Головна » Статті » Вчителю-предметнику » Конспекти уроків світової літератури 8 клас |
УРОК № 49 Тема. Особливості культури і мистецтва доби європейського Відродження
Мета: ознайомити з основними засадами мистецтва Відродження, представниками мистецтва Ренесансу, їхніми творами; вчити складати опорні конспекти, виступати із повідомленням; розвивати увагу, уміння слухати; виховувати гуманізм. Обладнання: портрети Сервантеса, Шекспіра, Рафаеля, Леонардо да Вінчі, картини художників-гуманістів. Тобі дана можливість впасти до рівня тварини, але також і можливість піднестися до рівня істоти богоподібної — лише завдяки особистій внутрішній волі. Піко делла Мірандола I. Мотивація навчальної діяльності Робота з епіграфом Учитель читає вислів графа Піко делла Мірандоли. - Як ви розумієте цей вислів? - Чи погоджуєтесь ви з ним? Велика відповідальність — розуміти, що лише від тебе залежатиме твоє майбутнє. І нікому докоряти, що у житті відбувається щось не так, як хотілось би. Такими сміливцями були титани Відродження — нової доби у розвитку людства. II. Вивчення нового матеріалу 1. Виступ учня-географа на тему «Географічні відкриття доби Відродження» 2. Виступ учня-літературознавця Відродження, або Ренесанс (Renaissance),— доба в історії культури та мистецтва XIV–XVI ст., що започаткована в Італії. Вперше термін Ренесанс вжив історик мистецтва Дж. Вазарі у XVI ст. Доба Відродження — це доба великих географічних відкриттів, епоха бурхливого розвитку науки, розквіту мистецтв та становлення високих загальнолюдських ідеалів. Вона являє собою перехід від середньовічної культури, для якої характерним є аскетизм із його презирством до усього земного і тілесного, до культури нового часу. Спочатку діячі Ренесансу бачили своє головне завдання у відродженні ідеалів античності, звідки й виникла назва епохи. Але з часом ідейною основою Відродження став гуманізм — вчення, засноване на визнанні цінності людини як особистості, її права на розвиток і вияв своїх здібностей. Провідною стала ідея людини, чия гідність визначалася не знатністю походження, не званнями чи багатством, а особистою доблестю, благородством у справах та думках. У середньовічному мистецтві у центрі уваги завжди був Бог, а у мистецтві Відродження центральне місце посідає людина в усій свої фізичній, моральній, інтелектуальній красі. Велика віра в людину, її безмежні можливості була основною в ідеології Ренесансу. Якими творами уславилася доба Відродження? Це лірика Петрарки і «Декамерон» Боккаччо (Італія), романи «Гаргантюа та Пантагрюель» Рабле (Франція) та «Дон Кіхот» Сервантеса (Іспанія), драматургія та лірика Шекспіра (Англія). 3. Виступ учня-мистецтвознавця - Розповідь про живопис Ренесансу з демонстрацією репродукцій та коментарів до них. Варіант: розглянути репродукції картин Леонардо да Вінчі «Джоконда» та Рафаеля «Сікстинська мадонна», розповісти про свої враження. - Особливий розквіт живопису, скульптури й архітектури відбувся в Італії. Всесвітньо відомі картини «Джоконда» Леонардо да Вінчі, «Сікстинська мадонна» Рафаеля, «Даная» Тиціана, скульптури «Давид» і «Мойсей» Мікеланджело. III. Узагальнення та систематизація знань Робота з лінією часу 2. Складання опорного конспекту за виступом учня-літературознавця 3. Знайдіть відповідність — Поєднайте авторів та назви їх творів. IV. Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал про добу Відродження, підготувати розповідь за ОК. Можливо Вам це буде цікаво | |
Переглядів: 5429 | |
Всього коментарів: 0 | |