Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків всесвітньої історії 6 клас |
Мета: дати уявлення про місце історії стародавнього світу у всесвітній історії; розглянути періодизацію історії людства; дати визначення понять «цивілізація», «археологія», «антропологія», «етнографія»; розвивати хронологічні вміння; виховувати в учнів зацікавленість до історії людства. Тип уроку: засвоєння нових знань та вмінь. Обладнання: Голованов С., Костирко С. Історія стародавнього світу (к., 2006), Шалагінова о., Шалагінов Б. Історія стародавнього світу (к., 2006), роздавальний матеріал, політична карта світу. Поняття: «історія cтародавнього світу», «цивілізація», «етнографія», «антропологія», «археологія». ХІД УРОКУ І. Організаційний момент Повідомлення теми та мети уроку. ІІ. Мотивація навчальної діяльності У ч и т е л ь. у 5-му класі ви познайомилися з минулим нашої країни. А нині ми вирушаємо в ті часи, коли на нашій планеті з’явилися найдавніші люди, почало формуватися людське суспільство, виникли перші держави. Цей період історії вивчає особлива наука — історія стародавнього світу, яка досліджує початки всесвітньої історії і, відповідно, є її складовою. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Учитель розповідає про будову підручника, умовні позначки, правила роботи з ним. Працюємо зі схемою «Періодизація всесвітньої історії» (Періодизація всесвітньої історії записується в зошит.) У ч и т е л ь. Важливим під час вивчення історії стародавнього світу є розуміння поняття «цивілізація». Формуємо поняття Працюємо зі схемою Завдання 1. Наведіть приклади речових, писемних та усних історичних джерел. 2. Яка наука вивчає матеріальні історичні джерела? (Археологія) 3. Які ще допоміжні історичні науки ви знаєте? (Геральдика, сфрагістика, нумізматика, хронологія) У ч и т е л ь. Допоміжними історичними науками є також етнографія та антропологія. (Визначення понять записується в зошиті.) Антропологія — наука, що вивчає походження і розвиток людини, залишки викопних істот. Працюємо в парах Для закріплення та кращого запам’ятовування матеріалу учні мають співвіднести поняття та їх визначення.
Відповідь: 1 Е, 2 Б, 3 А, 4 г, 5 В, 6 Д. Учитель будує лінію часу і пропонує учням відповісти на запитання. 1. Яка подія вважається початком нашого літочислення? 2. Яку дату прийнято вважати роком народження Ісуса Христа? 3. Яку назву отримав період історії після народження Ісуса Христа? Учитель має пояснити дітям, що відлік років до нашої ери ведеться у зворотному напрямі. 2. Повстання Спартака відбулося у 76 р. до н. е. В якому столітті й тисячолітті це сталося? ІV. Домашнє завдання Опрацювати матеріал підручника і нові поняття. Можливо Вам це буде цікаво | |||||||||||||
Переглядів: 8360 | |
Всього коментарів: 0 | |