Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови 7 клас |
Контрольна робота за темою "Дієслово"
7 клас Контрольна робота з мовної теми «Дієслово (ІІ частина)» Тестово-практичні завдання І рівень (кожна правильна відповідь - 2 б) 1. Дію або стан предмета як процес без вказівки на особу, рід, число, час, спосіб називає а) дієприкметник; б) дієприслівник; в) неозначена форма дієслова. Записати будь-яке дієслово, поставивши його в початковій формі, скласти (пригадати) та записати речення із дієсловом у неозначеній формі . 2. Існують такі способи дієслова: а) доконаний і недоконаний; б) дійсний, умовний, наказовий; в) минулий, теперішній, майбутній. Скласти та записати речення, визначити спосіб вжитих у ньому дієслів 3. Безособове дієслово означає а) дію без відношення до будь-якої особи; б) дію, можливу за певної умови або бажану; в) дію, яка відбуватиметься після розповіді про неї. Скласти (пригадати) і записати речення з безособовим дієсловом 4. Форма будеш знати - це а) проста форма недоконаного виду дієслова майбутнього часу; б) складена форма недоконаного виду дієслова майбутнього часу; в) проста форма доконаного виду дієслова майбутнього часу. Будь-яке дієслово недоконаного виду поставити в усіх можливих формах майбутнього часу або скласти (пригадати) і записати речення, що вміщує складену форму недоконаного виду дієслова майбутнього часу 5. Букви е (є) пишуться в особових закінченнях діслів: а) любиш, приходиш, колотиш; б) колеш, повертаєшся, продовжуєш; в) сидиш, приносиш, веселишся. Дієслово гортаєш (клеїш, борешся, змагаєшся) записати фонетичною транскрипцією 6. Разом з не пишуться такі дієслова: а) недобачати, недочувати, недосипати; б) не наполягати, не судити, не намагатися; в) не доганяти, не домагатися, не доручати. Скласти (пригадати) і записати речення, що містить дієслово з префіксом недо- ІІ рівень (кожна правильна відповідь - 3 б) 1. Переписати, подані в дужках дієслова ставлячи в потрібній часовій формі. Визначити час і вид кожного з дієслів. Барвінок – вічн…зелена трав…яниста рослина, лис…тя якої (зберігати) зелений колір навіть під снігом. Живуч…сть і витриваліст… барвінка, його красу (оспівувати) у багатьох народних піс…нях. З давніх…давен барвінок (стати) символом молодос…ті, кохан…я та шлюбу. 2. Подані дієслова поставити у формі третьої особи множити теперішнього чи майбутнього часу і записати у дві колонки за дієвідмінами. Навчити, блищати, жовтіти, сидіти, нищити, плести, робити, вимикати, дзвеніти, цінити, точити, лікувати, дружити, вабити, в’язати, виходити. 3. Переписати, розкриваючи дужки. (Не)гайся у добрі. (Не)обізлися в горі. (Не)війся у вітрах. І (не)брудни свій путь. (Т.Севернюк.) У мене так серце закам’яніло, що я вже й плакати (не)здужав. (О.Кониський.) Люби життя, але умій при цьому ти (не)навидіть всяку цвіль і гнидь. (Л.Забашта.) Я ніколи (не)стомлюся жити, і життя мені (не)розлюбить. (Ф.Мисик.) Я (не)стямився, коли роса, а далі й вечір упали на діброви. (М.Стельмах.) 4. Записати речення, виписати 3 дієслова, зробити їх морфологічний розбір: Посадіть калину в чистім полі! Хай вона освятить час. Зазирни у дзеркало – і побачиш людину, яку ти міг би зробити кращою. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 7135 | |
Всього коментарів: 0 | |