Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 9 клас


Урок № 69 Т ема. Урок узагальнення та систематизації вивченого протягом року матеріалу

Мета: узагальнити та систематизувати вивчений протягом року матеріал; розвивати увагу, комунікативні навички, уміння працювати в групі; виховувати прагнення пізнання; активізувати читацькі інтереси учнів.

Обладнання: аркуші паперу формату А1 для роботи в групах, маркери, клейка стрічка для кріплення презентованного матеріалу; портрети поетів та письменників, над вивченням творчості яких учні працювали впродовж року; картки із висловлюваннями відомих людей.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

У ч и т е л ь. На сьогоднішньому уроці ми підіб’ємо підсумки усього того, що ми робили впродовж навчального року. Звісно, ми не можемо заново обговорити опрацьовані твори чи пригадати біографічні відомості про письменників і поетів. Однак, ми спробуємо відновити у своїй пам’яті те, що нам здалось найцікавішим або найзначнішим. Майже до кожного уроку в нас був підібраний відповідний епіграф. Раніше епіграфи вам пропонував учитель. Сьогодні епіграф обиратимете ви самі, усі разом і кожен окремо. Сподіваюсь, сьогодні кожний із вас пройде стежиною від епохи бароко до європейського романтизму і реалізму.

ІІ. Робота над темою уроку

1. Вибір учнями епіграфа

Учням пропонуються картки із висловлюваннями відомих людей. Кожен учень обирає вислів, який, на його думку, найбільше відповідає темі уроку, та аргументує свій вибір.

Примітка. Можливо, один вислів оберуть декілька учнів: кожен пояснює вибір; інші учні також можуть запропонувати свої варіанти.

Висловлювання

1) «Найвища похвала художнику — це коли ми забуваємо про нього за його творами» (Ф. Шіллер).

2) «Писати повинен лише той, кого хвилюють загальнолюдські проблеми» (Дж. Голсуорсі).

3) «Мистецтво вічне, як саме життя» (Ф. Шаляпін).

4) «Завдання літератури — об’єднувати всіх, установлювати контакт між людьми» (Р. Тагор).

 

5) «Умійте любити мистецтво в собі, а не себе в мистецтві» (К. Станіславський).

 

6) «Розум людський має три ключі, які все відкривають: знання, думка, уява» (В. Гюго).

7) «Спілкуватися з письменниками різних віків — майже те саме, що подорожувати» (Р. Декарт).

8) «У всякому витворі генія ми впізнаємо власні знехтувані думки» (Р. Емерсон).

9) «Художній твір є кусок природи, профільтрований через темперамент художника» (Е. Золя).

10) «Є лише один спосіб примусити людину щось зробити — це зробити так, щоб вона захотіла щось зробити» (Д. Карнегі).

11) «Навчання без роздумів непотрібне, але й роздуми без навчання є небезпечними» (Конфуцій).

12) «Те, що ми знаємо, обмежене, а те, чого ми не знаємо,— нескінченне» (П. Лаплас).

13) «Розум людини краще оцінювати за її запитаннями, ніж за її відповідями» (Ж. Левіс).

14) «Творчість є вираженням основних законів Всесвіту» (М. Реріх).

15) «Життя частіше схоже на романи, ніж наші романи на життя» (Ж. Санд).

16) «Багато говорити і багато сказати — це не одне і те саме» (Софокл).

17) «Герої, подібно до творів мистецтва, видаються більш великими через простір віків» (П. Буаст).

18) «Усамітнення з книгою краще за спілкування з дурнями» (П. Буаст).

19) «Фальшиве ніколи не буває міцним» (П. Буаст).

20) «Один бездоганний сонет вартує довгої поеми» (Н. Буало).

21) «Коли будемо всіх повчати, то нам не лишиться часу на самоосвіту» (І. Вільде).

22) «Щоб увійти в безсмертя, людина мусить скласти два екзамени: один перед сучасниками, другий — перед історією» (І. Вільде).

23) «Великих людей оцінюють лише за їхніми головними діяннями, за їхніми помилками» (Вольтер).

24) «Ніхто не може оцінювати іншого, поки не навчиться оцінювати самого себе» (Й. Ґете).

25) «Характер у свою чергу породжує характер» (Й. Ґете).

26) «Для того щоб книга зачепила мене за живе, я повинен знайти в ній кусочок життя» (Гі де Мопассан).

27) «Публіці належать наші книги, а не наші життя» (Гі де Мопассан).

28) «Життя коротке, мистецтво — вічне» (Гіппократ).

29) «Люди перестають думати, коли перестають читати» (Д. Дідро).

30) «Людина не може нічого навчити іншу людину. Вона може тільки допомогти знайти їй правду у власному серці» (А. Августин).

 

31) «Пізнання душі багато в чому сприяє пізнанню будь-якої істини» (Аристотель).

32) «Великі генії випередили віки, деякі таланти випереджають лише роки» (О. де Бальзак).

33) «Книги — кораблі думки, які плавають по хвилях часу і несуть свій дорогоцінний вантаж від покоління до покоління» (Ф. Бекон).

34) «Усе моє ношу з собою» (Діоген).

35) «Не вмирає той, хто живе в своїх творах» (К. Бові).

2. «Хто є хто?»

Учитель по черзі показує портрети поетів та письменників, учні називають, хто на портреті, та коротко розповідають, чим ця людина прославилася.

3. «Кубування»

Основні художні напрями й епохи в літературі та культурі ХVІІ— першої половини ХІХ ст. Робота в 5-ти групах.

Група 1 — «Бароко»;

група 2 — «Класицизм»;

група 3 — «Просвітництво»;

група 4 — «Романтизм»;

група 5 — «Від романтизму до реалізму. Російська література першої половини ХІХ століття».

Завдання для груп

1) Підготуйте повідомлення про епоху або напрям за схемою «кубування».

·         Опиши це.

·         Порівняй це.

·         Підбери асоціації.

·         Проаналізуй (з чого складається).

·         Як його використати.

·         Що в ньому «доброго» й що «поганого»: «за» і «проти». (Відповідь на останній пункт бажано підбирати порівну щодо «за» і «проти».)

2) Підготуйте запитання для інших груп щодо представленого матеріалу.

Примітка. Групи отримують по аркушу паперу формату А1 та маркери; оформляють «презентовану форму» на власний розсуд. Під час узагальнення матеріалу та підготовки до презентації їм дозволяється користуватися підручниками і власними зошитами (якщо уміють швидко знайти необхідну інформацію — це вже «плюс»!) Час на підготовку презентації — 15 хв.

4. «Методика взаємозапитань» — після кожної презентації

ІІІ. Рефлексія

Заверште фразу: «Для мене сьогодні несподіваним (новим) було…»

IV. Домашнє завдання

Переглянути твори, які вивчались упродовж року з метою визначення, який із них найбільше запам’ятався або сподобався.

Можливо Вам це буде цікаво 


Категорія: Конспекти уроків світової літератури 9 клас | Додав: uthitel (07.05.2012)
Переглядів: 3916 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]