїх творах поєднує реалізм з натуралістичними принципами творчості. Його романи «Сестра Керрі» і «Джені Герхардт» — про долі простих дівчат. (Т. Драйзер)

10) Нідерландський живописець, представник постімпрессіонізму. Творив трагічні образи у хворобливо-напруженій, гранично експресивній манері, побудованій на контрастах кольору

і поривчастого ритму. Автор полотен «Дорога з кипарисами і зірками», «Пейзаж в Овері після дощу». (В. ван Гог)

11 ) Французький письменник. Майстер короткої розповіді. Вирізнявся тверезістю й гостротою соціального аналізу. Автор романів «Життя», «Милий друг». (Г. де Мопассан)

12) Російський поет. Опублікував збірку «Вірші про Прекрасну Пані», де постав перед читачем як лірик-символіст. (О. Блок)

13) Російський співак і прозаїк, драматург і перекладач, критик і теоретик вірша, історик і літературознавець. Основоположник російського символізму. (В. Брюсов)

2. Заповніть порівняльну таблицю «Національно-визвольні повстання в Індії та Китаї».

Питання для порівняння

 

Повстання в Індії

1857–1859 рр.

Повстання в Китаї

1850–1864 рр.

Причини повстань

 

 

Учасники

 

 

Проти кого спрямовані

 

 

Мета повсталих

 

 

Причини поразки

 

 

3. Виправте помилкові твердження.

1) Уперше закон збереження й перетворення енергії був сформульований англійським фізиком Д. Джоулем. (Німецьким фізиком Р. Майєром)

2) Систему неевклидової геометрії обґрунтував знаменитий французький учений А. Лавуазьє. (Російський вчений М. Лобачевський)

3) Е. Делакруа — автор картини «Свобода, яка веде народ», в якій відображені події Великої французької революції, став засновником «барбизонської школи». (Делакруа — автор картини «Свобода, яка веде народ», в якій відображені події революції в Парижі 1830 р. Засновниками «барбізонської школи» стали Ж. Мілле, Т. Руссо та Е. Діас.)

4) Е. Мендель та Г. Мендель були авторами музичних творів «Болеро» та «Іспанської рапсодії». (Автор музичних творів «Болеро» та «Іспанської рапсодії» — К. Дебюссі. Е. Мендель та Г. Мендель представляли біологічні науки.)

5) К. Бенц став родоначальником нової галузі — авіації. (К. Бенц побудував перший чотириколісний автомобіль. Батьками авіації вважають братів Райт.)

6) Перший хмарочос з’явився у Франції. (У США)

7) У 90-х рр. в архітектурі продовжували панувати стилі класицизм і бароко. (Модерн)

8) «Хаджі Мурат», «Козаки», «Кавказький полонений» належать перу Ф. М. Достоєвського. («Хаджі Мурат», «Козаки», «Кавказький полонений» належать перу Л. М. Товстого.

Достоєвський — автор творів «Бідні люди», «Принижені й ображені».)

9) Норвежець Г. Ібсен прикував до себе увагу всієї Європи творами «Син вовка», «Діти морозу», «Янкі при дворі короля Артура». (Норвежець Г. Ібсен прикував до себе увагу всієї

Європи творами «Бранд», «Пер Гюнт». Автор «Син вовка», «Діти морозу» — Джек Лондон, «Янкі при дворі короля Артура» — Марк Твен.)

10) Честь винаходу телефону належить І. Сикорському. (Телефон винайшов А. Белл. І. Сикорський — конструктор біпланів.)

11 ) Автор вислову «Європі, і перш за все Росії, потрібна сильна Франція» — канцлер Німеччини фон Бюлов. (Російський канцлер О. Горчаков.)

12) США у ІІ пол. ХІХ ст. здійснювали політику «блискучої ізоляції». (Англія здійснювала політику «блискучої ізоляції».)

II. Оцінювання знань учнів

Оцінку 12 отримує той учень, який набрав найбільшу кількість балів в особистому заліку. Розрив між оцінками може складати від 3 до 7 балів на розсуд учителя та за результатами уроку.

III. Домашнє завдання

Підготуватися до тематичного оцінювання.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків всесвітньої історії 8 клас | Додав: uthitel (07.11.2012)
Переглядів: 5091 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]