Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови та літератури


ІМЕННИК ЯК САМОСТІЙНА ЧАСТИНА МОВИ: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ
ТЕМА: ІМЕННИК ЯК САМОСТІЙНА ЧАСТИНА МОВИ: ЗАГАЛЬНЕ ЗНАЧЕННЯ, МОРФОЛОГІЧНІ ОЗНАКИ, СИНТАКСИЧНА РОЛЬ
МЕТА: повторити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак іменника; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити іменники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння правильного і доцільного використання іменників у власних висловлюваннях за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу звернути виховувати найкращі людські якості.
ОБЛАДНАННЯ: теоретичні схеми (кластери), дидактичний матеріал, підручник (Глазова О.П. Українська мова: підруч. для 6кл. загальноосвіт. навч. закл./ О.П. Глазова. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2014. – 240с.: іл.).
ТИП УРОКУ: урок повторення з елементами поглиблення.

ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Бесіда за теоретичним матеріалом:
* На які дві групи діляться частини мови?
* Назвіть службові частини мови?
* Назвіть самостійні частини мови?
Створення таблиці методом кластерів
Частини мови

самостійні службові
іменник прийменник
прикметник сполучник
займенник частка
числівник
дієслово
прислівник
Розподільний диктант
У першу колонку запишіть іменники, у другу – інші частини мови.
Веселий, батьківщина, відволікати, гармонія, Владислав, тихо, маленький, родина, символізувати, прапор, я, материнський, людина, особистість, говорити, бажання, нікого, мандаринка, восени, весна.
_________ - це іменники.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Робота з підручником
Опрацювання теоретичного матеріалу з теми «Іменник»
(§ 19, ст. 96).
Самостійна робота
Спираючись на знання отримані в початкових класах і теоретичний матеріал з підручника, учні самостійно складають схему з теми «Іменник як частина мови» (метод кластерів).
Іменник

загальне значення синтаксична роль морфологічні ознаки
називає предмет влані і загальні назви підмет ( _____ )
істоти та неістоти додаток ( _ _ _ _ )
рід
число
відмінок
відміна

Творча вправа
1. Запишіть 6 іменників, що відповідають на запитання «що?»
2. Поставте слова «Батьківщина», «серденько», «мама», «козак», «їжак», «вовк» в кличному відмінку.
3. Побудуйте речення таким чином, щоб іменник «осінь» виступав в одному випадку підметом, а в іншому – додатком, в третьому - присудком.
4. Запишіть в зошит 6 іменників власних назв, що пишуться в лапках.
V. СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
Практичне завдання
Записати речення, в реченнях визначити іменники, дати їм характеристику за раніше складеною схемою («Іменник»)
1. Згадую мамину руку на чолі. 2. Висока гора відбилась сірим світлом. 3. Сірко був людиною відважною. 4. Наздогнав Вітя діда й повернув йому гаманець. 5. Вродлива сусідка несла букет прекрасних квітів. (________ - це іменники.)
Бесіда за опрацьованим теоретичним матеріалом
1. Що нового ви дізнались про іменник?
2. За чим змінюється ця частина мови?
3. Яким найчастіше виступає членом речення?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ, ІНСТРУКТАЖ
§ 19 (ст. 96) – вивч., схеми в зошиті – вивч., впр. 202 (п.) – ст. 97.
VІІ. ПІДСУМКИ. РЕФЛЕКСІЯ

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків української мови та літератури | Додав: anyayarmak88 (18.02.2016) | Автор: Ярмак Анна Сергіївна E
Переглядів: 1298 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]