Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії 6 клас


Утворення держави та цивілізації у Єгипті.

Урок 12
Тема: Утворення держави та цивілізації у Єгипті.
Мета: характеризувати стародавню Єгипетську державу, його структуру, визначити особливості життя різних верств у Єгипті, познайомитись з господарським та повсякденним життям єгиптян;з’ясувати, що визначало образ життя та побут мешканців Єгипту; розвивати уміння працювати з різними історичними джерелами, робити висновки, розвивати навички критичного мислення; виховувати інтерес до історії.
Тип уроку:комбінований.
Обладнання: підручник Всесвітня історія. Історія України: підручник для 6-го кл. загальноосвіт. уч. зак./А.Г. Бандровский, В.С. Власов. – Київ: Генеза,2014.-272. Атлас «Історія стародавнього світу», уривок з мультфільму "Історія стародавнього Єгипту", презентація, контурна карта, кольорові олівці, слайди, завдання для самостійної роботи, вірші, повчання Хети, сина Дуауфа, своєму сину Пепі, таблички з написами ( фараон, жерці, вельможі, номархи, чиновники, писарі, воїни, селяни, ремісники, раби), ілюстрації одягу єгиптян, кошик, слова (Єгипет, фінікові пальми,крокодили, риби, Середземне море, дельта, приватна власність, Білий та Блакитний Ніл, клімат, багатство, населення)
Історичні терміни та поняття: «держава», «фараон», «вельможа», «раб», «чиновники»,
«система зрошення».
Хід уроку
Організаційний момент
Вітання.
I. Актуалізація знань. (7 хв.)
Перевірка домашнього завдання.
Слово вчителя.
На минулому уроці ми з вами познайомились з природно-географічним становищем Стародавнього Єгипту.
Робота з мапою.
Покажіть на мапі Стародавній Єгипет і визначте його географічне розташування.
Робота з контурною мапою ( переглянути фрагмент мультфільму )відео1
Використовуючи кольорові олівці:
А) Відмітити річку Ніл.
Б) Відзначте найбільші міста Єгипту.
Ігрова ситуація «Чарівний кошик»
Систематизація матеріалу
Зберіть інформацію по колу в кошик.
Витягніть із чарівного кошика слово, пов'язане з історією стародавнього Єгипту та складіть з них речення.
Слова
- Єгипет.
- Крокодили, риби.
- Середземне море.
- Дельта.
- Іл.
- Приватна власність.
- Білій та Блакитний Ніл.
- Клімат.
- Багатство.
- Населення.
II.Вивчення нового матеріалу. (30 хв.)
План
1.Зрошувальне землеволодіння.
2.Структура єгипетського суспільства.
3.Спосіб життя та побут єгиптян.
Мотивація уроку.
Слово вчителя
Сьогодні на уроці ми з вами відправимось у захоплюючу мандрівку по Стародавньому Єгипту, дізнаємось як будувалась зрошувальна система, познайомимось з структурою єгипетського суспільства, ми з вами дізнаємось, як правили фараони, хто такі жерці та вельможі, писці, воїни, землероби та ремісники, раби, розглянемо спосіб життя та побут єгиптян, допоможуть нам в цьому артисти, читачі віршів.
Спочатку у Єгипті було близько 42 держави. Їх правителі часто боролися один з одним-переможці захоплювали переможених. Деякі правителі стали називати себе царями. Цар - правитель, уособлював вищу законодавчу, військову, судову та релігійну владу. Поклонялись йому, як богу Ра. В кінці кінців, долина Нілу була розділена між двома великими царствами: в низині річки, утворився Нижній Єгипет, а вище по течії – Верхній Єгипет.
Щоб займатися землеробством, єгиптянам необхідно було постійно здійснювати іригаційні роботи – підвід води на поля, де відчувалась потреба у вологості з ціллю підвищення родючості грунтів, ( робота з поняттям, учні записують у зошит слайд1) було важко для окремої сім’ї, тому вони об’єднувались в общини на чолі з вождями. Такі общини називались номи, а вожді – номархами. У кожній частині Єгипту було приблизно по 20 номів.
Цар Верхнього Єгипту носив білу корону, схожу на високий шолом, а символом цієї держави була квітка лотоса.
Корона Нижнього Єгипту була червоного кольору, державним символом був папірус.
Слайд 2.
Між двома царствами відбувалися тривалі та запеклі війни. Близько 3100 років до. н.е. цар Верхнього Єгипту Міна остаточно підкорив Нижній Єгипет і об’єднав всю країну. Він став носить подвійну корону. Правителів Єгипту стали називати фараонами. Першою столицею єгипетської держави стало місто Мемфіс.
Робота з термінами та поняттями
Держава — особливий спосіб організації суспільства, створений для підтримки порядку, оборони від зовнішніх ворогів.
Робота зі схемою
Учитель демонструє схему та пояснює ознаки держави.

Запитання:
1) Як ви вважаєте, чому за умов первісного ладу не існувало держави?
2) Скільки номів утворилося в Єгипті?
3) Хто очолював номи?
4) Поясніть причину ворожнечі між номами.
5) До яких наслідків, на вашу думку, могла призвести ворожнеча між номами?
6) Що таке держава?
Зрошувальне землеволодіння.
Слово вчителя.
Що являло собою зрошувальне землеволодіння стародавніх єгиптян послухаємо учня, який представить нам презентацію «Зрошувальне землеволодіння Стародавнього Єгипту».
Де ще єгиптяни брали воду і як її зберігали подивимось фрагмент із мультфільму.відео2
Запитання до учнів:
1.Де єгиптяни навчились зберігати воду?
2.Що таке шадуф?
Фізкультурна хвилинка!
Стародавні єгиптяни поклонялись богу сонця та складали на його честь хвалебні пісні. «Відродимо» хвалебну пісню богу сонця.
Коли ти встаєш та сходиш на сході-гониш темряву, то уся земля торжествує.
Від променів твоїх оживають квіти та рослини на полях.
Птахи вилітають із гнізд і співають тобі хвалу.
Сіяння твоє проникає у глибини вод, а на поверхні річки плещуться риби.
Люди прокидаються, піднімають руки до тебе та беруться за роботу. Встали, руки вгору, потягнулися.

Зап’ястями рук робимо «ліхтарики»

Руки в сторони, зображуємо політ крилами

Витягніть руки перед собою, зап’ястям зображуємо плескання риб.
Руки вгору, потягніться, опустіть руки, сіли на місце.
Структура єгипетського суспільства.
Слово вчителя.
«Всесильним владикою Єгипту був фараон»
Вчитель на дошку прикріплює елемент схеми-Фараон
Послухайте, що говорить сам фараон, підготовлений учень, виразно читає віршовані строки.
Читає 1 учень:
Кто превзойдет меня? кто будет равен мне?
Деянья всех людей - как тень в безумном сне,
Мечта о подвигах, как детская забава.
Я исчерпал до дна тебя, земная слава!
И вот стою один, величьем упоен,
Я вождь земных царей и царь - я фараон!
Слово вчителя.
Фараону підкорялись жерці.
Вчитель на дошку прикріпляє наступний елемент схеми - Жерці
Жерці - це служителі храмів, вони здійснювали релігійні обряди та служіння.
Послухаємо, про що нам розповість жрець.
Читає 2 учень:
Я жрец Исиды светлокудрой,
Я был воспитан в храме ФТА,
И дал народ мне имя - Мудрый,
По то, что жизнь моя чиста.
Слово вчителя.
«…Йому підкорялись вельможі – царські радники, військові начальники».
Вчитель на дошку прикріпляє наступний елемент схеми – вельможі, номархи, чиновники.
«…Могутність фараона забезпечувало велике, добре навчене військо»
Вчитель прикріпляє табличку до дошки – воїни
Давайте послухаємо, про що співають воїни, котрі повертаються з військового походу.
Читає 2 учень:
Это войско вернулось с удачей!
Оно сожгли поселки соседей.
Это войско вернулось с удачей,
Оно там поразило десятки отрядов!
Это войско вернулось с удачей,
Оно привело многие отряды в плен.
«…У фараона та вельмож знаходились на службі писарі (слайд), на фараона працювали ремісники (слайд), селяни (слайд)»
Вчитель прикріпляє на дошку табличку з написом – писарі, ремісники, селяни.
А чим займались писарі, ремісники, селяни, ви дізнаєтеся, подивившись невелику театралізовану виставу підготовлену учнями.
Повчання Хеті, сина Дуауфа, своєму синові Пепі.
Будь писарем. Сину мій, добре живеться писарям у Єгипті…Писарі ведуть облік податків фараона, вони завжди чисто одягнені, і в них удосталь усілякої їжі.
Важко опанувати грамоту, батьку, чому я обов’язково повинен стати писарем?..Ось поглянь: на березі землероби збирають багатий урожай, певно їм добре живеться. Я хочу бути землеробом: весь день вони на повітрі, завжди в них до столу свіжі коржі з медом, молоко, овочі, м’ясо.
Ти помиляєшься, - говорить старий, - жалюгідна доля у селян. Цілий день працює землероб під палючим сонцем і лише надвечір повертається до своєї хатини. Вечеряє він черствим коржем і тільки-но ляже спати, як дружина будить його: «Надійшов час уставати, вже розвиднілось…»
Я не знав цього, - каже син, - годі я стану ремісником, буду ткачем…
Ти погано знаєш життя міських ремісників: ткач сидить цілий день, зігнувшись біля верстата, і вдихає пил від ниток… А красиві тканини, що їх робить ткач, носять інші: вельможі фараона, воєначальники, писарі. Буть писарем, сину мій!...
О сину мій, якби я міг змусити тебе полюбити книги навіть більше, ніж рідну матір!»
Запитання до учнів:
1.Чому батько переконував сина стати писарем?
2.Як ви вважаєте, чому син не хотів навчатися?
Спосіб життя та побут єгиптян.
Робота в групах.
Клас поділяється на 6 груп кожна отримує конверт в якому знаходяться елементи одягу різних прошарків єгипетського суспільства потрібно їх вірно вдягнути допоможе матеріал підручника стор.61-62.Дод. 2

1 група – Фараон; 2 група – Жерці; 3 група – Землеробів; 4 група – Воїна;5 група –Вельможі.
III. Закріплення матеріалу. (5 хв.)
Самостійна робота дод.3
Ключ до самостійної роботи 1-в,2-б,3-В, 4-г.
IV.Домашнє завдання. ( 1 хв.)
Параграф11
Оцінювання учнів.
V.Рефлексія.
Кросворд у вигляді піраміди.
1.Людина, котра виготовляла на продаж вироби ручним способом, користуючись власними знаряддями праці (ремісник)
2.Відому і багату людину, котра займала високу державну або придворну посаду називали
( вельможа)
3.Кого називали «той, хто живе у палаці» (фараон)
4. Пристрій схожий на колодязний «журавель», для підняття води на вищий рівень (шадуф)
5.Поселення, в котрих будували зрошувальну систему, котрі складались із каналів і ставків називали (ном)
6.Назва річки котра протікала вздовж Єгипту (Ніл)
7.Як єгиптяни називали бога сонця? (Ра).
IV.Домашнє завдання. ( 1 хв.)
Параграф11
Оцінювання учнів.



Додаток 1
Стародавній Єгипет


Додаток 2
Одяг фараона


Одяг Вельможі


Одяг жерців


Одяг воїна



Одяг землеробів


Додаток 3
Самостійна робота.
1.На якій річці розташований Єгипет?
А) Дніпро Б) Амазонка
В) Ніл Г) Єфрат
2.Як називалися області у Єгипті?
А) марка Б) ном
В) номарх Г) регіон
3.Як називали державного службовця у Єгипті?
А) ремісник Б) вельможа
В) чиновник Г) раб
4.Як називали правителя Єгипту?
А) цар Б) король
В) князь Г) фараон
5.Дайте визначення поняттям:
Держава-____________________________________________________________________________________________________________

Технологічна карта уроку

Предмет, клас Історія (інтегрований курс) 6 клас
Тема уроку, № уроку по темі Утворення держави та цивілізації у Єгипті. № 12
ФІП вчителя Новікова Людмила Миколаївна
Тип уроку комбінований
Педагогічні технології Дослідницький метод, використання ІКТ
Мета уроку Характеризувати стародавню Єгипетську державу, його структуру, визначити особливості життя різних верств у Єгипті, познайомитись з господарським та повсякденним життям єгиптян; з’ясувати, що визначало образ життя та побут мешканців Єгипту; розвивати уміння працювати з різними історичними джерелами, робити висновки, розвивати навички критичного мислення; виховувати інтерес до історії.

Завдання уроку
навчаюча
розвиваюча
виховна
Характеризувати стародавню Єгипетську державу, його структуру, визначити особливості життя різних верств у Єгипті, познайомитись з господарським та повсякденним життям єгиптян; з’ясувати, що визначало образ життя та побут мешканців Єгипту Розвивати уміння працювати з різними історичними джерелами, робити висновки, розвивати навички критичного мислення. Виховувати інтерес до історії.
Обладнання компьютер, проектор, экран.

Використані джерела інформації Я иду на урок истории. Древнейшая и древняя история: Книга для учителя. – М: Издательство «Первое сентября» 1999г.
Інтернет ресурси.
Організаційна структура уроку
Етап 1 <найменування етапу > Актуалізація знань.
Мета Перевірка домашнього завдання
Тривалість етапу 7 хв.
Ілюстративні і дидактичні матеріали. Контурна мапа, кольорові олівці, мапа, кошик, слова. перегляд фрагменту мультфільму.
Форма організації діяльності учнів. Перевірка знань біля мапи. Перегляд відео та самостійна робота з контурною мапою. Усне опитування за допомогою підготовлених слів.
Функції викладача на даному етапі. Правильність відповідей біля карти, контроль за виконанням завдань в контурній мапі. Складання розповіді із запропонованих слів.
Прийоми та форми роботи. Робота біля мапи, перегляд відео, робота з контурною мапою, ігрова ситуація «Чарівний кошик».
Форма контролю Контурна мапа, усне опитування.
Етап 2 <найменування етапу > Вивчення нового матеріалу.
Мета Познайомитись із особливістю зрошувальної системи яка була створена єгиптянами, розглянути структуру єгипетського суспільства, дізнатись як правили фараони, хто такі жерці, вельможі, писці, воїни, землероби, ремісники, раби, з’ясувати, що визначало образ життя та побут мешканців Єгипту.
Тривалість етапу 30 хв.
Ілюстративні і дидактичні матеріали. Слайди, уривок з мультфільму, презентація «Зрошувальне землеволодіння Стародавнього Єгипту, вірші, повчання Хеті, сина Дуауфа, своєму синові Пепі, таблички з написами, конверти з фрагментами одягу Єгиптян.

Форма організації діяльності учнів. Слухають пояснення вчителя про створення єгипетської держави, записують у зошит нові історичні поняття, працюють зі схемою та відповідають на запитання, дивляться підготовлену учнем презентацію «Зрошувальне землеволодіння Стародавнього Єгипту», переглядають відео та відповідають на запитання, фізкультурна хвилинка, слухають підготовлені учнями вірші про різні прошарки єгипетського суспільства, дивляться театралізовану виставу підготовлену учнями і відповідають на запитання вчителя, працюють у групах складаючи фрагменти одягу одного із верств суспільства.
Функції викладача на даному етапі. Пояснення вчителем нового матеріалу, робота зі схемою, показ відео, проведення фізкультурної хвилинки, за допомогою табличок будує структуру єгипетського суспільства, розподіл учнів для роботи в групах.
Прийоми та форми роботи. Презентації, відео, технологія критичного мислення, робота с підручником, слайди, читання віршів, театралізована сценка, фізкультурна хвилинка, робота в групах.
Форма контролю Проміжний контроль, відповіді на запитання
Етап 3…< найменування етапу > Закріплення матеріалу
Тривалість етапу 5 хв.
Ілюстративні і дидактичні матеріали. Завдання самостійної роботи.
Форма організації діяльності учнів. Індивідуальна робота учнів
Функції викладача на даному етапі. Перевірка правильності відповідей
Форма контролю Самостійна робота.
Етап 4<найменування етапу > Домашнє завдання
Мета Націлити дітей на виконання домашнього завдання
Тривалість етапу 1 хв.
Форма організації діяльності учнів. Записати в щоденник параграф11
Оцінювання учнів.

Функції викладача на даному етапі. лектор
Етап 5…< найменування етапу Рефлексія
Мета Перевірка знань отриманих на уроці.
Тривалість етапу 2 хв.
Форма організації діяльності учнів. Розгадати кросворд
Функції викладача на даному етапі. лектор

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків всесвітньої історії 6 клас | Додав: Довженковец (29.02.2016) | Автор: Новікова Людмила Миколаївна E
Переглядів: 2009 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]