Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови 11 клас |
СТУПЕНІ ПОРІВНЯННЯ. НАПИСАННЯ СКЛАДНИХ ПРИКМЕТНИКІВ
Мета: повторити знання про ступені порівняння прикметників і прислівників, удосконалити навички доцільного їх використання; закріпити знання про складні прикметники та навички їх правопису; розвивати мовленнєву гнучкість; виховувати інтерес до читання. Внутрішньопредметні зв’язки: морфологія і орфографія, словотвір, морфологія і орфографія, лексика, синтаксис і пунктуація, твір і орфографія, мова і мовлення. Міжпредметні зв’язки: мова і література, українська і російська мова. Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок. ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Ознайомлення учнів із темою, завданнями та цілями уроку ІІІ. Актуалізація пізнавальних ресурсів та опорних знань і вмінь учнів Творче спостереження над мовним матеріалом у висловлюванні
Визначте складні слова та ступені порівняння, що зустрілися в тексті. Який зміст передається з їх допомогою? Поясніть пунктуацію. ІV. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу Самостійна робота аналітичного характеру
Випишіть спочатку речення з прикметниками у формі вищого і найвищого ступенів, а потім із прислівниками в аналогічних формах. Що вам відомо про види ступенів порівняння та їх творення? 1. Швидше і швидше котилися хвилі, заливали все, розливались ширше і помалу заспокоювалися. Вони гомоніли все тихше і тихше, із їх гомону виникала пісня (Леся Українка). 2. Квіти чим далі ставали чуйнішими і барвистішими (М. Олійник). 3. Українська музика і поезія є найбільш розкішною, найбільш запашною з усіх квіток світової народної творчості (А. Луначарський). 4. Одеса — одне з найбільш театральних міст України. 5. Вони поспішали якнайшвидше вийти з лісу. Творча робота
Подані прикметники поставте у формі вищого і найвищого ступенів. З двома-трьома (на вибір) складіть речення і запишіть. Дорогий, доступний, повільний, добрий, глибокий, потужний, тонкий, чистий, широкий, ясний. Диктант-переклад
Перекладіть українською мовою і порівняйте способи творення ступенів порівняння якісних прикметників в обох мовах. Складіть із ними (на вибір) 2–3 речення і запишіть. Лінгвістичне спостереження
Прочитайте складні прикметники, поясніть їх творення та правопис. Вибіркове письмо
1.Жадібно всмоктувала земля (житє)дайне тепло, тяглась до сонця незчисленними голками прорості, (ясно)фіалковими гронами бузку, смолистим листом тополь і синюватими стрілками соснових паростків. (Біло) крилими кораблями пливли (сліпучо)білі хмари, громадились над обрієм димчастими гірськими кряжами (З. Тулуб). 2. На півдні, біля неспокійного Чорного моря, запломеніли буйним вогнем (рожево)блакитні квіти мигдалю.
4. (Двадцятип’яти)годинний політ Германа Титова блискуче завершив серію досліджень з важкими (багато)тонними кораблями-супутниками. 5. На сучасному етапі і вчителі, і учні ведуть (науково)дослідницьку роботу. 6. Якими тільки барвами не грає степ у жнива! То (попелясто)жовтою житньою, то (мідно)червоною пшеничною, то (зелено)темним полиском кукурудзи, то (біло)пінною ряснотою гречки. Кожний колос від подиху вітру міниться проти сонця, утворюючи (зелено) (голубовато) (синьо)сірі кольори (І. Цюпа). V. Підсумок уроку
Розкажіть про ступені порівняння прикметників і прислівників. Наведіть приклади на різні правила правопису складних прикметників. Поясніть орфограми та пунктограми в реченні. VІ. Домашнє завдання Складіть власну інтернет-сторінку з теми «Ступені порівняння прикметників і прислівників» у вигляді узагальнювальної схеми чи таблиці. Складіть словниковий диктант за темою «Правопис складних прикметників». Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 9081 | |
Всього коментарів: 0 | |