Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків української мови 10 клас |
Урок № 30 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 11. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ
Урок № 30 УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 11. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ (СТАТТЯ В ГАЗЕТУ) Мета: виявити рівень сформованості вмінь учнів самостійно створювати писемне висловлювання в публіцистичному стилі на морально-етичну тему; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, мисленнєві процеси; виховувати прагнення до самопізнання і саморозвитку, емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення (урок контрольного твору). ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Вступне слово вчителя Життя і часу невгамовна плинність: Народження — нестримний розквіт — тлінність… У чому сенс життя? Його безцінність? Що випадковість? Що закономірність? (Н. Супруненко) Що ж таке сенс життя? Чи задавалися ви колись питаннями про сенс життя, ваше призначення на землі? У словнику подано таке тлумачення слова: Сенс — найосновніше, найістотніше в кому-, чому-небудь; суть, сутність, зміст, головне, підоснова, ядро, смисл, єство, квінтесенція, раціональне зерно, сіль, толк. У чому полягає сенс життя? Може, сенс людського життя полягає в тому, щоб людина реалізувала себе в різних сферах життєдіяльності. А яка ваша думка? Які найважливіші умови самореалізації? Висловіть свою позицію у творі публіцистичного стилю (статті в газету на морально-етичну тему). Пригадайте ознаки публіцистичного стилю, особливості будови тексту (статті). Чи є тема «У чому полягає сенс життя» морально-етичною? Відповідь обґрунтуйте. Під час написання твору можете скористатися поданими афоризмами й опорними словами. Є тільки один шлях осягнення — діяти (П. Коельо). Ви не можете нічого зробити з довжиною вашого життя, але ви можете щось зробити з його шириною і глибиною. Хто не йде вперед, іде назад: стану нерухомості не існує (В. Бєлінський). Того, хто бажає йти, доля веде, того, хто не бажає,— тягне. Щоб спланувати маршрут до мети, треба спочатку знати, де ти знаходишся. Опорні слова: особистість, доля, життєвий успіх, саморозвиток, самовдосконалення, бажання, людські вчинки, моральні цінності. ІІ. Самостійне складання плану твору (складного) ІІІ. Написання роботи на чернетці ІV. Редагування твору і переписування начисто • Перевірте свою роботу за схемою «Вимоги до твору в 10 класі» і внесіть необхідні корективи (див. додаток). V. Самостійна перевірка написаного Метод рецензії • Прорецензуй свій твір з позиції читача. VI. Домашнє завдання (на вибір) • Підготуйте виступ на тему «У чому сенс життя жінки/чоловіка?» • Знайдіть у періодиці статтю про сенс життя, проаналізуйте її. • Повторіть складні випадки правопису. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 8534 | |
Всього коментарів: 0 | |